1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کاهش سود میتسوبیشی در پی رسوایی مصرف سوخت

کاهش سود میتسوبیشی در پی رسوایی مصرف سوخت

16 بهمن 1395
  • 1

سود عملیاتی میتسوبیشی موتور در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، به دلیل کاهش فروش، نوسان نرخ مبادلات ارزی و هزینه‌های مربوط به رسوایی اقتصاد سوخت، ۸۱ درصد کاهش یافت.

سود عملیاتی این خودروساز ژاپنی در سه ماهه منتهی به ۳۱ دسامبر به ۸.۴ میلیارد ین (۷۲ میلیون دلار) در مقایسه با ۴۳.۶ میلیارد ین (۳۷۳.۵ میلیون دلار) در مدت مشابه سال گذشته کاهش یافت.

کوجی ایکیا، نایب رییس اجرایی و مدیر مالی میتسوبیشی گفت: عایدی خالص این شرکت در مدت مذکور ۷۴ درصد کاهش یافت و به ۶.۳ میلیارد ین (۵۴ میلیون دلار) رسید.

درآمد این شرکت در پی کاهش ۱۱ درصدی فروش جهانی به ۲۳۷ هزار خودرو در سه ماهه پایانی سال میلادی گذشته، ۱۹ درصد کاهش یافت و به ۴۷۶.۹ میلیارد ین (۴.۰۹ میلیارد دلار) رسید. سود عملیاتی خالص میتسوبیشی به دلیل کاهش فروش در همه بازارهای این شرکت بجز ژاپن، کاهش یافت. نوسان نرخ مبادلات ارزی ۲۶.۲ میلیارد ین (۲۲۴.۵ میلیون دلار) به سود عملیاتی این شرکت ضرر زد.

میتسوبیشی همچنین ۷.۶ میلیارد ین (۶۵.۱ میلیون دلار) ضرر و زیان در مدت مذکور برای پوشش هزینه‌های مربوط به دستکاری اطلاعات اقتصاد سوخت خودروهایی که در بازار ژاپن به فروش رسانده بود، متحمل شد.

بر اساس گزارش اتوموتیو نیوز، این خودروساز سال گذشته اقرار کرد در برآورد اقتصاد سوخت مدلهای متعددی که در ژاپن فروخته است، تقلب کرده است. این رسوایی زمینه را برای خرید ۳۴ درصد سهم میتسوبیشی از سوی نیسان موتور فراهم کرد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • علیرضا علیرضا (16 بهمن 1395 ساعت 10:26)

    در حالیکه یک دروغ در مورد میزان سوخت می تواند منجر به میلیونها دلار ضرر برای کمپانی های معتبر جهان گردد ولی در ایران عزیز شرکت پارس خودرو میزان سوخت خودروی ساندرو را 8.5 درصد اعلام میکند در حالیکه سوخت واقعی آن بالای 11 در صد است . و هیچ کسی هم پاسخگو نیست . کمپانی فولکس واگن برای یک دروغ در مورد میزان آلایندگی چند میلیارد دلار جریمه شد و مجبور به عذرخواهی گردید . ما در ایران به کدام مرجع باید شکایت کنیم.