1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نسل جدید خودرویی که شتاب گیری با آن لرزه بر اندام سرنشینان میاندازد؛ Lexus lx 570

نسل جدید خودرویی که شتاب گیری با آن لرزه بر اندام سرنشینان میاندازد؛ Lexus lx 570

19 اردیبهشت 1395
  • 0

لکسوس LX 570 ما در سرخط خبرها نیست. حتی یک رقیب هم نیست. بلکه یک خودروی حمایت‌کننده برای مقایسه‌ی آخرالزمانی جیپ رانگلر، مرسدس بنز جی کلاس و تویوتا لندکروزر می‌باشد. لکسوس عکاس و فیلم‌بردار ما را به همه‌جا کشانده و هر جا که سه رقیب ذکرشده رفته‌اند، لکسوس در آنجا حضور داشته است.

سیستم تعلیق قابل تنظیم، تغییری را در زوایای این لکسوس بزرگ ایجاد می‌کند اما این تغییر ارتفاع برای جلوگیری از برخورد سپرها با تپه‌هایی که در “Moab” قرار دارد کافی نیست.

پس از بارش باران، برف و وجود گل‌ولای، ما می‌خواهیم که درباره‌ی قابلیت‌های آفرود LX 570 چیزهای بیشتری بدانیم. لکسوس می‌تواند اما شما نمی‌خواهید. اگر دنبال آن هستید که تجربه‌ی واقعی از یک آفرود با 7 نفر از دوستانتان داشته باشید، دلیلی برای صرف هزینه‌ی بیشتر به خاطر لکسوس وجود ندارد زیرا تویوتا لندکروزر به حد کافی توانا و لوکس هست. وقتی صحبت از قیمت‌های بالا است، فکر کردن به برخورد سپر و رکاب با تخته‌سنگ چندان جالب به نظر نمی‌آید.

لکسوس LX 570 2016 آخرین نمونه از خودروهای خوش‌شانسی است که جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل دارد. در این زمان، ما فکر می‌کنیم که نمای زیبایی دارد. در RX نمایی افراطی دارد و ما شگفت‌زده‌ایم که چرا لکسوس این کار را با یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خود انجام داده است اما درباره‌ی LX فکر می‌کنیم که جلوپنجره‌ای به این بزرگی با ذات 2825 کیلوگرمی این غول عظیم‌الجثه همخوانی دارد. از موقعیت صندلی راننده،LX کمی شبیه مرسدس بنز جی کلاس است. شما در ارتفاع بالاتری قرار دارید و از بالا به هر چیزی نگاه می‌کنید. گلگیرهای مربعی و کاپوت برآمده حس قدرت را تداعی می‌کنند. زمانی که سوار این شاسی‌بلند شوید واقعاً به عظمت آن پی می‌برید. ما LX را به پیست برده و قابلیت‌های آن را به بوته‌ی آزمایش گذاشتیم و فهمیدیم که پیشرانه‌ی 5.7 لیتری 8 سیلندر این خودرو با 383 اسب بخار قدرت و 546 نیوتن متر گشتاور چیزی بیش از صدای یک پیشرانه‌ی 8 سیلندر در چنته دارد. به مدد این پیشرانه شتاب صفرتا 96 کیلومتر در ساعت در مدت 7.3 ثانیه ثبت‌شده و مسافت یک‌چهارم مایل در مدت 15.6 ثانیه و با سرعت 144.6 کیلومتر بر ساعت طی می‌شود. حدود 36 متر هم فاصله‌ای است که این شاسی‌بلند عظیم‌الجثه از سرعت 96 کیلومتر بر ساعت به حالت سکون می‌رسد و رکوردی عجیب برای خودرویی با این ابعاد محسوب می‌شود. تست فیگور 8 لکسوس در 28.2 ثانیه و با شتاب جانبی متوسط 0.61 انجام می‌شود که آن را در میانه‌ی سگمنت آفرودرهای فوق لوکس می‌نشاند. این رکورد از جی واگن بهتر است اما به‌پای لندروور رنجروور نمی‌رسد. البته باید گفت که خوش‌نامی و قابلیت اعتماد تویوتا پشت سر این خودرو قرار دارد، چیزی که دو خودروی ذکرشده به خاطر آن شناخته‌نشده‌اند.

