1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تلاش هوندا برای شکستن رکورد نوربرگ رینگ با سیویک تیپ آر

تلاش هوندا برای شکستن رکورد نوربرگ رینگ با سیویک تیپ آر

26 آذر 1395
  • 0

درحالی‌که کم‌کم به آغاز زمستان نزدیک می‌شویم، در کشورهای خارجی همه در حال آماده شدن برای سال جدید میلادی هستند. خودروسازها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در این میان هوندا چشم به رکوردشکنی پیست نوربرگ‌رینگ با سیویک تیپ آر دوخته است. فولکس‌واگن در حال حاضر رکورد خودروهای دیفرانسیل جلو این پیست را با خودروی گلف GTI کلاب اسپرت S به خود اختصاص داده و هوندا می‌خواهد در سال ۲۰۱۷ این رکورد را از فولکس‌واگن بگیرد.

 تلاش هوندا برای شکستن رکورد جهنم سبز با هوندا سیویک تیپ آر

به گزارش CarBuzz، که با مقامات هوندا صحبت کرده‌اند، این خودروساز ژاپنی قصد دارد رکورد فعلی ۷: ۵۰: ۶۳ را بهبود ببخشد. یکی از سخنگوهای هوندا در مصاحبه با CarBuzz می‌گوید:

ما تلاش خواهیم کرد تا رکورد شخصی خودمان را در این پیست بهبود ببخشیم، حال اگر در این میان بتوانیم رکورد خودروهای دیگر را هم بزنیم که چه بهتر!

خودروهایی که این رکوردها را ثبت می‌کنند باید خودروهای تولیدی و خیابانی باشند، ولی همیشه تخطی از قانون در چنین مواردی مشاهده می‌شود: برای رسیدن به چنین لپ تایمی و به‌منظور بالانس کردن وزن اضافه شده از یک رول‌کیج سنگین، هوندا سیستم تهویه مطبوع خودرو را حذف کرده است، و فولکس‌واگن نیز در پروسه ثبت رکورد فعلی خود صندلی‌های عقبی خودرو را برداشته بود.

 تلاش هوندا برای شکستن رکورد جهنم سبز با هوندا سیویک تیپ آر

خودروهای زیادی چنین کارهایی کرده‌اند، در خودروی پژو Rallye بسیاری از موارد رفاهی مانند جای دست و کف‌پوش‌ها حذف شده بودند و همچنین با استفاده از یک باتری کوچک‌تر و عایق صوتی کم‌تر وزن خودرو کاهش یافته بود. هوندا نیز مخالف چنین طرز فکری نیست، یک مثال معروف مدل اینتگرا تیپ آر دهه ۹۰ میلادی می‌باشد که شیشه جلوی نازک‌تری داشت تا هوندا بتواند تا جایی که امکان دارد وزن خودرو را کاهش دهد. ولی همان‌گونه که CarBuzz اشاره می‌کند، کلاب اسپرت اس یک خودروی تولید محدود با ۴۰۰ دستگاه بود؛ ولی هوندا با سیویک تیپ آر آزادی عمل بیشتری خواهد داشت.

 تلاش هوندا برای شکستن رکورد جهنم سبز با هوندا سیویک تیپ آر

منبع:پدال



نظرات