1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

22 اسفند 1396
  • 0

شرکت لیبرتی نخستین خودروی پرنده خود را در جریان نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرد.

 معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

به نظر می رسد که آرزوی محال و دست نیافتنی بشر به تدریج در حال اجرایی و عملی شدن است و چیزی نمانده تا به طور کامل برآورده شود. این روزها تلاش شرکت های خودروسازی و استارتاپ های خلاق برای ساخت و عرضه خودروهای پرنده بالا گرفته است و هر روز خبری از گوشه و کنار جهان مبنی بر معرفی، رونمایی و آزمایش بر روی خودروهای پرنده به گوش می رسد به‌گونه‌ای که رقابت تنگاتنگی میان غول های خودروسازی و تکنولوژی جهان برای تولید و عرضه زودهنگام خودروهای پرنده و پیشگام شدن در این زمینه در گرفته است.

 معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

حالا شرکت لیبرتی از نخستین خودروی پرنده خود در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرده است تا بدین وسیله نشان دهد که ایده خودروهای پرنده قابلیت تجاری سازی را دارند. نخستین مدل های لیبرتی PAL – V با قیمت ۶۰۰ هزار دلار در سال آینده ۲۰۱۹ میلادی روانه بازار خواهند شد.

حدود شش ماه پیش بود که شرکت لیبرتی مدعی شد نخستین خودروی پرنده در جهان آماده فروش شده است چرا که این شرکت در حال صدور گواهینامه نهایی برای فناوری ژیروکوپتر دوصندلی سه چرخه‌ PAL-V است و اقدامات لازم برای عرضه نهایی در بازار را انجام داده است.

البته لیبرتی تنها شرکتی نیست که درصدد تولید خودروی پرنده در جهان است و همانظور که از اخبار گذشته می دانیم، غول هواپیماسازی ایرباس نیز به تازگی اعلام کرده است که در حال انجام آزمایشهای نهایی بر روی یک مدل خودروی پرنده است. تقریبا یک هفته پیش هم با خبر شدیم که شرکت پورشه در حال تولید یک خودروی پرنده است.

 معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

این طور که به نظر می رسد مردم جهان به زودی شاهد پرواز خودروها در آسمان شهرهایشان خواهند بود.

البته با اینکه هنوز قیمت نهایی و دقیق خودروی پرنده لیبرتی مشخص نشده است اما برآورد می شود که تولید محدود و نوآورانه خودروی PAL-V ۶۰۰ هزار دلار باشد. البته نسخه اسپرت این خودرو احتمالا با قیمت ۴۰۰ هزار دلار وارد بازار خواهد شد.

لازم به ذکر است که تنها ۹۰ دستگاه از نسخه پیشگام این خودرو ساخته خواهد شد که خریداران باید حداقل ۹ ماه قبل از تحویل برای خرید این خودروی پرنده ثبت نام کنند.

لیبرتی برای بلند شدن از زمین و پرواز کردن نیاز به فاصله گرفتن از زمین به ارتفاع ۳۳۰ متر و فاصله گردش فرود حدود ۳۰ متر دارد.

 معرفی نخستین خودروی پرنده کمپانی لیبرتی

منبع ایسنا


نظرات