1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اشتباه دوباره هوندا در "جاده موزیکال" کالیفرنیا

اشتباه دوباره هوندا در "جاده موزیکال" کالیفرنیا

27 مهر 1396
  • 0

در سال 2008 هوندا در اقدامی جالب بخشی از جاده کالیفرنیا را تغییر داد تا با عبور تایرها از روی شیارهای برآمده آن، اپرای "The William Tell Overtrue" (یک اپرای معروف) پخش شود. آن ها شیارها را اشتباه ایجاد کردند و صدای ناهنجاری به گوش می رسید. نه تنها بار اول، بلکه کارگران برای بار دوم نیز در انتقال شیارها اشتباه کردند!

اشتباه دوباره در

در آخرین ویدیو منتشر شده از سری مکان های جذاب Tom Scott در یوتیوب، وی به این قسمت از جاده در لَنکستر کالیفرنیا سری می زند و به ما یادآوری می کند که همیشه در اندازه گیری ها دقیق باشیم.

همانطور که در ویدیو می بینیم، طبق تحقیق David Simmons Duffin از انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا، این اشتباه فقط به خاطر افزایش و کاهش سرعت نیست. دلیل اصلی این که شما نمی توانید اپرا را به درستی بشنوید در جایگذاری نادرست شیارها می باشد.

Duffin می گوید که قضیه احتمالاً به خاطر عدم ارتباط مناسب است. در محاسبات می بینیم که باید در هر 4 اینچ، یک سری شیار ایجاد می شد. وقتی کارگران مشغول کار می شوند، طبق برنامه در هر 4 اینچ یک شیار ایجاد می کنند. مشکل اینجاست که کسی درباره پهنای شیارها فکری نکرده بود، چرا که هر شیار را به فاصله 4 اینچ از لبه شیار قبلی درست می کردند. نه تنها "نت" ها خارج از کلید هستند، بلکه در کل اشتباه هستند.

در ویدیو تبلیغاتی هوندا می بینیم که جاده به خوبی کار می کند و همه چیز خوب است!

وقتی گوش می دهیم متوجه می شویم که جاده درست کار می کند و صدایی که می شنویم برای ویدیو ویرایش نشده است. به هر حال در دنیای وقعی با هر سرعتی از روی شیارهای جاده عبور کنید، نمی توانید اپرای معروف را بشنوید.

نکته بدتر ماجرا این است که اندازه گیری ها دوباره مانند قبل انجام شدند و بار دومی که مجبور به تغییر شیارها شدند، باز هم نتیجه فاجعه بود.



نظرات