1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کونیخ زگ وان ، وایکینگی پر توان برای شکست آلمانهای پر ادعا

کونیخ زگ وان ، وایکینگی پر توان برای شکست آلمانهای پر ادعا

18 اسفند 1392
  • 4

زمانی که برای اولین بار هر فردی این خودرو را می بیند ، شاید به سادگی از کنار آن عبور نکرده و اینجاست که این خودروی سوئدی کاملا دست ساز ، شروع به خود نمایی می نماید . بدنه ای از جنس فیبر کربن ، موتوری کاملا تقویت شده و دست ساز ، طراحی داخلی زیبا و گیرا ،نحوه باز و بسته درب ها به نحوی که در هیچ خودروی دیگری در دنیا وجود ندارد جز محصولات این کمپانی ، طراحی بدنه زیبا و از همه مهمتر سادگی برای شکستن رکرود بوگاتی ویرون و ونوم GT .


کونیخ زگ وان


ورود به قلمرو 1000 اسب بخاری ها کار آسانی نیست و از همه مهم تر وارد شدن به کلوپ سرعت های بالاتر از 400 کیلومتر هم اصلا ساده نیست ، بلکه باید از مراحلی گذر نمود که شامل : موتوری پرقدرت ، بدنه ای کاملا آیرودینامیک و جذاب ، ترمزهایی پرقدرت و کارا ، سیستم تعلیق و فنر بندی با حداکثر استحکام و جذب ضربات در سرعت های بالا ، لاستیک های ساخت میشلن ( تنها شرکتی بوده که توانسته تا به امروز لاستیک هایی تهیه نماید که چنین سرعت ها و قدرت هایی را تحمل نماید ) ، رینگ هایی با کارایی بالا که این موارد همگی ملزومات بودن در این کلوب می باشد ، حال باید دید آیا این وایکینگ پر توان همه آن ها را دارد .


کونیخ زگ وان

این کمپانی زمان بسیاری را بدون حتی گفتن کلمه ای ، در حال توسعه محصول خویش بوده و این منتشر نشدن اخبار تمرکز تیم طراحی و ساخت این محصول را بر روی پروژه فوق بیشتر نموده است . کونیخ زگ نام این محصول جدید را One:1 گذاشته و معتقد است که اولین ابر خودروی جهان را ساخته . عبارات One:1 و مگاکار کنایه ای از دو ویژگی منحصر به فرد این خودرو دارد ، وجود یک اسب بخار قدرت به ازای هر کیلوگرم وزن این خودرو ( توان تولیدی 1341 اسب بخار در دور موتور 7500 دور بر دقیقه در برابر 1341 کیلوگرم وزن این خودرو ) و همچنین داشتن توان خرجی یک مگاواتی برای موتور این خودرو .

One:1 بر پلتفرم آگرا R ساخته شده به همین دلیل وجه تشابه بسیاری زیادی چه در ظاهر و چه در باطن ، با برادر بزرکتر خود دارد ، طوریکه می توان آنرا نسخه ارتقا یافته آگرا دانست و نه یک محصول جدید ، پیشرانه آن همان موتور 5.0 لیتری V8 بوده که دارای سیستم پرخوران توربو دو قلو می باشد و قبلا در آگرا R استفاده شده ، با این تفاوت که توان خروجی و گشتاور خروجی آن به ترتیب 217 اسب بخار و 271 نیوتن متر افزایش یافته تا اعداد شگفت آوری چون 1341 اسب بخار توان خروجی و 1371 نیوتن متر گشتاور بدست آیند ، شتاب 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت نیز برای این خودرو پرقدرت برابر شده است با 20 ثانیه .

جالبست بدانیم که این خودرو از سرعت 400 کیلومتر بر ساعت ، تنها در مدت 10 ثانیه به سکون می رسد و همچنین برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به تنها به مسافتی بیش از 28 متر نیازی ندارد . اما چگونه می توان این روح سرکش و ناآرام سفید رنگ که دارای رینگ های سبک ساخته شده از فیبر کربن به سایز 19 اینچ در جلو و 20 اینچ در عقب را متوقف نمود ، راه حل کونیخ زگ بسیار ساده می باشد ، استفاده از دیسک های کربن سرامیک 15.6 اینچی در جلو و 15 اینچی در عقب به همراه کالیبرهای 6 پیستونه در جلو و 4 پیستونه در عقب .

استفاده از تایرهای اختصاصی Cup ساخت میشلن که برای رسیدن به سرعت حدود 440 کیلومتر بر ساعت طراحی شده به همراه طراحی هوشمندانه بدنه خودرو به نحوی که در سرعت 260 کیلومتر بر ساعت نیروی عمودی وارده به 610 کیلوگرم می رسد ( عددی که تنها برای خودروهای فرمولا وان به راحتی قابل دسترس است ) ، و در نهایت یک سیستم تعلیق زیبا و جالب به همراه باله عقب که دارای طراحی کاملا خلاقانه و جدید می باشد .

برای One:1 گیربکس دوکلاچه 7 سرعته در نظر گرفته شده که ظاهرا با موتور خودرو به تلفیقی مناسب خواهند رسید . وزن 1341 کیلوگرمی آن هم درست مانند آگرا R به نسبت 44 به 56 در جلو و عقب توزیع شده است .

این موارد تنها اعدادی بوده اند که به صورت رسمی منتشر شده است و باید دید که این هیولای سرکش و نا آرام در واقعیت چه می کند . در نهایت امیدواریم فولکس واگن اجازه استفاده از پیست مخصوص خود را به رقیبان بوگاتی بدهد تا شاهد رقابتی عادلانه میان این اعضا در باشگاه 400تایی ها باشیم و مهم تر از آن نیز ، اعداد واقعی عملکرد این خودروها را با یکدیگر مقایسه نماییم .



نظرات

  • Koeingzegg Koeingzegg (12 تیر 1398 ساعت 23:59)

    این مگا خودرو هیولا است شاید برایتان جالب باشد ولی در طراحی داخلی این خودرو به غیر از کیلومتر چراغی گران تر از 15 دلار به کار نرفته و این تنها نقطه ضعف این هیولا است اگر سرمایه ای بتوانم جمع کنم بجا بوگاتی وپاگانی و فراری یه koenigsegg می خرم ????????????????????????

  •  امیرحسین  امیرحسین (5 فروردین 1393 ساعت 19:38)

    ماشین بسیار قدرتمند سریع وعالی است من عاشق کونیخ زگ ها هستم کونیخ زگ وان یعنی 450 کیلومتر بر ساعت

  • کیوان سوپر وایزر کیوان سوپر وایزر (14 مهر 1393 ساعت 11:07)

    یک ماشین پر شتاب به معنای واقعی !

  • 0125 0125 (27 اسفند 1392 ساعت 13:18)

    ببخ شید اسمم رو توی ایمیلی که فرستادم نبود من0125 هستم