1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛ E-Pace

کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛ E-Pace

27 تیر 1396
  • 0

شرکت جگوار که چندی قبل با تولید شاسی‌بلند F-pace وارد بازار شاسی‌بلند‌ها شده بود، در ادامه روند توسعه مدل‌های خود و برای گسترش حضور در بازار شاسی‌بلند‌ها و کراس‌اوور‌ها، مدل E-Pace را به‌عنوان خودرویی کوچک‌تر از F-Pace و برای رقابت با خودروهایی همچون ب ام و X1 و آئودی Q3 معرفی کرد.

 کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛  E-Pace

این خودرو از خطوط کلی طراحی محصولات جگوار پیروی می کند و بر اساس خودروی مفهومی I-Pace که چندی قبل رونمایی شده بود تولید شده است و به این ترتیب می‌توان آن را یک E-Pace جمع‌وجور و البته اقتصادی‌تر دانست. این خودرو با بهره‌گیری از موتورهای پرقدرت و البته آخرین دستاوردهای شرکت جگوار، وارد بازاری خواهد شد که پیش از این رقبایی همچون ب ام و X1 و آئودی Q3 در آن حضور داشتند اما جگوار به لطف طراحی ظاهری به‌روزتر و البته بهره‌گیری از موتورهای قدرتمندتر می‌تواند چالشی جدی برای رقبا در این کلاس باشد.

برای این خودرو دو موتور بنزین سوز و دیزل در نظر گرفته شده است که موتور دیزل آن از 148 اسب بخار قدرت دارد. برگ برنده این خودرو اما در موتور بنزین سوز آن است، جایی که جگوار نسل جدید موتورهای خود را برای نصب روی این خودرو در نظر گرفته است و به این ترتیب موتور دو لیتری این خودرو با بهره‌گیری از توربوشارژر، می‌تواند 300 اسب بخار قدرت تولید کند که رقم بسیار بالایی برای خودروهای این کلاس است و به این ترتیب E-Pace به یکی از قدرتمندترین خودروهای این کلاس تبدیل خواهد شد.

البته جگوار با تنظیمات مختلف موتورها، توانسته از همین دو موتور توان متفاوتی هم بگیرد به‌گونه‌ای که موتور دیزل آن در دو نوع 178 و 237 اسب بخاری نیز عرضه می‌شود و نمونه بنزین سوز هم مدلی با قدرت 247 اسب بخار دارد.

 کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛  E-Pace

با بهره‌گیری از موتور بنزنی سوز 300 اسب بخاری و البته استفاده از نسل جدید گیربکس‌های اتوماتیک شرکت ZF با 9 دنده، جگوار E-Pace می‌تواند صفر تا صد کیلومتر را در 5.9 ثانیه طی کند.

جگوار علاوه بر توان موتور، تمرکز زیادی بر کیفیت سواری و هندلینگ این خودرو داشته است و به این ترتیب E-Pace یکی از بهترین‌ها در کلاس خود است. این خودرو در دو مدل تک و دو دیفرانسیل عرضه می‌شود ضمن آنکه جگوار با بهره‌گیری از ضربه‌گیرهای تطبیق‌پذیر توانسته راحتی و رانندگی اسپرت را هم‌زمان در این خودرو عرضه کند.

جگوار در زمینه فضاسازی داخلی این خودرو توانسته عملکرد بسیار موفقی داشته باشد به‌گونه‌ای که هرچند E-Pace چند سانتی‌متری از رقبای اصلی خود در این کلاس کوچک‌تر است اما فضای داخلی و صندوق عقب آن از هر دو رقیبش بیشتر است و این می‌تواند یک خبر خوب برای خریداران این خودرو و به‌ویژه خانواده‌ها باشد ضمن آنکه این خودرو به دلیل قابلیت‌های دینامیکی بالا، قطعا مورد توجه جوانان نیز قرار خواهد گرفت.

جگوار E-Pace احتمالا از زمستان امسال و با عنوان مدل 2018 روانه بازار خواهد شد.

 کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛  E-Pace

 کراس ‌اوور پر قدرت و جدید جگوار؛  E-Pace



نظرات