1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. SUV جدید هیبریدی میتسوبیشی ، گرند تورر

SUV جدید هیبریدی میتسوبیشی ، گرند تورر

8 مهر 1395
  • 0

بیشترین تمرکز بر غرفه میتسوبیشی در نمایشگاه پاریس روی گرند تورر ، اس یو وی جدید هیبریدی این خودروساز خواهد بود. به گزارش اخبار خودرو ، کانسپتی که گرند تورر PHEV یا به اختصار GT-PHEV نام دارد و از نظر اندازه بین ASX و اوتلندر قرار داشته و می‌تواند رقیبی برای رنج روور اووک تلقی شود. البته هنوز برنامه ای برای تولید انبوه آن ارائه نشده است.

در تصاویری که از این کانسپت منتشر شده پنجره های کم ارتفاع آن جلب توجه می‌کند که در این کلاس تقریبا نمونه ای برای آن وجود ندارد. پنل های دو طرف جلوپنجره فرمی کاملا عضلانی با خودرو داده به علاوه اینکه در طراحی ردپای کانسپت XR PHEV II که در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵ ارائه شده بود به چشم می‌خورد. میتسوبیشی طراحی نمای جلوی گرند تورر را سپر دینامیکی نام نهاده که به جنبه ای ایمنی آن اشاره دارد.

 میتسوبیشی گرند تورر

 میتسوبیشی گرند تورر

با وجود اینکه تصویری از داخل GT-PHEV منتشر نشده اما میتسوبیشی این طراحی را داشبورد افقی نامیده و گفته است نمای داخلی کانسپت برگرفته از نمای بیرونی آن بوده و تماما از چرم پوشیده شده است.

در زیر کاپوت میتسوبیشی گرندتورر سه موتور الکتریکی به علاوه یک موتور بنزینی قرار دارد. این موتورها از نسل جدید باتری های هیبریدی نیرو گرفته و در حالت تمام الکتزیکی قادر به طی ۷۵ مایل می‌باشند که با ورود موتور بنزینی به مدار این مسافت به ۷۵۰ مایل افزایش خواهد یافت. با بکارگیری سیستمی موسوم به سوپر کنترل نیروی تولید شده بین چهار چرخ تقسیم شده و قابلیت های بالایی در جاده و آفرود به این کانسپت می‌بخشد.

 میتسوبیشی گرند تورر

 میتسوبیشی گرند تورر

خودرو می‌تواند به یک سرور مرکزی متصل شده و اطلاعاتی مربوط به آب و هوا و وضعیت جاده را بدست آورد، همانطوری که حسگرها و دوربین های نصب شده بر روی آن نیز سایر اطلاعات مورد نیاز را دریافت می‌کنند. این اطلاعات با پردازش در رایانه مرکزی خودرو موجب انتخاب بهترین حالت رانندگی شده تا با صرفه جویی در مصرف انرژی مسافت طی شده افزایش یابد. در صورتی که نمونه سه در میتسوبیشی GT-PHEV نیز تولید شود به عنوان یک اس یو وی سوپرمینی می‌تواند رقیب رنو کپچر باشد و نمونه پنج در فعلی نیز قابلیت جایگزینی ASX را دارد. در این صورت نیسان قشقایی که در حال حاضر از رقبای جدی ASX است باید با این اس یو وی نوظهور رودر رو شود.

منبع:دنیای خودرو



نظرات