1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس‌بنز آماده عرضه‌ی نسل جدید اسپرینتر

مرسدس‌بنز آماده عرضه‌ی نسل جدید اسپرینتر

5 مهر 1396
  • 0

سال گذشته تصاویری از کانسپت نسل جدید “اسپرینتر” رونمایی شد. حالا خبر رسیده که مرسدس قصد دارد تا مدل نهایی این نسل را در 6 ماه نخست سال 2018 به بازار اروپا عرضه کند.

مرسدس‌بنز برای عرضه‌ی نسل جدید اسپرینتر آماده می‌شود

اسپرینتر (Sprinter) نام یکی از سری محصولات مرسدس‌بنز است که در کلاس ون مسافرتی و شهری قرار دارد. کلمه‌ی اسپرینتر به معنی قهرمان دو سرعت است و مرسدس از همین مفهوم برای محصول متفاوت خود بهره گرفته است. این شرکت آلمانی به تازگی از مدل جدید و مفهومی اسپرینتر رونمایی کرده است.

پیشینه‌ی اسپرینتر به سال ۱۹۹۵ برمی‌گردد؛ زمانی‌ که اولین نسل از این مدل متولد شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۰ میلادی ادامه داشت. مدل فیس‌لیفت این نسل به عنوان ون‌های اورژانس به بازار ایران هم وارد شد. پس از توقف تولید نسل اول، نسل دوم این خانواده از سال ۲۰۰۶ به روی خط تولید مرسدس‌بنز رفت. این خودرو در سال ۲۰۱۳ با به‌روز‌رسانی‌های فنی همراه شد و در سال ۲۰۱۴، مرسد‌س نمونه‌ی فیس‌لیفت آن را معرفی کرد.

حالا مرسدس می‌خواهد نسل سوم این خانواده را معرفی کند. تصاویری که از نسل جدید این ون در دست است، از مدل مفهومی و کانسپت آن خبر می‌دهند. بنابراین طرح فعلی هنوز به بلوغ نهایی برای عرضه با بازار جهانی نرسیده است. برای همین مرسدس تصمیم دارد در ۶ ماه نخست سال آینده، مدل نهایی را به بازار اروپا عرضه کند. در مورد تصاویری که از مدل مفهومی آن در دست است، می‌توان متوجه طراحی ساده ولی نوآورانه اسپرینتر جدید شد. طراحی ساده‌ی بدنه با کم‌ترین خطوط منحنی، نمای جلوی ساده متشکل از چراغ‌های کشیده و باریک LED به همراه جلوپنجره‌ی برجسته از مولفه‌های اصلی این خودروی مفهومی است. در مورد مشخصات فنی این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده، اما مرسدس‌ قول داده که به زودی جزییاتی از نسل سوم اسپرینتر اعلام کند.



نظرات