1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جک با کمک هوندا ، خودروی برقی برای بازار چین می‌سازد

جک با کمک هوندا ، خودروی برقی برای بازار چین می‌سازد

9 اردیبهشت 1397
  • 0

هوندا در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ از یک خودروی مفهومی کراس‌اور برقی به نام اورس (Everus) که قرار است با همکاری گروه صنعتی جک چین ساخته شود، رونمایی کرد.

نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ که از تاریخ ۲۵ آوریل تا چهارم ماه مه سال جاری میلادی در شهر پکن، پایتخت چین، برگزار می شود، میزبان بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان است تا از برنامه ها و خودروهای جدید خود رونمایی کنند و نظر خیل عظیمی از بازدیدکنندگان و طرفداران صنعت خودرو را به خود جلب کنند.

 جک با کمک هوندا ، خودروی برقی برای بازار چین می‌سازد

فناوری خودروهای برقی و پاک که محور اصلی این نمایشگاه به شمار می رود، در خودروهای معرفی شده بسیاری از خودروسازان برتر جهان به چشم می خورد.

بازار خودروی چین که یکی از مهمترین و بزرگترین بازارهای مصرف خودرو در جهان است، همواره برای خودروسازان برتر جهان از اهمیت خاص و بسزایی برخوردار بوده است. حالا شرکت هوندای ژاپن نیز تصمیم گرفته است با رونمایی از یک خودروی مفهومی کراس اور برقی جدید تحت عنوان اوروس (Everus ) نظر بسیاری از مشتریان چینی را به محصولات نوین و دوستدار محیط زیست خود جلب کند.

طبق اعلام خود این شرکت، هوندا قصد دارد این خودروی برقی را با همکاری گروه صنعتی جک (JAC) چین به تولید انبوه و سپس فروش در این کشور برساند. هرچند که شواهد بسیاری مبنی بر ورود این خودرو به خط تولید هوندا وجود دارد.

البته لازم به ذکر است که هوندا هنوز اطلاعات و مشخصات فنی این خودروی مفهومی را منتشر نکرده است و باید تا زمان اعلام رسمی این دو شرکت، صبر کنیم.

هوندا در جریان نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ از دو محصول دیگر هم رونمایی کرد؛ یکی از آنها خودروی هیبریدی هوندا آکورد و دیگری پیش نمایش خودروی مفهومی اینسپایر (Inspire) است.

به طور کلی می توان گفت که خودروی اوروس و آکورد محصولات مشترک هوندا و جک هستند ولی خودروی اینسپایر با همکاری هوندا و دانگ فنگ تولید خواهد شد.

شرکت خودروسازی هوندای ژاپن پیشتر اعلام کرده بود که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی بیش از ۲۰ مدل خودروی برقی روانه بازارهای جهانی کند. خودروهای الکتریکی و برقی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی، میزان آلایندگی شان صفر است و تاثیرات مخرب کمتری بر روی محیط زیست ایجاد خواهند کرد. البته به نظر می رسد هم اکنون تنها چالش بزرگی که خودروسازان برای ساخت اینگونه خودروها با آن مواجه اند، تولید باتری با ظرفیت پیمایش مسافت زیاد و طول عمر بیشتر است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکتهای خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

 جک با کمک هوندا ، خودروی برقی برای بازار چین می‌سازد

منبع ایسنا


نظرات