1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. با لکسوس GS 300h مدل 2014 آشنا شوید

با لکسوس GS 300h مدل 2014 آشنا شوید

12 دی 1392
  • 4

دومین نسل از خودروهای هیبریدی لکسس اکنون پا به عرصه وجود گذاشته اند. خودرویی که با ساختار کلاسیک موتور جلو و دیفرانسیل عقب و موتور بنزینی با چرخه اتکینسون و تکنولوژی تزریق مستقیم سوخت و همچنین استفاده از دو موتور الکتریکی کمکی، بهبود قابل ملاحظه ای در بهره وری و مصرف سوخت را نشان می دهد.

نسل قدیم لکسوس GS دچار کمی بحار هویت بوده است ، زیرا از یک جهت باید آنرا رقیپ ژاپنی برای پانمرا و دیگر خودروهای این کلاس جدید می دانستیم مانند مرسدس نسل قدیم CLS و از طرف دیگر نسل قدیم از نظر طراحی حتی در برابر پورشه نیز طراحی ضعیف و دلنشینی نداشت و تنها به دلیل قیمت و دوام و کیفیت قطعات نسبت به هزینه پرداختی ، مردم اکثر تمایل به خرید این خودرو داشته اند .

حال در نسل جدید همه چیز متفاوت گردیده است ، طراحی بسیار زیبا و دل فریب این خودرو چنان چشمان آدمی را به خود خیره می سازد که شاید کمی زمان برده و از دیدن این رقیب جدید مرسدس CLS و پورشه پانامرا دست بکشید . این طراحی با جلو پنجره ای خشن شروع گردیده و به بدنه ای دلنشین رسیده که با خطوط موج دار زیبایی کاپوت و بدنه با یکدیگر ترکیب می شوند ، در نهایت نیز به انتهای خودرو با طراحی لوکس و اسپرت می رسیم که تمام عناصری که دنبال آن هستیم را در این طراحی می توان پیدا نمود . البته طراحی متفاوتی به مانند مرسدس و BMW را هرگز در این مهم تجربه نمی کنید ، اما با توجه به برند و هزینه ای که پرداخت می کنید ، طراحی مناسبی را بدست خواهید آورد .

برای سیستم پیشرانه لکسوس GS 300h یک موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری بنزینی با سیستم هوشمند تغییر زمان بندی باز شدن سوپاپها یا همان VVT-i و راندمان بالا در نظر گرفته شده که 178 اسب بخار نیرو را در دور موتور 6000 و 221 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4200 تا 5400 در اختیار راننده خویش قرار می دهد . با کمک موتورهای الکتریکی ، مجموع نیروی تولیدی موتور بنزینی و موتور الکتریکی به 299 اسب بخار می رسد .

نیرو از طریق گیربکس با ضریب متغیر پیوسته ECVT به چرخهای عقب انتقال داده می شود تا از طریق کنترل الکترونیکی در خدمت چرخها قرار گیرد .

تولید گازهای آلاینده در لکسس GS 300h به 109 گرم در هر کیلومتر و مصرف سوخت آن نیز 4.7 لیتر در صد کیلومتر رسیده است . ارقامی که می تواند برای یک خودروی لوکس در این کلاس بسیار جذاب باشد .




نظرات

  • کیا کیا (12 دی 1392 ساعت 08:38)

    اصلا ظاهر خوبی نداره تازه یکش چند روز پیش تو خیابون های ایذه دیدم

  • تنبور تنبور (8 مهر 1393 ساعت 09:49)

    واقعا یک ماشین رویاییه

  • مدیریت سایت مدیریت سایت (10 اسفند 1392 ساعت 13:04)

    با سلام خدمت شما دوست گرامی . این خودرو یکی از خودروهایی بوده که لکسوس در حال حاضر آنرا در بازارهای جهنی عرضه می دارد و خبری مبنی بر عرضه این خودرو در ایران هنوز به دستمان نرسیده است . در مورد مشخصات فنی این خودرو ، مقاله ای در سایت قرار داده شده بود به آدرس http://www.car.ir/news/Lexus-GS-300H ، که اگر تمایل دارید به این صفحه مراجعه نموده و اطلاعات مورد نظر خویش را بدست آورید .

  • آروین آروین (10 اسفند 1392 ساعت 12:27)

    مشخصات فنی رو چرا حذف کردین؟
    لطفا مشخصات فنی کامل و قیمت روز اونو بنویسین
    ممنونم