1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

26 شهریور 1397
  • 0

خانواده‌ی محبوب کیا سید همچنان در حال گسترش بوده و به تازگی هاچبک اسپورت سید GT رونمایی شده است. این خودروی جدید به برادر کاربردی‌تر خود یعنی پرو سید شوتینگ بریک پیوسته است.

خودروی مورد بحث در مقایسه با نسل قبلی تغییرات بسیار بنیادینی نداشته است. هنوز هم یک پیشرانه‌ی 1.6 لیتری T-GDi زیر کاپوت قرار گرفته اما قدرت آن به 204 اسب بخار کاهش یافته و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر می‌باشد. دلیل این کاهش قدرت نیز همخوانی با استانداردهای جدید WLTP می‌باشد.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

البته برای اولین بار کیا سید GT با گیربکس 7 سرعته دوکلاچه نیز در دسترس است اما این خودرو به‌صورت استاندارد با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود.

مدیر کیا موتورز اروپا آقای امیلیو هررا درباره سید GT جدید می‌گوید:

خودروی کاملاً جدید سید GT موقعیت و جایگاه ویژه و منحصربه‌فردی در کلاس خودروهای خانوادگی میان سایز داشته و در بحث حداکثر سرعت یا شتاب خط مستقیم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودرو در جاده‌های پیچ‌درپیچ چابکی و چسبندگی را داشته و حداکثر اعتمادبه‌نفس و راحتی را در کروز ارائه می‌کند. پیشرانه‌ی توربو و مشتاق خودرو نیز به خوبی با سلیقه‌ی اروپایی‌ها همخوانی دارد.

هر دو مدل سید GT و پرو سید GT از ماه نوامبر در تأسیسات زیلینای اسلواکی و جایی که مدل‌های عادی سید، پرو سید و سید اسپورت واگن تولید می‌شوند به روی خط مونتاژ خواهند رفت.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

طبیعی است که این خودرو دارای برخی تغییرات ظاهری بوده که از جمله آن‌ها می‌توان به سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و تریم مشکی براق اشاره کرد. همچنین جلوپنجره دماغه ببری این خودرو دارای تریم کروم تیره بوده و همچنین لوگوی GT و عناصر قرمز در آن خودنمایی می‌کنند.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

در پروفایل جانبی می‌توانید تریم کروم براق برای اطراف پنجره‌ها، رکاب‌های اسپورت تر، رینگ‌های 18 اینچی استاندارد، کالیپرهای ترمز قرمز و کاهش ارتفاع 135 میلی‌متری را تشخیص دهید.

نمای عقب نیز از سپر منحصربه‌فرد GT، دیفیوزر مشکی براق و نشان GT تشکیل یافته است. نهایتاً باید به اسپویلر سقف کوچکی اشاره کرد که باعث بهبود جریان هوا می‌شود. همچنین 8 رنگ بدنه برای محصول جدید کیا در نظر گرفته شده است.

کیا سید GT کاملاً جدید در مقایسه با سایر نسخه‌ها دارای پوشش سقف مشکی بجای خاکستری بوده و همچنین از غربیلک فرمان D شکل با لوگوی GT، پدال‌های آلومینیومی، چرم مشکی روی صندلی‌های اسپورت و پدال شیفتر آلیاژی جدید در مدل‌های مجهز به گیربکس دوکلاچه سود می‌برد.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

از جمله شاخصه‌های این خودرو می‌توان به صندلی‌های عقب تاشونده، متریال نرم باکیفیت روی داشبورد و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش شناور 7 یا 8 اینچی اشاره کرد.

کیا می‌خواهد سید GT جدید هندلینگ بهتری داشته باشد و به همین دلیل اقدام به کاهش ارتفاع سیستم تعلیق، اضافه کردن فنرهای سفت‌تر، بهبود پاسخ‌های فرمان، استفاده از لاستیک‌های میشلین پایلوت اسپورت 4، بازنگری سیستم کنترل پایداری و سود بردن از ترمزهای بزرگ‌تر کرده است.

هنوز پرفورمنس و میزان مصرف سوخت این خودرو مشخص نیست بنابراین فعلاً نمی‌توان گفت که این خودرو در مقایسه با نسخه‌های استاندارد چه قدر سریع‌تر است.

چیزی که می‌دانیم این است که صدای تولیدی پیشرانه به لطف تولید کننده صدای الکترونیکی کاملاً اسپورت تر خواهد بود.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

اما بد نیست به تجهیزات ایمنی این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون دستیار نوربالا، هشدار توجه راننده، دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌باشد. دیگر تجهیزات اضافی سید GT جدید عبارت‌اند از کروز کنترل هوشمند، هشدار نقاط کور، هشدار برخورد از عقب، دستیار پارک هوشمند و تشخیص عابران پیاده.

کیا سید GT جدید از سه ماهه اول سال 2019 به‌صورت انحصاری در اروپا عرضه خواهد شد و جزئیات مربوط به قیمت‌گذاری آن نیز اندکی زودتر از زمان تحویل اعلام خواهد شد.

 آشنایی با هاچ بک کیا سید GT داغ و خوش‌چهره!

منبع پدال


نظرات