1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. با لکسوس NX 300h بیش تر آشنا بشیم

با لکسوس NX 300h بیش تر آشنا بشیم

14 آبان 1396
  • 0

لکسوس NX که اولین بار در سال 2014 معرفی شد تقریبا محصولی جدید در سبد محصولات این برند است.

این خودرو با در نظر گرفتن تقاضای بالا برای کراس اوورهای متوسط ساخته شده است. لکسوس NX 300h که 17 نوامبر روانه بازار هند نیز می شود در جایگاهی پایین تر از RX450h قرار می گیرد.

 با لکسوس NX 300h بیش تر آشنا بشیم

لکسوس NX از بدنه آلومینیومی و مونوکوک ساخته شده و دارای موتور نصب شده معکوس است. این خودرو از ساختار MacPherson در جلو و double wishbone در عقب بهره می برد. لکسوس NX دارای پلتفرمی مشترک با تویوتا RAV4 است البته به ساختار ترمز و سیستم تعلیق اصلاح شده نیز مجهز می شود تا ویژگی اسپرت تری داشته باشد.

این خودرو برخلاف پلتفرم اشتراکی با تویوتا دارای طراحی کاملا متمایزی است. طراحی و کابین این خودرو حسی ممتاز ایجاد می کنند که نمادی برای برند لکسوس است. در قسمت جلوی این خودرو جلوپنجره کرومی دودی و چراغ های جلوی پروژکتوری سه گانه تعبیه شده که عناصری مشابه لکسوس LC هستند. باقی قسمت های بدنه این خودرو نیز عناصری تهاجمی دارند تا ظاهری اسپرت ایجاد کنند. رینگ های 18 اینچی نیز به صورت استاندارد در این خودرو ارائه می شوند.

 با لکسوس NX 300h بیش تر آشنا بشیم

بیش تر حس برتری لکسوس به خاطر کابین لوکس آن ایجاد می شود و NX نیز از این امر مستثنی نیست. عناصر چوبی و فلزی روی داشبورد و استفاده آزاد از چرم حسی ممتاز در کابین این خودرو ایجاد کرده است. این خودرو به تجهیزات رفاهی همچون کنترل دمای دو محیطه، صندلی های دارای تهویه، نمایشگر بالای سر، دوربین 360 درجه، سیستم صوتی 14 بلندگوی Mark Levinson و سیستم سرگرمی لمسی مجهز می شود.

لکسوس NX با یک گزینه موتور 2.5 لیتری بنزینی- برقی هیبریدی عرضه می شود که با سدان ES 300h مشترک است. هر دو موتور بنزینی و برقی می توانند به تنهایی نیروی NX 300h را تامین کرده یا قدرتی ترکیبی داشته باشند. توان کلی NX 300h در حدود 195 اسب بخار و گشتاور آن 206 نیوتون متر اعلام شده است.



نظرات