1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نقشه های میتسوبیشی برای منابع رنو-نیسان

نقشه های میتسوبیشی برای منابع رنو-نیسان

10 تیر 1396
  • 0

مدیران ارشد میتسوبیشی و رنو-نیسان اعلام کردند که میتسوبیشی با استفاده از «جعبه ابزار» کارخانه‌های رنو-نیسان به رشد جدیدی در ایالات متحده و چین خواهد رسید

کارلوس گون مدیر عامل رنو-نیسان که در عمل رئیس شرکت زیرمجموعه آن، میتسوبیشی موتورز نیز محسوب می شود، گفت که میتسوبیشی تاکنون قادر نبوده کشش کافی در دو بازار بزرگ خودرو در جهان به‌دست آورد و علت آن کمبود منابع این شرکت بوده است.

میتسوبیشی برای رشد و توسعه به منابع رنو – نیسان چشم دوخته است

گون در کنفرانسی مطبوعاتی که روز جمعه در توکیوی ژاپن پیش از جلسه سالانه سهام‌داران خودروسازی میتسوبیشی برگزار شد، به خبرنگاران گفت که این مشکل رفع خواهد شد. گون در مورد این نقطه عطف در روال فعالیت میتسوبیشی گفت: «بخش بزرگی از قابلیت این شرکت به محصولات جدید بستگی دارد. نیازهای بسیار وجود دارد که میتسوبیشی هنوز به آنها نپرداخته است، چون میتسوبیشی فناوری‌هایی را ندارد و یا در آن بخش بازار فعالیت نمی‌کند یا پلت‌فرم ندارد.»

وی گفت : میتسوبیشی به شدت بر منابع اتحاد رنو-نیسان متکی خواهد بود . برنامه مالکیت متقابل این شرکت‌های چند ملیتی سال گذشته سبب شد که نیسان ۳۴ درصد سهام شرکت رقیب ژاپنی کوچک‌تر خود، میتسوبیشی را که در آن زمان شرایط دشواری را می‌گذراند، بخرد و کنترل آن را در دست بگیرد.

گون ترمیم V شکل (نوع خاصی از خروج از بحران اقتصادی و رکود که با سرعت بیشتری نسبت به انواع دیگر صورت می‌گیرد) میتسوبیشی را وعده داد. این شرکت سال گذشته در هیاهوی رسوایی بیش از اعلام آمار جعلی مصرف سوخت با کاهش سود مواجه شد. کارلوس گون که در آن زمان مدیر عامل شرکت مشترک نیسان و رنو بود، در چنان شرایطی ریاست میتسوبیشی را هم بر عهده گرفت.

برنامه بهبود وضع اقتصادی میتسوبیشی بیشترین تمرکز را بر کسب و کار در جنوب شرقی آسیا دارد که شرکت میتسوبیشی پیش‌تر هم ریشه‌هایی عمیق در آن داشته است. اما به گفته گون با پیش رفتن برنامه توجه بیشتری به ایالات متحده و چین خواهد شد. با توجه به وسعت این دو بازار، توسعه در این بازارها مساله‌ای حساس و کلیدی خواهد بود. گون وعده داده که این برنامه به‌ویژه در چین در اوایل سال آینده به نتیجه خواهد رسید.

گون که در کنار مدیر عامل شرکت میتسوبیشی، اسامو ماسوکو در جلسه حضور یافته بود، گفت: «برای من بدون شک پتانسیل توسعه و رشد میتسوبیشی در چین بسیار بزرگ است و امیدوارم که شما آن را بلافاصله، نه در طول پنج سال آینده، مشاهده کنید. این را در سال آینده و در سال بعد از آن خواهید دید. پتانسیل توسعه میتسوبیشی در ایالات متحده نیز بسیار بزرگ است.»

نه گون و نه ماسوکو از جزئیات آنچه میتسوبیشی برای رسیدن به این اهداف نیاز دارد، سخنی نگفتند. اما به گفته ماسوکو اتومبیل‌های برقی و کراس‌اوورهای برقی در کانون توجه قرار دارند و و گون گفت که اتحاد رنو-نیسان در نظر دارد اجزای EV را مشترک کند تا بهره‌وری در هزینه و تحقیق و توسعه را به حداکثر برساند. همچنین ماسوکو گفت که او امیدوار است از شبکه تولید جهانی رنو و نیسان بهره بگیرد.

وی بدون آنکه به طور خاص به کارخانجات نیسان در ایالات متحده و مکزیک اشاره کند، گفت: «اگر چنین کاری منطقی باشد، ما در نهایت به فکر استفاده از تاسیسات رنو و نیسان خواهیم بود.» وی افزود: «در حال حاضر به‌عنوان بخشی از اتحاد رنو-نیسان، می‌توانیم از «جعبه ابزار» آنها استفاده کنیم.»

بر اساس طرحی که برای باز گرداندن میتسوبیشی به شرایط عادی در نظر گرفته شده است، هدف میتسوبیشی افزایش تیراژ سالانه در سراسر جهان از حدود ۱ میلیون امروز تا ۱٫۲۵ میلیون دستگاه خودرو در سال مالی منتهی به ۳۱مارس ۲۰۲۰ خواهد بود.

چین نقش مهمی در این ارقام دارد. ماسوکو می خواهد فروش میتسوبیشی در چین را با معرفی محصولات جدید و توسعه شبکه فروش، از کمتر از یکصدهزار دستگاه در سال مالی که اخیرا به پایان رسیده است، به سیصدهزار دستگاه تا اوایل ۲۰۲۰ میلادی برساند.

در همین حال، با وجود ارقام متوسط فروش میتسوبیشی در ایالات متحده، آن کشور بزرگ‌ترین بازار میتسوبیشی در سال گذشته بوده است.

میتسوبیشی انتظار دارد در سال مالی جدید که از اول آوریل (۱۱ فروردین) آغاز شده است، فروش در منطقه آمریکای شمالی با ۳ درصد رشد به ۱۴۸‌هزار دستگاه برسد.



نظرات