1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی هنسی ونوم F5 با 1600 اسب بخار نیرو در ژنو

معرفی هنسی ونوم F5 با 1600 اسب بخار نیرو در ژنو

18 اسفند 1396
  • 0

شرکت هنسی می خواهد در رقابت با بزرگانی مانند بوگاتی شیرون و کوئنیگزگ آگرا کم نیاورد و برای رقابت با آن ها با رقیبی فوق العاده به نام ونوم F5 به نمایشگاه ژنو آمده است.

 معرفی هنسی ونوم F5 با 1600 اسب بخار نیرو در ژنو

این خودرو که سال پیش در نمایشگاه سما رونمایی شد، برای معرفی اروپایی خود این بار به ژنو آمده است. این خودرو ساعاتی دیگر در این نمایشگاه رونمایی خواهد شد و قرار است تا روز 27 اسفند در معرض دید عموم قرار بگیرد.

حال ممکن است بپرسید چرا F5 این قدر سروصدا به پا کرده است! دلیل آن توانایی این خودرو برای شکستن رکورد سرعت بالای 483 کیلومتر بر ساعت می باشد. طبق ادعای جان هنسی، سوال این نیست که آیا F5 قادر به انجام این کار است یا نه و در واقع مسئله زمان انجام این کار توسط این ابرخودروی آمریکایی است.

 معرفی هنسی ونوم F5 با 1600 اسب بخار نیرو در ژنو

برای رسیدن به این هدف؛ هنسی با همکاری شرکای خود در دو شرکت شل و پنزویل اطمینان حاصل کرده اند که این خودرو کم ترین میزان درگ را داشته باشد و این که شاسی و پنل های بدنه بتواند از این سرعت سرسام آور جان سالم به در ببرد. سپس آن ها یک موتور جدید توربو دوقلوی هشت سیلندر خورجینی با 1600 اسب بخار نیرو را با تیونینگ بسیار ویژه از آن استخراج کرده اند.

هنسی ونوم F5 برای رسیدن به سرعت سیصد کیلومتر بر ساعت از حالت سکون به کم تر از 10 ثانیه زمان نیاز دارد و زیر 30 ثانیه می تواند از سرعت 400 کیلومتر بر ساعت عبور کند. حداکثر سرعتی که کمپانی برای این خودرو ادعا کرده 484 کیلومتر بر ساعت است.

این خودرو که انتظار می رود عنوان سریع ترین خودرو دنیا را به خود اختصاص دهد، فقط 24 دستگاه از آن تولید خواهد شد و 10 دستگاه از آن تاکنون فروخته شده است. قیمت پایه این خودرو در آمریکا 1.6 میلیون دلار می باشد.



نظرات