1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018 + تصاویر

رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018 + تصاویر

18 اسفند 1396
  • 0

کیاموتورز در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ از محصول جدید خود تحت عنوان کیا سید اسپرت واگن رونمایی کرد.

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

هشتاد و هشتمین نمایشگاه خودروی ژنو که قرار است از ۸ تا ۱۸ مارس سال جاری میلادی با حضور رسانه‌ها و نشریه‌های فعال در زمینه خودرو برگزار شود، از روز گذشته میزبان رونمایی شرکت‌های خودروسازی در جهان بوده است. بیش از ۱۸۰ غرفه‌دار در این نمایشگاه حضور دارند تا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد خودرویی دنیا، در سوئیس آغاز شود.

انتظار می‌رود ۷۰۰ هزار تا یک میلیون بازدیدکننده از نمایشگاه خودرو ژنو ۲۰۱۸ بازدید کنند. شرکت‌های خودروسازی مطرح و خوش آوازه‌ای در این نمایشگاه معروف که هر ساله برگزار می شود، برای رونمایی از محصولات جدید خود شرکت کرده‌اند.

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

ماه گذشته بود که کیاموتورز از نسل سوم خودوری کیا سید (Ceed) رونمایی کرد که هم‌اکنون این خودرو آماده عرضه به بازارهای جهانی است اما حالا در نمایشگاه خودروی ژنو، از مدل استیشن این خودرو تحت عنوان کیا سیداسپرت واگن نیز رونمایی کرده است که طراحی بزرگتری در قسمت عقب خودرو دارد تا فضای صندوق عقب آن به گنجایش ۶۰۰ لیتری برسد.

این مدل خودروی جدید فضای جادارتری نسبت به مدل‌های پیشین خود دارد اما ارتفاع سقف پلت‌فرم آن کوتاه‌تر از قبل است. این خودرو همچنین به کاربرانش این امکان را می‌دهد تا با جمع کردن صندلی‌های عقب، فضای صندوق عقب را بازتر کنند که این امر می‌تواند برای آن دسته از کسانی که به مسافرت و پیک نیک علاقمند هستند، بسیار مفید و کاربردی باشد.

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

نمای جلوی این مدل شباهت بسیاری به مدل هاچ بک کیا سید دارد که قبلا رونمایی شده بود اما طراحی عقب آن جدید است. در میان پیشرانه‌های کیا سید باید به موتور یک لیتری بنزینی از نوع سه سیلندر و مجهز به توربو شارژ اشاره کرد که قادر است ۱۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

در صورتی که کاربران علاقه به خرید مدل دیزلی این خودرو داشته باشند، باید مدل CRDi را سفارش دهند که به موتور ۱.۶ لیتری مجهز است و با قدرت ۱۱۵ و ۱۳۶ اسب بخار روانه بازار می‌شوند و گشتاور تولیدی آن نیز ۲۸۰ نیوتن متر است.

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

این خودرو بسته به کلاس‌های مختلف و آپشن‌هایی که دارد، به صفحه نمایش‌های لمسی ۵، ۷ و ۸ اینچی مجهز است که از سیستم‌های ردیابی ماهواره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین کاربران می‌توانند برای اتصال به گوشی‌های هوشمند از نرم‌افزارهای اندروید اتو، میرور لینک و اپل کارپلی برای کیا سیداسپرت استفاده کنند. سیستم صوتی حرفه‌ای JBL موجود در این خودرو نیز به رانندگان اجازه می‌دهد در حین رانندگی از موسیقی مورد علاقه خود لذت ببرند.

این خودرو همچنین از امکانات ایمنی دیگری همچون داشتن ۷ کیسه هوا، چراغ‌های هوشمند، سیستم پیشگیری از تصادف در جلو، رادار بین خطوط، کروز کنترل هوشمند، سیستم پارک هوشمند و بسیاری تجهیزات دیگر بهره‌مند است که رانندگی بدون استرس، راحت و ایمنی را برای راننده و سرنشینانش به ارمغان می‌آورد.

مدل اسپرت واگن این خودرو در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی به بازار اروپا عرضه خواهد شد.

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

 رونمایی از کیا سیداسپرت واگن 2018

منبع ایسنا


نظرات