1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس LF-LC در مسیر تولید

لکسس LF-LC در مسیر تولید

1 مرداد 1393
  • 1

علاقه‌مندان به خودروی لکسس LF-LC از زمان نمایش آن در نمایشگاه دیترویت سال 2012 تا کنون، در انتظار تولید انبوه آن بوده‌اند و حالا با تحقق یک کوپه سوپر اسپرت با طراحی بسیار نزدیک به LF-LC به آرزوی خود خواهند رسید. آیتن هوون مدیر ارشد لکسس در اروپا در مصاحبه ای اعلام کرد که مشتاق است که این خودروی دو درب، با کمترین تغییر نسبت به طرح اولیه خود تولید گردد.

لکسس LF-LC در مسیر تولید

قرار است کوپه RC F با طراحی مشابه مدل LF-LC معرفی شود و البته با پیشرانه ای بسیار پرتوان V8 با قدرت شگفت‌انگیز 600 اسب بخار. این خودرو نهایتاً در سال 2016 با قیمتی حدود 120 هزار دلار وارد بازار می‌شود. این در حالی است که رقبایی چون مرسدس C63 AMG سری سیاه، با 510 اسب بخار قدرت، تنها 10 هزار دلار قیمت پایین‌تری دارند. البته هدف این خودرو بیشتر مرسدس بنز کلاس اس کوپه و مازراتی گرن توریسمو به عنوان رقبای مستقیم است.

لکسس LF-LC در مسیر تولید

موتور هشت سیلندر 5.0 لیتری مجهز به توربوی این هیولا قادر خواهد بود که 600 اسب بخار نیرو تولید کند. همین پیشرانه با تنفس طبیعی و بدون کمک توربوشارژر 450 اسب بخار قدرت خواهد داشت. جالب اینکه یک مدل هیبریدی از این موتور نیز توسعه داده می‌شود که 500 اسب بخار نیرو دارد. این پیشرانه‌ها در سدان لوکس و بزرگ LS نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

لکسس LF-LC در مسیر تولید

لکسس LF-LC در مسیر تولید

لکسس LF-LC در مسیر تولید

بدین ترتیب لکسس وارد رقابت با جگوار XJ و پورشه پانامرا می‌شود. مرسدس بنز کلاس اس S63 AMG نیز رقیب بزرگی برای این خودرو خواهد بود. حالا همانند ب ام و که نسخه M پاور را تولید می‌کند، مرسدس که AMG را دارد و آئودی که مدل‌های S و RS را دارد، لکسس نیز یک شمشیر تیز را برای حمله در اختیار دارد!

لکسس LF-LC در مسیر تولید

لکسس LF-LC در مسیر تولید

لکسس LF-LC در مسیر تولید

منبع پدال


نظرات

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (1 مرداد 1393 ساعت 16:17)

    آفرین به لکسوز ، این ماشین واقعا طراحی پخته و بی نقصی داره
    یعنی پختگی امضای همیشگی لکسوز تو این ماشین به وضوح دیده میشه.طرح های قبلیش مثل LFA و ... ، از لحاظ طراحی اصلا اون پختگی لازم رو نداشتن و نواقص و نقاط گنگ توی طراحیشون زیاد بود
    خوشحالم که این ماشین طراحی کاملی داره و لکسوز به این رسیده