1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی و بررسی هاچبک جذاب کیا، سید 2018

معرفی و بررسی هاچبک جذاب کیا، سید 2018

30 خرداد 1397
  • 0

فروش کیا سید هاچبک از ماه آگوست آغاز می شود، اما آیا می تواند با فولکس واگن گلف یا فورد فوکوس جدید رقابت کند؟

بررسی کیا سید 2018



سید جدید نمی تواند به خوبی گلف باشد، اما به هر حال یک جایگزین جذاب است و می تواند ارزش بیشتری در برابر قیمت ارائه کند. از نظر کیفیت، بی صدا بودن و تجهیزات و همچنین کارایی، خودرو مناسبی است. اما باید به سواری نا به هنجار آن توجه داشته باشید.

در حال حاضر کیا یک خودروساز مطمئن به شمار می آید. سدان استینگر ثابت کرده است که رقیب شایسته ای برای آلمانی ها است، بنابراین نسل سوم سید (بدون توجه به دو مدل قبلی) به جنگ فولکس واگن گلف، مرسدس کلاس A و فورد فوکوس می رود.

ظاهر سید تا حد زیادی شبیه به استینگر است، اما تفاوت هایی نیز در آن به چشم می خورد. این مدل کوتاه تر و پهن تر از قبل شده است. همچنین جلوپنجره بزرگتر شده و چراغ های عقب تغییر کرده اند. اما فعلاً در مورد سواری درگیرانه تر آن اظهار نظری نمی کنیم.

در حالی که طول این مدل تغییر نکرده، طاق عقب به منظور افزایش فضای بار بزرگتر شده است. طراحی فضای کابین نیز تا حد زیادی از مدل های دیگر کیا تبعیت می کند.

بررسی کیا سید 2018



از نظر کیفیت می توانیم آن را با گلف مقایسه کنیم. سطوح صاف در بالای داشبورد و درب ها دیده می شود و سوئیچ ها و صندلی ها نیز از آلمانی ها چیزی کم ندارند. علاوه بر این، صفحه نمایش 7 اینچی در مدل متوسط به 8 اینچ در مدل First Edition می رسد که در بالای داشبورد قرار می گیرد.
آزمایش اولیه با مدل دارای موتور 1.4 لیتری T-GDi بنزینی انجام می شود که به نظر می رسد فروش بیشتری داشته باشد. می توانید موتور 3 سیلندر 1 لیتری با 200 اسب بخار را انتخاب کنید که قیمت آن در حدود 18295 پوند (حدود 160 میلیون تومان) است.

کیا تا زمان عرضه خودرو در ماه آگوست در مورد قیمت یا تجهیزات این مدل به صورت رسمی اظهار نظر نمی کند. با این حال انتظار داریم که اپل کارپلی و اندروید اتو به همراه صفحه نمایش مذکور به صورت استاندارد موجود باشند. علاوه بر این تجهیزات پیشرفته ای مانند قابلیت های رانندگی خودکار و چراغ های LED نیز در این مدل به چشم می خورند. جای تعجب است اگر سید از این نظر گلف را پشت سر نگذارد.

اما آیا در جاده هم همین گونه است؟ موتور جدید در حالت خلاص و حرکت عملکرد نرمی دارد و بی صدا است. مصرف سوخت اعلام شده نیز 4.7 لیتر در هر 100 کیلومتر است. با پرداخت 800 پوند می توانید گیربکس اتوماتیک 7 سرعته دو کلاچه داشته باشید، اما ما مدل دستی را پیشنهاد می کنیم. چرا که عملکرد گیربکس اتوماتیک کمی کند است، اما مدل دستی به راحتی کار می کند.

بررسی کیا سید 2018



باید بدانید که کیا از نظر راحتی خیلی قابل قبول نیست. پلتفرم جدید K2 جایی است که مشکل شروع می شود. سواری این خودرو اسپرت و سخت است. ثبات لازم را ندارد، اما برای نظر نهایی باید تا آزمایش رانندگی اصلی صبر کنیم. مدل آزمایش شده در پرتغال نیز دارای رینگ های 17 اینچی بود.

در حالی که فرمان نرم و دقیق است و بدنه در پیچ ها نمی چرخد، قسمت جلو خودرو ما را ناامید کرد. چرا که چسبندگی لازم را در هنگاه عبور از پیچ ها ندارد.
سید جدید یک هاچبک خانوادگی به شمار می آید. کابین زیبای آن فضای خوبی در قسمت عقب دارد. همچنین صندوق عقب نیز با لبه پایین تر، فضای 395 لیتری یا 1291 لیتری (در حالت صندلی های تا شده) در اختیار شما قرار می دهد (توجه به نیازهای مشتریان واقعاً خوب است!) که در هر دوحالت از گلف بیشتر است.

بررسی کیا سید 2018



مشخصات فنی



مدل: کیا سید 1.4 T-GDi 3
قیمت: حدود 20500 پوند (حدود 185 میلیون تومان)
موتور: 1.4 لیتر 4 سیلندر
خروجی/گشتاور: 139 اسب بخار/242 نیوتن متر
سیستم تعویض دنده: 7 سرعته، اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100: 8.9 ثانیه
حداکثر سرعت: 210 کیلومتر در ساعت
تجهیزات: صفحه نمایش 7 اینچی به همراه اپل کارپلی و اندروید اتو، AEB، رینگ های آلیاژی، 7 سال خدمات پس از فروش

زمان فروش: آگوست

بررسی کیا سید 2018

بررسی کیا سید 2018

بررسی کیا سید 2018

بررسی کیا سید 2018

منبع car.ir


نظرات