با فراهم شدن زمان آفرود، لکسوس LX 570 کاملاً آماده است. ناحیه‌ی مناسب را انتخاب کنید، سیستم تعلیق را به‌منظور زاویه‌ی ورود و خروج مناسب تنظیم کنید و دوربین‌های لکسوس را برای مراقبت از خودرو بکار گیرید. برای بقیه‌ی 99.9 درصد مواقعی که آفرود نمی‌روید این تنظیمات لازم نیست. ما تلاش کردیم تا حالت رانندگی مناسب را پیدا کنیم و فهمیدیم که حالت نرمال برای شاسی و حالت قدرت برای پیشرانه از همه جذاب‌تر است. با قرار دادن شاسی بر روی حالت راحت، این اجازه را به خودرو می‌دهید که تکان‌های زیاد بدنه و سر برای سرنشینان به وجود آید. همچنین حالت اسپورت وجود دارد اما جدای از معکوس‌های لذت‌بخش پیشرانه این حالت رانندگی این شاسی‌بلند سه تنی را به یک RC F تبدیل نمی‌کند.

تجربه‌ی رانندگی همان‌گونه که از لکسوس انتظار دارید نرم و لطیف است. همه‌چیز به‌سادگی کار می‌کند. کروز کنترل تطبیقی این شاسی‌بلند را قادر می‌سازد تا به‌طور کامل بایستد و با فشردن اندک پدال گاز یا اشاره‌ای اندک بر کروز کنترل دوباره به راه بیفتد. ما همچنین از هدآپ دیسپلی تمام‌رنگی این خودرو لذت بردیم. صفحه‌نمایش شفاف در نور آفتاب به‌آسانی دیده می‌شود و در مواقع لزوم اعمال حیاتی خودرو و سرعت آن را نشان می‌دهد. زمانی که محدودیت سرعت تغییر کند، صفحه‌نمایش به‌طور مختصری بزرگ‌شده و باعث جلب‌توجه‌تان می‌شود. این صفحه‌نمایش هوشمند بوده و به صورتی که از لکسوس انتظار داریم عمل می‌کند.

خودروی حاضر در تست از آپشن های زیاد برخوردار است. ما بسته‌ی لاکچری را انتخاب به همراه هر 7 آپشن انفرادی انتخاب کرده‌ایم. این پکیج لوکس دربردارنده‌ی صندلی‌های چرمی با راحتی زیاد می‌باشد. همچنین گرمکن و تهویه برای صندلی‌های جلو و صندلی‌های کناری ردیف دوم در دسترس است. این خودرو همچنین از سیستم صوتی مارک لوینسون با 19 بلندگو، سیستم اطلاعات سرگرمی با دو صفحه‌نمایش برای صندلی‌های عقب، فرمان چرم و چوب گرم شونده، شارژ وایرلس سازگار با استاندارد Qi، هدآپ دیسپلی رنگی، کول باکس در کنسول مرکزی و رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی بهره می‌برد.

چقدر از این تجهیزات منحصراً در اختیار لکسوس هستند؟ درواقع بخش اعظم این آپشن ها مختص لکسوس هستند. آپشن هایی که در تویوتا لندکروزر قابل سفارش نیستند عبارت‌اند از هدآپ دیسپلی رنگی، رینگ‌های آلیاژی 21 اینچی (رینگ‌های 18 اینچی تنها آپشن تویوتا هستند)، فرمان چرم و چوب گرم شونده و تهویه برای صندلی‌های کناری ردیف دوم. جدای از لیست آپشن ها، ما معتقدیم که کنسول مرکزی لکسوس بیشتر از تویوتا به قیمت‌های بالای هشتاد هزار دلار می‌خورد. کنسول جذاب با عناصر افقی به همراه چوب و آلومینیوم، به‌علاوه‌ی ساعت آنالوگ در مرکز همراه شده است. با خاموش شدن خودرو، هر دکمه‌ی روشن‌شده ناپدید می‌شود و کنسولی مشکی و کروم را به نمایش می‌گذارد. صفحه‌نمایش خودرو همانند سیستم CUE کادیلاک جذاب است اما سیستم لمسی خازنی آن قدیمی محسوب می‌شود. اما همانند سیستم CUE، لکسوس هم خصلت‌های خودش را دارد: ریموت لمسی، سیستمی قدیمی با جوی استیک کوچکی دارد که از طریق منوها برای کنترل سیستم ناوبری بکار می‌رود. آیا این سیستم حسی است؟ واقعاً نه. آیا از آن استفاده خواهید کرد؟ قطعاً؛ اما ما سیستم اطلاعات سرگرمی MMI آئودی را ترجیح می‌دهیم.

