1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. بررسی X class ،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class ،نخستین وانت مرسدس بنز

10 تیر 1397
  • 1

مرسدس کلاس X با موتور 6 سیلندر دیزل به عنوان قدرتمندترین پیک آپ در کلاس خود به شمار می رود.

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز



شکی نیست که قدرت X 350 یکی از جذابیت های آن است. البته از نظر سواری هم عملکرد خوبی دارد و کلاس X را به عنوان بهترین و راحت ترین پیک آپ موجود در بازار معرفی می کند. اما ظرفیت بار آن کمتر از یک تن است و نمی تواند نظر رانندگان وانت را جلب کند. البته قیمت بالای آن نیز ممکن است خریداران معمولی را تحت تاثیر قرار دهد.
زمانی که مرسدس کلاس X در سال گذشته معرفی شد، با توجه به این که مدل توسعه یافته نیسان ناوارا به شمار می رفت، موفق شد که نظرها را به سمت خود جلب کند. این مدل با امکان انتخاب موتورهای 4 سیلندر دیزل به بازار آمد، اما اکنون کلاس X با موتور 6 سیلندر دیزل، قدرت بیشتری در اختیار خریداران قرار می دهد.

مهندسان شرکت موتور 3 لیتری تک توربو دیزل موجود در کلاس E را در مدل X350 d قرار داده اند. آن ها همچنین یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته نیز اضافه کرده اند که به صورت دائمی در حالت چهارچرخ متحرک قرار دارد. همچنین امکان انتخاب حالت رانندگی برای تنظیم قدرت وجود دارد. این پیک آپ قدرتی معادل فولکس واگن آماروک – 257 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور – دارد، به این معنی که صفر تا 100 کیلومتر را در 7.2 ثانیه طی می کند و به حداکثر سرعت 205 کیلومتر در ساعت می رسد.


بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز



سیستم چهارچرخ متحرک دائمی برای اولین بار است که در کلاس X قرار داده می شود، به این خاطر که مدل های دیگر دارای سیستم انتخاب حالت رانندگی هستند. 3 حالت رانندگی شامل: 4MAT برای استفاده در اسفالت، 4H برای خارج جاده و 4L برای مسیرهای سخت به کار می رود. در حالت 4MAT قدرت به نسبت 40:60 در جلو و عقب تقسیم می شود، در عین حال قفل دیفرانسیل عقب نیز در مواقع پایین آمدن از شیب کمک زیادی به راننده می کند. 350 d همچنین دارای حالت های Dynamic Select با امکان انتخاب Comfort، Eco، Sport، Manual و Off-Road است که در هر حالتی قابل استفاده است. البته Off-Road تنها در حالت های 4H و 4L به کار می افتد.

کلاس X 6 سیلندر از نظر ظاهری تغییرات زیادی نسبت به مدل 4 سیلندر نداشته است. در این راستا می توانیم به نوشته V6 Turbo بر روی گلگیرها و نشان X 350 d در قسمت عقب اشاره کرد. البته تغییرات کوچک لزوماً بد نیستند، چرا که X کلاس در مقایسه با ناوارا شباهت بیشتری به یک خودرو سواری دارد.
این قضیه در داخل خودرو نیز صدق می کند، صفحه نمایش تبلت مانند مرسدس در وسط داشبورد قرار دارد. مثل همیشه دکمه COMAND در کنسول وسط دیده می شود، شاسی های چرخشی سیستم تهویه نیز شخصیت یک خودرو لوکس را به کلاس X می دهند. کیفیت کابین یک قدم جلوتر از مدل های دیگر موجود در این کلاس است.

موتور 6 سیلندر در جاده بی نظیر است. گاز را فشاردهید و گیربکس 7 سرعته به کار می افتد و موتور 6 سیلندر شروع به غرش می کند. سیستم تعلیق نرم به خوبی عمل می کند و شما را به یاد خودروهای عالی قدیمی می اندازد. مرسدس امکان استفاده از 7G-Tronic در حالت دستی (با دنده های پشت فرمان) را نیز فراهم کرده است. این حالت دنده انتخابی شما را حفظ می کند؛ هر چقدر هم که پدال گاز را فشار بدهید.
رانندگی با کلاس X 6 سیلندر هیجان انگیز است، اما انتظار هندلینگ یک خودرو اسپرت را نداشته باشید. فرمان برای چنین خودرویی بسیار سبک است و بازخورد خوبی از ورودی ها نشان نمی دهد. سیستم تعلیق نرم به معنی تکان ها و چرخش های بدنه در هنگام عبور از پیچ ها است.

بنابراین در هنگام عبور از پیچ بهتر است که سرعت کلاس X را کاهش دهید. با وجود پدال بلند و کمبود نقطه لمس، به نظر می رسد که این خودرو برای متوقف شدن تقلا می کند.

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز



X 350 با گیربکس اتوماتیک و انتخاب حالت Comfort در سفرهای طولانی ارزش واقعی خود را نشان می دهد و به یک خودرو سریع و نرم تبدیل می شود که مسیر را به خوبی طی می کند. مانند دیگر مدل های کلاس X، نسخه 6 سیلندر راحت ترین پیک آپ موجود در بازار به شمار می آید.

این راحتی طراحی شده توسط مهندسان مرسدس، برای رقبا مانند یک رویا است. همچنین از بالا و پایین رفتن قسمت عقب در زمان نبود بار خبری نیست. این ها را به پاسخگویی لحظه ای موتور و نبود صدای جاده و باد اضافه کنید و می بینید که کلاس X در سفرهای طولانی از نظر راحتی حرف و حدیثی باقی نمی گذارد.

البته ظرفیت بار زیر یک تن این مدل باعث می شود که قیمت آن برای رانندگان وانت جذاب نباشد. مورد دوم در مورد قیمت کلی است. با این که هنوز به صورت رسمی توسط مرسدس تایید نشده، اما مدل فول آپشن 4 سیلندر دیزل قیمتی معادل 40920 پوند (حدود 410 میلیون تومان) دارد. این قیمت چیزی شبیه به مرسدس GLC 350 d است و باید دید که خریداران چگونه برای خرید آن راضی می شوند.

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

مشخصات فنی



مدل: مرسدس X 350 d 4MATIC Power
قیمت: حدود 47 هزار پوند
موتور: 3 لیتر 6 سیلندر دیزل
قدرت/گشتاور: 257 اسب بخار/550 نیوتن متر
سیستم تعویض دنده: 7 سرعته اتوماتیک، چهارچرخ متحرک دائمی
شتاب صفر تا 100: 7.5 ثانیه
حداکثر سرعت: 205 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت/خروجی دی اکسید کربن: 7.4 لیتر در هر 100 کیلومتر/237 گرم در هر کیلومتر

زمان فروش: اواسط جولای http://www.autoexpress.co.uk/mercedes/x-class/103890/new-mercedes-x-class-x-350-d-review

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

بررسی X class
،نخستین وانت مرسدس بنز

منبع car.ir


نظرات

  • ایلیا ایلیا (11 تیر 1397 ساعت 08:26)

    از آریسان کپی کردن لعنتی ها !!!