1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان 400 هزار مرسدس بنز به دلیل نقص در ایربگ

فراخوان 400 هزار مرسدس بنز به دلیل نقص در ایربگ

26 مهر 1396
  • 0

این فراخوانی شامل مدل های A، B، C، E، CLA، GLA و GLC تولید شده بین نوامبر 2011 تا جولای 2017 می باشد

فراخوان 400 هزار مرسدس برای نقص در ایربگ

مرسدس اعلام کرده است که 400 هزار خودرو را در بریتانیا به خاطر احتمال باز شدن ایربگ ها فرا می خواند.

این فراخوانی شامل مدل های کلاس A، کلاس B، کلاس C، کلاس E، CLA، GLA و GLC تولید شده بین نوامبر 2011 تا جولای 2017 می باشد. مرسدس می گوید که نوار داخل فرمان می شکند و باعث بازشدن ایربگ می شود. این فراخوانی به مرسدس امکان تعویض این نوارها را می دهد.
روند تعویض حدود یک ساعت طول می کشد و به صورت رایگان انجام می شود. مرسدس اعلام کرده است که این فراخوانی ارتباطی به فراخوان ایربگ های شرکت تاکاتا (ایربگ های ساخت این شرکت ژاپنی دارای مشکل بودند) ندارد.

خودروها برای رانندگی در حالت عادی امن هستند، اما خریداران با مشاهده هشدار قرمز ایربگ باید به سرعت با فروشنده یا شرکت مرسدس بنز تماس بگیرند. اگر سیم کشی ایربگ به درستی انجام نشده باشد، امکان باز شدن آن وجود دارد.

طبق اعلام مرسدس این نقص بیش از 30 مورد در دنیا اتفاق افتاده است، با این حال تاکنون گزارشی مبنی بر باز شدن ایربگ در بریتانیا مشاهده نشده است. بنا به گفته مسئولان مرسدس خوشبختانه این اتفاقات صدمات جانی در پی نداشته است.

کلاس A و کلاس B هر دو جز پر فروش ترین خودروهای مرسدس بنز در بریتانیا هستند و بسیاری از آن ها شامل 400 هزار خودرو فراخوان شده توسط شرکت می باشند.



نظرات