به نظر می‌رسد که تقریباً هر ویژگی راحت در لکسوس LX 570 تنظیمات خودکار دارد. کنترل تهویه‌ی خودکار؟ بله. گردش هوای تازه‌ی خودکار؟ ما چند فرد سیگاری را سوار کردیم و هر زمان دکمه‌ی مربوط را فشردیم، سیستم را آماده یافتیم. صندلی‌های گرم شونده‌ی خودکار؟ دما را پایین تنظیم کنید و سیستم به‌صورت خودکار کار را شروع می‌کند. تجهیزات خوبی است اما از خودمان می‌پرسیم، سیستم تهویه چگونه است؟ این سیستم به‌صورت 4 ناحیه‌ای است که به‌صورت خودکار صندلی‌های گرم و سرد شونده را علاوه بر 28 دریچه تهویه کنترل می‌کند! صحبت از چهار ناحیه شد، باید گفت زمانی که فردی رو صندلی وسطی ردیف دوم نشسته باشد، به نظر می‌رسد که راهی برای کنترل همه‌ی این ویژگی‌ها در صندلی‌های کناری نباشد.

لکسوس LX 570 2016 خودرویی عالی برای کسانی است که مسافرت های طولانی دارند. این خودرو می‌تواند از عهده‌ی هر شرایط و آب و هوایی برآید. صندلی‌های ردیف سوم می‌توانند تا شوند و فضای بیشتری ایجاد کنند. درب پشتی دوبخشی هم ویژگی خوبی است که به شما اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز نصف درب را بازکنید. نیمه‌ی پایین‌تر طوری است که از کوبیدن درب که برخی مواقع رخ می‌دهد جلوگیری می‌کند. لکسوس می‌داند که از جزئیات چشم‌پوشی نکند و آن را نشان می‌دهد.

تویوتا لندکروزر 2016 قیمتی 84820 دلاری دارد که 12750 دلار کمتر از لکسوس است. آیا لکسوس ارزشش را دارد؟ اگر منطقی بنگرید، شاید نه؛ اما برای منطق‌های محدود، همیشه GX در دسترس است. برای برخی‌ها، مصالحه‌ای وجود ندارد. اگر بخواهید که درنهایت اشرافیت به هرجایی بروید، تویوتا لندکروزر چندان نظر شما را جلب نخواهد کرد، پس لکسوس LX 570 بی‌شک در این سگمنت بی‌همتا خواهد بود.

مشخصات لکسوس LX 570 2016

قیمت پایه: 89820 دلار

قیمت نسخه تست: 97570 دلار

مشخصات خودرو: پیشرانه در جلو، چهارچرخ محرک،8 سرنشینه،4 درب شاسی‌بلند

پیشرانه: 5.7 لیتری،383 اسب بخار قدرت،546 نیوتن متر گشتاور،32 سوپاپ،8 سیلندر

گیربکس: 8 سرعته ی اتوماتیک

طول/عرض/ارتفاع: 5.06/1.98/1.86 متر

شتاب صفرتا 96 کیلومتر بر ساعت: 7.3 ثانیه

مسافت 400 متر: 15.6 ثانیه و با سرعت 144.6 کیلومتر بر ساعت

شتاب جانبی: 0.76 جی (متوسط)

مصرف سوخت (شهری/بزرگراهی/ترکیبی): 18.09/13.06/15.68 لیتر در هر صد کیلومتر

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

 لکسوس LX 570

منبع:

پدال



نظرات