1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید ام جی

تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید ام جی

5 اردیبهشت 1396
  • 0

ام جی ZS به عنوان یکی از رقبای پرشمار نیسان جوک قرار است به زودی وارد بازار انگلیس و اروپا شود. البته با اسمی غیر از ZS که هنوز اعلام نشده است. با این حال نشریه اتواکسپرس در حاشیه نمایشگاه شانگهای این کراس اوور اصالتا انگلیسی را مورد تست قرار داده است.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

با توجه به حمایت فنی شرکت مادر یعنی SAIC چین از ZS خیال ام جی از بابت در اختیار داشتن عناصر موفقیت در بازار کراس اوورهای کوچک تا حد زیادی راحت است.

عوامل اصلی که این شرایط را فراهم کرده اند عبارتند از موتور ۱ لیتری توربو چابک و کم مصرف، فهرست بلند تجهیزات استاندارد و البته قیمت رقابتی ناشی از نیروی کار ارزان چینی.

همانند نام این اس یو وی دیگر مشخصات آن برای حضور در بازار اروپا نیز هنوز اعلام نشده اما مدیرعامل ام جی عقیده دارد ZS در تیپ فول خود قادر به رقابت با اس یو وی های بزرگتری مانند فورد اکواسپرت نیز می‌باشد.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

بیشتر امکاناتی که در نسخه فول چینی یافت می‌شود در عمده رقبای ZS نیز به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به نمایشگر لمسی ۸ اینچی، هدایت ماهواره ای، سانروف برقی، کروز کنترل، رینگ های آلیاژی، دوربین عقب و استارت بدون سوییچ اشاره کرد.

طراحی کابین نیز یک گام بزرگ به جلو محسوب می‌شود. کیفیت و دقت مونتاژ به مراتب بهتر از مدل فعلی GS است. هرچند مقدار زیادی پلاستیک سخت استفاده شده که در این رده قیمتی قابل پیش‌بینی است اما کیفیت مونتاژ قطعات این اس یو وی برخلاف برادر بزرگترش GS خوب و مناسب است.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

ام جی در ارگونومی ZS پیشرفت قابل توجهی داشته است. دیگر خبری از انبوه دکمه ها نبوده و تصویر نمایشگر ۸ اینچی براق و واضح است. با وجود اینکه از روی نسخه چینی سیستم ارتباطی سرگرمی نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد اما مشخص است کیفیت لمس و سرعت پردازش نمایشگر بهبود قابل ملاحظه ای داشته است.

در زیر کاپوت موتور ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو قرار گرفته است. این پیشرانه قادر به تولید ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور می‌باشد که البته عملکرد کند گیربکس ۶ دنده اتوماتیک از بروز همه قابلیت های این پیشرانه نرم و چابک جلوگیری می‌کند. انتظار می‌رود در نسخه اروپایی گیربکس دستی نیز در لیست تجهیزات قرار بگیرد.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

مدت زمان انجام تست ZS کوتاه و زمینی که برای تست در اختیار قرار گرفته است محدود می‌باشد، اما در همین شرایط نیز به خوبی می‌توان متوجه افزایش راحتی سواری در این کراس اوور شد. خودرو در تغییر ناگهانی جهت حرکت تعادل خوبی دارد اما در عین حال به طرف مرکز پیچ خم می‌شود که ناشی از تعلیق نرم آن است. همین موضوع باعث می‌شود در رانندگی شهری که بخش اعظم عمر ZS را شامل می‌شود از یک سواری راحت و نرم برخوردار بود.

کاربردی بودن ZS نسبت به اکثر رقبایش بهتر است. فاصله بین دو محور نسبت به نیسان جوک ۸۰ میلیمتر بیشتر می‌باشد که این یعنی سرنشینان عقب از فضای به مراتب بیشتری برخوردار هستند.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

صندوق بار این کراس اوور چندان بزرگ تر از رقبایش نبوده و با خواباندن صندلی های ردیف عقب (که بطور ۶۰:۴۰ تا می‌شوند) به ۱۱۶۶ لیتر در مقایسه با ۱۱۸۹ لیتر نیسان جوک می‌رسد. البته باید توجه کرد که فرم درب عقب و برجستگی محفظه چرخ ها در داخل فضای بار موجب شده نتوان به خوبی از این فضا استفاده کرده و در زمان بارگیری اجسام بزرگ به مشکل بر خورد.

ZS نسبت به سایر محصولات ام جی به ویژه GS از قابلیت های رقابتی بیشتری برخوردار است. ترجیح دادن سواری راحت و مناسب مسیرهای شهری به جای دینامیک بالا انتخاب هوشمندانه ای است.

 تست و بررسی ام جی ZS محصول جدید چینی-انگلیسی

این اس یو وی مزیت بزرگی نیز در قیمت و شرایط فروش خواهد داشت. اگر تمام وعده هایی که سازنده در خصوص امکانات آن نسبت به رقبا داده محقق شود، به واقع نمی‌توان ZS را در این کلاس نادیده گرفت.

مشخصات ام جی ZS :

پیشرانه : ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو
قیمت : ۱۵۰۰۰ پوند
گیربکس : ۶ دنده اتوماتیک دیفرانسیل جلو
قدرت/گشتاور : ۱۲۴ اسب بخار/ ۱۷۰ نیوتن متر
شتاب صفر تا صد : ۱۱ ثانیه
مصرف سوخت : ۴٫۸ لیتر در صد کیلومتر

منبع : دنیای خودرو



نظرات