1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT

معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT

27 بهمن 1395
  • 1

معمولا وقتی اسمی از هیوندای"الانترا" به میان می‌آید، همه ذهنشان درگیر مدل‌های سدان و اخیرا سدان اسپرت هیوندای الانترا می‌شود، اما غافل از اینکه نسخه‌ای هاچ بک از هیوندای الانترا تحت عنوان "الانترا GT" برای بازارهای اروپا ساخته و عرضه شده است که اخیرا جدیدترین مدل از آن با چهره‌ای دگرگون شده به صورت رسمی معرفی شده است، هرچند قبل از این پیش نمایشی جزیی توسط کمپانی خودروسازی هیوندای ارائه شده بود تا ذهن مخاطبانش را آماده کند.

 معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT

اولین قسمتی که هیوندای ویژه به آن پرداخته است، بدون شک طراحی ظاهری هیوندای الانترا GT خواهد بود که درست مثل سایر محصولات جدید هیوندای، حالا نسل جدید طراحی هیوندای بر روی چهره آن نقش بسته و در این بین می‌توان چلوپنجره بزرگ و مشبک شش ضلعی، چراغ‌های کشیده و پیشرفته LED به همراه چراغ‌های مخصوص روز و در نهایت ورودی‌های تعبیه شده در اطراف سپر اشاره کرد.

فضای داخل کابین هم تغییرات قابل توجهی به خود دیده است، ولی مهم‌ترین ویژگی آن می‌تواند افزایش فضای کابین و مسافران تا حداکثر 2733 لیتر باشد که از این حجم فضا چیزی معادل 705 لیتر آن به فضای بار اختصاص داده شده است که می‌توان با خواباندن صندلی‌های عقب، این حجم فضا را به 1560 لیتر هم افزایش داد.

 معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT

در زیر کاپوت هیوندای الانترا GT مدل 2018 هم دو پیشرانه متفاوت مورد استفاده قرار گرفته است که به ترتیب شامل پیشرانه‌ای 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با حداکثر قدرتی 162 اسب بخاری و همچنین شامل پیشرانه‌ای 1.6 لیتری توربوشارژر از نوع T-GDI با حداکثر قدرتی 201 اسب بخاری و گشتاوری 264 نیوتن متری می‌شود که پیش از این شاهد فعالیت آن بر روی هیوندای الانترا اسپرت سدان هم بوده‌ایم.

در ادامه هم برای تبدیل و انتقال قدرت تولیدی موتور 2 لیتری از جعبه دنده‌ای شش سرعته دستی و یا شش سرعته اتوماتیک استفاده خواهد شد، در حالی که پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر نیروی تولیدی خود را تنها از طریق جعبه دنده‌ای 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به خروجی منتقل می‌کند.

 معرفی جدیدترین مدل از هیوندای الانترا GT

منبع:ایران جیب



نظرات

  • فرزاد فرزاد (28 بهمن 1395 ساعت 00:50)

    هرچی این کره ای جماعت از خودشون بخار نشون میدن در عوضش خودروسازای وطنی رو اگر تو کوره ذوب آهن اصفهان هم بندازی هیچ بخاری از خودشون پس نمیدن که نمیدن، چون، ثابت قدمند و راسخ!؟ و مایه،ی مباهات؟