1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی میراژ سدان 2017

میتسوبیشی میراژ سدان 2017

8 شهریور 1395
  • 0

نسل جدید و ششم میتسوبیشی میراژ در سال 2011 در نمایشگاه توکیو به‌عنوان یک هاچ‌بک شهری کوچک به نمایش درآمد. سپس در سال 2013 نسخهٔ سدان این خودرو بانام میراژ G4 معرفی شد. میراژ سدان علاوه بر طراحی متفاوت قسمت عقب، در جلو نیز طراحی نسبتاً متفاوتی با نسخهٔ هاچبک خود دارد. قیمت میراژ هاچ‌بک در ایالات‌متحده از 12,995 دلار آغاز می‌شود که یکی از ارزان‌ترین خودروهایی است که می‌توان در ایالات‌متحده خریداری نمود درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز بسیار مناسب و برابر با 5.47 لیتر در هر صد کیلومتر در جاده است. این خودرو چند وقتی است توسط نمایندگی میتسوبیشی در ایران یعنی توسط آرین موتور در کشورمان ‌هم عرضه‌شده و با قیمتی در حدود 70 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

نسخهٔ سدان میراژ یا همان میراژ G4 فضای بار بیشتری را ارائه می‌کند اما برای آن باید هزار دلار بیشتر از نسخهٔ هاچ‌بک پرداخت کنید آن‌هم برای صندوقی که با بی‌حوصلگی تمام طراحی‌شده است به‌گونه‌ای که می‌توان تمامی سیم‌های درون درِ صندوق بار را مشاهده کرد. تیپ پایهٔ میراژ G4 قیمتی برابر با 13,995 هزار دلار داشته و خودرویی ارزان و کارآمد است؛ اما اگر خواهان تیپ بالاتر EX این خودرو باشید، یعنی نمونه‌ای که من امروز در اختیاردارم، باید مبلغ 17,830 دلار را برای خرید آن بپردازید که تقریباً هم قیمت یک هوندا فیت است؛ بنابراین من چنین افزایش قیمتی را برای تیپ EX میراژ درک نکرده و خرید آن‌را یک اشتباه میدانم.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

محاسن

من از خودروهایی که در بزرگراه مصرف سوختی بیش از 6 لیتر در صد کیلومتر دارند متنفرم اما میراژ با موتور 1.2 لیتری سه سیلندر خود که تنها 78 اسب بخار قدرت داشته و افزایش قدرت 4 اسب بخاری را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد، در بزرگراه مصرف سوختی معادل 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر دارد و رسیدن به این رقم کاملاً شدنی است که این امر برای بسیاری از خریداران اهمیت فراوانی دارد.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

این خودرو با توجه به قیمت ارزان خود دارای تجهیزات مناسبی چون گرم‌کن صندلی‌ها، یک صفحه‌نمایش لمسی سازگار با کار پلی اپل و اندروید اتو گوگل و استارت دکمه‌ای است.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

به نظر من اکثر سدان‌های کوچک به‌طور وحشیانه‌ای زشت هستند؛ اما حداقل چهرهٔ میراژ G4 بهبود گسترده‌ای نسبت به ماشین‌های قبل از خود یافته است.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

معایب

پیشرانهٔ 1.2 لیتری سه سیلندر میراژ شاید کارآمد باشد اما این موتور تنفس طبیعی خطی صدای ناهنجاری تولید کرده و عملکرد خشنی دارد به‌طوری‌که در هنگام کارکرد درجا خودرو لرزش بالایی دارد و همین‌طور در حال حرکت نیز کمتر خودرویی امروزه تا این حد می‌لرزد. به‌عنوان‌مثال موتور 1 لیتری سه سیلندر اکوبوست فورد نشان داده است که یک موتور سه سیلندر می‌تواند مدرن و مناسب باشد درحالی‌که موتور میراژ یک یادآوری ناخوشایند از موتورهای سه سیلندر گذشته است.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

تعلیق این خودرو هم بیش‌ازحد نرم و هم بیش‌ازحد خشک است و این کاملاً قابل‌توجه است. رینگ‌های 15 اینچی آن به‌شدت ناهمواری‌های جاده را منتقل می‌کنند درحالی‌که بادی رول و ابهام فرمان نیز موجب صفر شدن اعتمادبه‌نفس راننده هنگام رانندگی با میراژ می‌گردد. بله هرچند میراژ سدان برای رانندگی در شهرها بسیار مناسب و پارک کردن آن فوق‌العاده راحت است اما برای رانندگی‌های طولانی هرگز خودروی خوشایندی نخواهد بود.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

موارد منفی زیادی به‌دفعات در داخل این خودرو مشاهده شد به‌گونه‌ای که کاربردی بودن خودرو را محدود کرده و استفاده از آن‌را دشوار می‌کند. تا نشدن صندلی‌های عقب، کابین تنگ، موقعیت عجیب‌وغریب صندلی‌ها به جهت دستیابی به کمی فضای پای بیشتر و سیستم سرگرمی که تأخیر دارد ازجمله نکات منفی قابل ذکر میتسوبیشی میراژ سدان هستند.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

مسئلهٔ اصلی من با میراژ G4 بحث قیمت است. البته این مسئله در تیپ پایه هرگز وجود ندارد چراکه با پرداخت فقط 13 هزار دلار می‌توان خودرویی با برند معتبر، فضای بار و سرنشین مناسب و مصرف سوخت پایین را خریداری نمود اما پرداخت نزدیک به 18 هزار دلار جهت خرید تیپ SE میراژ چندان عاقلانه نیست چراکه با این مبلغ گزینه‌های بهتری برای خرید وجود دارد.

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

 میتسوبیشی میراژ سدان 2017

منبع:پدال



نظرات