1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تغییر لوگوی ستاره ای کمپانی جک

تغییر لوگوی ستاره ای کمپانی جک

8 تیر 1395
  • 0

این روزها کمپانی جک (جِی. اِی. سی) چین روی برخی محصولات جدید خود لوگویی متفاوت قرار داده است.

A6 ، M4 و S1 خودروهای جدید این کمپانی هستند که دیگر علامت ستاره را ندارند و به جای آن از نماد اسمی روی خودرو استفاده شده است.

نماد و لوگو هر شرکت جز اساسی ترین شاخصه ها برای جذب مشتری هستند. زیرا نماد سازی درست در آن بخش باعث می شود تا مشتری احساس خوب یا بدی را در نگاه اول داشته باشد. برای همین تغییر نماد یکی از سخت ترین و اصولی ترین کارهای یک کمپانی است. مخصوصا در بخش صنعت خودرو این تغییرات باید به صورتی باشد که حس خوب گذشته را از بین نبرد و ضعف های نماد قبلی را تا حد زیادی جبران کند.

جک را می توان یکی از برندهای چینی دانست که این روزها فروش خوبی را در بازار ایران تجربه می کند. تیراژ بالای فروش جک J5 و S5 که در نسخه های دنده ای و اتوماتیک عرضه می شوند، نشان می دهد مشتریان ایرانی تا حد زیادی نسبت به محصولات این برند چینی علاقه مند شده اند و از طرفی تشکیل کلوب های خودرویی در خصوص برند جک، خبر از نماد سازی این چینی در ایران دارد. ستاره جک که روزهای اول با دید تمسخر برای خیلی ها شناخته می شد، امروز مورد تایید ده ها هزار نفر در ایران است و دیگر نمی توان آن را برند و نشان ضعیفی دانست.

حال در چنین شرایطی، کمپانی جک به جای استفاده از این لوگو می خواهد برای محصولات جدیدش از لوگویی که نام JAC در آن دیده می شود استفاده کند. این روزها برندهای نوپا برای جذب مشتری از نمادهای ساده با طراحی های خاص استفاده می کنند. حس لوگوی جدید جک باعث می شود تا بسیاری از مشتریان دیگر آن نگاه چینی بودن و کم بود کیفیت را احساس نکنند. زیرا خط فکری جدید جک تغییر کرده است و قرار است محصولاتی با کیفیت و طراحی بهتر ارائه دهد و از همین رو نیاز به یک نشان جدید احساس می شود.

کمپانی جک لوگوی ستاره‌ای خود را تغییر می‌دهد

آرم فعلی نصب شده بر روی خودروهای جک :

کمپانی جک لوگوی ستاره‌ای خود را تغییر می‌دهد


منبع:روزنامه دنیای خودرو



نظرات