1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. دوچرخه الکتریکی لامبورگینی عرضه خواهد شد

دوچرخه الکتریکی لامبورگینی عرضه خواهد شد

4 خرداد 1397
  • 0

شرکت خودروسازی لامبورگینی با همکاری شرکت ایتال تکنولوژی، از دو مدل دوچرخه برقی و الکتریکی رونمایی کرد.

، این روزها که بازار معرفی و رونمایی از خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای جهان داغ و پر تب و تاب شده است بسیاری از شرکتهای خودروسازی عزم خود را برای تولید انبوه خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

 دوچرخه الکتریکی لامبورگینی تولید خواهد شد

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای متعددی در جهان نیز به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی صوتی و هوا و همچنین افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان، با وضع و اجرای قوانین و مقررات جدیدی به حمایت از صنعت نوظهور خودروهای برقی و پاک پرداخته‌اند.

 دوچرخه الکتریکی لامبورگینی تولید خواهد شد

در این میان علاوه بر خودروهای سواری و شخصی، بازار رونمایی از خودروهای سبک و سنگین بسیاری همچون کامیون، کامیونت، وانت، اتوبوس و همچنین موتورسیکت و دوچرخه نیز داغ شده است هرچند که سابقه حضور موتورسیکلت و دوچرخه های برقی و الکتریکی در خیابان های شهرهای جهان از سایر وسائل نقلیه مشابه بیشتر است.

حالا شرکت لامبورگینی که سالهاست به طراحی و ساخت خودروهای لوکس و پرقدرت در جهان معروف است، با همکاری شرکت ایتال تکنولوژی از دو مدل کوهستانی و جاده ای دوچرخه های تمام برقی و الکتریکی پرده برداری و رونمایی کرده است تا بدین ترتیب، ورود خود به جمع تولیدکنندگان وسائل نقلیه برقی و دوستدار محیط زیست را به جهانیان اعلام کند.

طبق گزارش های منتشر شده از سوی این خودروساز، فروش دوچرخه های الکتریکی لامبورگینی در ماه آینده میلادی آغاز خواهد شد.

 دوچرخه الکتریکی لامبورگینی تولید خواهد شد

البته این نخستین باری نیست که این شرکت با تولیدکنندگان دوچرخه برای ساخت مدل های مسابقه ای از این وسیله نقلیه کوچک و سبک وارد همکاری شده بلکه تاکنون دو بار سابقه همکاری با چنین شرکت هایی را در کارنامه خود داشته است. اما حالا همکاری این خودروساز معروف با شرکت ایتال تکنولوژی به معرفی و عرضه محصول جدید و پرقدرتی انجامیده است که به طور قطع، رضایت مشتریان و کاربرانش را به ارمغان خواهد آورد.

گرچه هنوز مشخصات دقیق و جزئیاتی از این دوچرخه برقی (e-bike) لامبورگینی منتشر نشده و در دسترس نیست اما آنچه که معلوم و مشخص است آن است که هر دو مدل کوهستان و جاده این دوچرخه الکتریکی در کشور ایتالیا طراحی و تولید شده اند که مهندسین مربوطه برای آنها حدودا بالغ بر پنج سال زحمت کشیده و تحقیق کرده اند.

از آنجایی که فروش دوچرخه های برقی لامبورگینی از ماه آینده کلید زده خواهد شد، مشتریان موردنظر و علاقمند قادر خواهند بود آن را به صورت آنلاین و اینترنتی و یا از خرده فروشان بین المللی سفارش دهند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع ایسنا


نظرات