1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

20 مرداد 1395
  • 0

خودروسازانی مانند آئودی به توجه ویژه به مشتریان و هوادارانشان مشهور هستند. این کیفیت وسایل نقلیه است که می‌تواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کرده یا آنها را از برند دور کند؛ چیزی که به راحتی نیز به‌دست نمی‌آید. بر این اساس جای تعجبی هم ندارد که بخش «کنترل کیفیت آئودی» یک سری تست‌های موسوم به IKKA را درنظر می‌گیرد که ۱۲ سال کارکرد یک اتومبیل را در طول ۱۹ هفته به یک وسیله نقلیه اِعمال می‌کند.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

آئودی اخیراً صدمین تست INKA را بر روی یک A4 انجام داده است. «تست خوردگی و فرسودگی اینگولشتات» یکی از سخت‌ترین ارزیابی‌هایی است که در مورد یک وسیله نقلیه در آئودی انجام می‌شود.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

تست INKA معیاری از مقاومت در برابر خوردگی و استقامت کلی یک خودرو محسوب می‌شود. این تست که تاکنون ۱۰۰ مرتبه در بخش کنترل کیفیت آئودی انجام شده، زمانی برابر ۳۲۲ هزار و ۵۰۰ ساعت و مسافتی به طول ۶۲۱۰0۰ مایل یا یک میلیون کیلومتر را شامل می‌شود. همچنین ۴۵۰۰ کیلومتر از این تست در گل و لای و حدود ۳ هزار کیلومتر نیز در یک حمام نمک صورت می‌گیرد. آزمایش‌های سختی مانند این، یکی از موارد حیاتی در آئودی به شمار می‌روند. سیلیویا درول (Sylvia Droll)، رئیس بخش مهندسی مواد در آئودی AG در این زمینه می‌گوید:

تست INKA یکی از ابزارهای اساسی ما در ارزیابی کیفیت مدل‌ها و بهینه‌سازی بیشتر روش‌های تولید است.

موج‌های گرما

سه بخش اول آزمایش‌های INKA شامل قرار دادن خودرو در یک شرایط سخت حرارتی و رطوبت است. در اولین مرحله، یک ابر نمکی خودرو را در محفظه هوای بسته با درجه حرارت ۹۵ درجه فارنهایت (۳۵ درجه سانتیگراد) در بر می‌گیرد. در مرحله بعد، دمای محفظه به روی ۱۲۲ درجه فارنهایت یا ۵۰ درجه سانتیگراد و رطوبت نیز به صورت ۱۰۰ درصد تنظیم می‌شود. سپس ۸۰ لامپ هالوژنی، هر یک با خروجی‌ای برابر ۱۲۰۰ وات، بدنه خودرو را تا ۹۰ درجه سانتیگراد داغ می‌کنند.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

در طول این ۳ مرحله از تست INKA، بخش کنترل کیفیت آئودی، رنگ طراحی کابین و دیگر متریال‌ها را مانیتور می‌کند. اگر رنگ‌ها مقاومت نشان دادند و مصالح نیز حالت ترد و شکننده به خود نگیرند، نیمی از تست با موفقیت پشت‌سر گذاشته است. امّا این تست هنوز هم ادامه خواهد داشت.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

هجوم سرما

فاز چهارم INKA در یک شرایط سخت زمستانی در دمای منفی ۳۱ درجه فارنهایت یا منفی ۳۵ درجه سانتیگراد انجام می‌شود. سپس یک ماشین هیدروپالس (ابزاری برای ایجاد موج آبی) با ۴ بازو فعال می‌شود و بر روی خودرو ضربه ایجاد می‌کند. این تست بر روی مقاومت پیچشی خودرو صورت می‌گیرد و شرایط فشار مسیر‌های سخت و ناهموار را شبیه‌سازی می‌کند. در نهایت، در مرحله پنجم، خودروها به مسیرهایی در آزمایشگاه آئودی هدایت می‌شوند که پوشیده از آب نمک و گل و لای است.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

هر کدام از مدل‌ها برای کسب نظر مساعد بازرسان کیفیت آئودی، متحمل حدود ۷۵۰۰ مایل یا ۱۲ هزار کیلومتر آزمایش می‌شوند. در حالی که واحد کنترل کیفیت آئودی از سال ۲۰۰۲ تست‌های INKA را به کار گرفته، ولی شاخه توسعه فنی این خودروساز به مدت ۴۰ سال است که از این روش‌ها استفاده می‌کند. «درول» در این زمینه می‌گوید: آئودی به کیفیت فوق‌العاده در تولید، استفاده از متریال‌های با کیفیت بالا و استقامت زیاد، حتی سال‌ها پس از خروج یک خودرو از کارخانه، اهمیت می‌دهد.

 نگاهی به تست‌های کنترل کیفیت INKA در آئودی

منبع: پدال



نظرات