1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. توافق برد – برد برای مرسدس بنز و چری بر سر نام تجاری

توافق برد – برد برای مرسدس بنز و چری بر سر نام تجاری

25 تیر 1396
  • 0

دو شرکت مرسدس بنز و چری به توافقی دست پیدا کرده‌اند که به هر دو خودروساز اجازه می‌دهد تا از نام تجاری EQ استفاده کنند.

 توافق برد – برد برای مرسدس بنز و چری بر سر نام تجاری EQ

در حالی که چری از سال 2014 از نام‌های eQ و eQ1 استفاده می‌کرده است، مرسدس در نمایشگاه خودروی پاریس 2016 با رونمایی از کانسپت کراس آور الکتریکی EQ اعلام کرد که قصد دارد از این نام تجاری استفاده کند. این موضوع برخی مشکلاتی را بین دو کمپانی ایجاد کرد ولی به نظر می‌رسد دو طرف دعوی در نهایت این موضوع را حل و فصل کرده‌اند.

به عنوان بخشی از این توافق، چری می‌تواند از نام‌های تجاری eQ و eQ1 و همچنین دیگر نمونه‌های شماره دار آن مانند eQ2 و eQ3 استفاده کند. مرسدس نیز قادر خواهد بود تا از نام تجاری EQ استفاده کند، البته با نام گذاری‌های حروفی مانند EQC.

هوبرتوس تروسکا، عضو هیئت مدیره دایملر در بیانیه‌ای اعلام کرده: "شرکت چری در کشور چین با نام برند eQ خود توانسته اعتبار فوق العاده ای کسب کند و ما بسیار به این موضوع احترام می‌گذاریم. من خوشحال هستم که دایملر و چری توانسته‌اند در یک توافق از نام‌های تجاری eQ و EQ در یک اتمسفر دوستانه استفاده کنند."

آنینگ چن، مدیرعامل چری نیز صحبت‌های تروسکا را با اعلام این که این یک توافق برد-برد برای دو طرف می‌باشد تأیید کرده است.

مرسدس قصد دارد مجموعه‌ای مدل‌های الکتریکی EQ را با معرفی نخستین مدل مجموعه به نام EQC در سال 2019 وارد بازار کند. پس از این مدل مجموعه‌ای از مدل‌های دیگر EQ رونمایی خواهند شد و تمامی آن‌ها در کارخانه کمپانی در راشتات آلمان ساخته خواهند شد.



نظرات