1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

11 آذر 1395
  • 0

موتورترند از سال 1949 هرساله به‌جز سال‌های 1950، 1953 و 1954 اقدام به انتخاب خودروی سال کرده است. سپس از سال 1979 انتخاب پیک‌آپ سال نیز انجام گرفت و از سال 1999 انتخاب SUV سال هم شروع شد. بدین ترتیب این مرجع خودرویی معتبر هرسال با بررسی‌های فراوان توسط حرفه‌ای‌ترین افراد حوزهٔ خودرو اقدام به انتخاب خودروی سال، پیک‌آپ سال و SUV سال می‌کند. به همین دلیل انتخاب‌های موتورترند را می‌توان کاملاً عادلانه، حرفه‌ای و معتبر دانست.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

بنابراین موتورترند امسال هم طبق رویهٔ همیشگی پیش از آغاز سال 2017 اقدام به انتخاب و معرفی خودرو، پیک‌آپ و SUV سال 2017 کرده است. در این مطلب قصد داریم به روند انتخاب و معرفی خودروی سال 2017 موتورترند بپردازیم درحالی‌که طی روزهای آینده، پیک‌آپ سال و SUV سال 2017 موتورترند را هم معرفی خواهیم کرد. لازم به ذکر است که خودروهای شورولت کامارو، شورولت کلرادو و ولوو XC90 به ترتیب توانستند عنوان خودرو، پیک‌آپ و SUV سال 2016 موتورترند را کسب کنند.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

برای انتخاب خودروی سال 2017، خودروهایی جدیدی که امسال به بازار عرضه شده و چند ماهی در بازار حضور داشته‌اند انتخاب شده‌اند. امسال 11 داور حرفه‌ای دنیای خودرو به بررسی و قضاوت انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند پرداخته‌اند و 23 آزمون مختلف با خودروها انجام دادند. در مراسم انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند 18 برند خودروسازی مختلف حضور داشته‌اند. سپس تمامی شرکت‌کنندگان مورد آزمایش‌های گوناگونی همچون بررسی کیفیت سواری، بررسی هندلینگ، بررسی ثبات در سرعت‌های بالا، آزمایش ترمزها، پیمودن مسافت 400 متر، پیمودن مسیر بیضی‌شکل پیست و… قرار گرفته‌اند. درمجموع با تمامی خودروهای شرکت‌کننده در آزمایش، مسافتی برابر با 11,500 کیلومتر طی شده است. امسال 22 خودرو در مراسم انتخاب خودروی سال حضور داشته‌اند که پس از انجام آزمون‌های گوناگون 9 خودرو به‌عنوان فینالیست انتخاب شدند.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

شرکت‌کنندگان کلی در انتخاب خودروی سال 2017

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

سپس این 9 فینالیست مورد بررسی‌ها و آزمایش‌های گوناگونی شامل رانندگی در شهر، بزرگراه، جاده‌های باریک و مسیرهای پرشیب کوهستانی، بررسی کیفیت سواری، پاسخگویی فرمان، سیستم صوتی، تهویه، سیستم‌های کمک‌راننده، گیربکس، دریچهٔ گاز، ترمز گیری، صدای تایرها و صدای ورودی به کابین، تعادل شاسی، کنترل بدنه، عبور از دست‌اندازهای شدید و بررسی عملکرد سیستم تعلیق، حرکت در آزادراه برای بررسی عملکرد کروز کنترل، آزمایش سیستم‌های ایمنی فعال و غیرفعال، ارزیابی استحکام شاسی و تست سیستم رانندگی نیمه خودران، سرانجام خودروی تمام الکتریکی شورولت بولت به‌عنوان خودروی سال 2017 موتورترند انتخاب و نشان خودروی سال موتورترند به آن اهدا شد.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

نگاه کوتاهی به شورولت بولت، خودروی سال 2017 موتورترند

شورولت بولت اولین خودروی تمام الکتریکی جنرال موتورز نیست چراکه این غول صنعت خودروسازی دنیا برای چندین دهه خودروهای الکتریکی آزمایشی زیادی را ساخته است مانند نسخهٔ الکتریکی شورولت کورویر که در میانهٔ دههٔ 60 میلادی ساخته شد یا خودروی EV-1 که در دههٔ 90 معرفی شد؛ اما بولت اولین خودروی تمام الکتریکی مقرون‌به‌صرفه، قابل‌اعتماد و تولید انبوه جنرال موتورز است. از دلایلی که ما شورولت بولت را به‌عنوان خودروی سال 2017 انتخاب کرده‌ایم بُرد زیاد و قیمت مناسب آن است. علاوه بر این، بولت مشمول 7500 دلار تخفیف مالیاتی فدرال هم می‌شود. به عبارت ساده‌تر، بولت نصف یک ب‌ام‌و i3 قیمت دارد درحالی‌که خودروی بهتری از آن بوده، هندلینگ بسیار بهتری دارد و از همه مهم‌تر بُرد آن دو برابر i3 است.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

بولت چالش بسیار بزرگی برای تمامی خودروهای الکتریکی خصوصاً تسلا مدل 3 خواهد بود که قیمتی نزدیک به آن دارد. شورولت بولت برای ارائهٔ حمل‌ونقل الکتریکی پاک با قیمتی مقرون‌به‌صرفه و بُردی زیاد ساخته شده است تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد؛ بنابراین ایلان ماسک باید بسیار ترسیده باشد! شاید چشمگیرترین ویژگی شورولت بولت، مزایای ذاتی خودروهای الکتریکی یعنی سکوت، رانندگی روان و ارائهٔ فوری گشتاور باشد.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

بولت را نمی‌توان یک هاچ‌بک کوچک معمولی دانست چراکه به خاطر نصب باطری‌ها در کف خودرو و ارائهٔ توزیع وزن 56/44 جلو/عقب که بهتر از هر هاچ‌بک دیفرانسیل جلویی است، رانندگی بسیار بهتری از هاچ‌بک‌های معمولی دارد؛ بنابراین حتی بولت را می‌توان یک هاچ‌بک داغ دانست و با خودروهایی چون مزدا 3 و فولکس‌واگن گلف مقایسه کرد.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

بااین‌حال شاید انتخاب یک خودروی الکتریکی به‌عنوان خودروی سال موتورترند آن‌هم برای دومین بار طی پنج سال گذشته (در سال 2013 نیز تسلا مدل S به‌عنوان خودروی سال انتخاب شد) بحث‌برانگیز باشد ولی بولت چیزی بیشتر از یک خودروی عجیب‌وغریب یا ماشینی تبلیغاتی و یا نمایش تکنولوژی است. آینده از آن خودروهایی چون شورولت بولت است و این‌یکی از معیارهای کلیدی انتخاب آن به‌عنوان خودروی سال 2017 موتورترند بود.

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

 انتخاب خودروی سال 2017 موتورترند

منبع:پدال



نظرات