1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

18 اردیبهشت 1397
  • 0

جنسیس G80 شامل آخرین فناوری‌های ایمنی صنعت خودروست.

جنسیس به عنوان دست لوکس‌ساز هیوندایی و در جایگاه یک برند مستقل خودروهای زیادی نساخته است، اما خودروساز کیفیت خود را به جهان ثابت کرده و لوکس و منحصربه فرد ظاهر شده است. از طرفی طرفداران این برند جنسیس‌های جدید G80 را به دلیل ویژگی‌های ایمنی استاندارد و مجموعه‌های تاثیرگذارش دوست دارند.

 معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

در حالیکه رقبای بزرگ و گوناگون جنسیس، امکانات ایمنی متنوع را با پکیج‌های قیمتی متفاوت ارائه می‌دهند، G80جنسیس بهترین فناوری‌های ایمنی را به صورت استاندارد درون خود جای داده است. جنسیس همچنین در مجموعه‌ای به نام "جنسیس اسمارت سنس" فناوری ایمنی شبکه‌ای خود را ارتقاء بخشیده و با توسعه هرچه بیشتر خود آگاهی، آرامش و اطمینان به روند حرکتی خود را افزایش داده است.

از طرفی، جنسیس G80 به دلیل داشتن سامانه "اسمارت سنس" خود بالاترین امتیاز ایمنی این صعنت را از دو سازمان مستقل و جداگانه دریافت کرده است. در این بخش از نزدیک به ویژگی‌های ایمنی این خودرو نگاهی خواهیم انداخت.


سامانه کمکی نگه‌دارنده بین خطوط


 معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

با استفاده از یک دوربین، g80 جایگاه خود را با توجه به خطوط شناسایی و به شکلی موشکافانه تعیین می‌کند و حتی خروج‌های بدون علامت را تشخیص داده و در موارد با فرمانپذیری به هدایت خود می پردازد تا خودرو را در مرکز خطوط حرکت دهد یا به اصلاح این موقعیت بپردازد. این سامانه ایمنی را افزایش داده نیاز به توان زیاد راننده را کاهش می‌دهد. در زمانی که راننده تمرکز خود را از دست دهد، سامانه کمکی نگه‌دارنده بین خطوط مانند یک فرشته نگهبان الکترونیکی عمل کرده و G80را در مسیر درست حرکت قرار می‌دهد.


کنترل کروز هوشمند با قابلیت حرکت و توقف


زمانی که وارد تنظیمات کنترل کروز مطلوب خود در یک G80 خواهید شد، خودرو از طریق سامانه راداری پیش‌روی شما و بدون نیاز به فشار پدال سرعت و جایگاه شما در روند حرکت یا ترافیک را مشخص می‌کند. با این عملکردی خودرو سرعت و کند بودن خود را در واکنش به تغییرات ترافیک تنظیم خواهد کرد. خودرو با استفاده از قابلیت حرکت- توقف می‌تواند این روند را تا توقف کامل و حرکتی دوباره کامل کند. از طرفی خودرو فاصله مناسب خود را با رانندگان و دیگر وسائل نقلیه حفظ خواهد کرد.


سامانه شناسایی نقاط کور و سیستم هشدار دهنده ترافیکی در حرکت به عقب


 معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

جنسیس G80 به یک راننده عقبی، روبه‌رویی و جانبی مجهز است. این خودرو با استفاده از رادارهای نصب شده در زوایای عقبی به شناسایی نقاط کور پرداخته و با هشدار در حین حرکت به عقب راننده را از وجود خودروهای دیگر که در زاویه کور وی قرار دارند مطلع می‌کند. این اطلاع‌رسانی به صورت نمایش آیکون‌هایی در آینه دید عقب صورت می‌گیرد. جنسیس می‌تواند خودرو، کامیون، موتورسیکلت را تشخیص دهد. این فناوری به شکلی کاملا واضح به راننده می‌فهماند که ادامه مسیر برایش امن است یا بهتر است که خط حرکتی خود را تغییر دهد.


ترمز اضطراری خودکار با قابلیت شناسایی عابران


 معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

این سامانه یک مدل صرفه‌جویانه در عمر و زندگی انسان‌ها محسوب می‌شود با تفسیر داده‌ها و اطلاعات مربوط از رادارها و دوربین‌ها کار می‌کند. تفسیر حاصل در حین رویارویی با خطر به شکا خودکار خودرو را متوقف کرده از خطر احتمالی می‌کاهد. G80 در این بخش از ترمز هوشمند خود استفاده کرده و حین مواجه با یک خطر یا تشخیص عابر پیاده بی‌دقت بدون نیاز به نیرو یا تمرکز راننده خود را متوقف می‌کند.


چراغ‌هایی با قدرت تابش بالا


 معرفی چند ویژگی پیشرفته ایمنی جنسیس G80 + عکس

این سامانه برای بهینه سازی بازده روشنایی در هر زمان طراحی شده و به رانندگان کمک می‌کند تا به کمک دوربین‌ها، به شناسایی خودروهای پیشاپیشان بپردازند. زمانی که مسیر خلوت باشد و خودرویی در مقابل شما ظاهر شود، سامانه تابش "های بیم" فعال شده و خودروهایی که به ناگاه در برابر راننده ظاهر می‌شوند را مشخص می‌کنند. این سامانه در هنگام نزدیک شدن به منطقه پرترافیک در زمان شب نیز فعال خواهد شد و راننده را در جریان آنچه پیشرویش است،قرار می‌دهند. این سامانه کاملا خودکار عمل می‌کند و باعث ارتقای امنیت به ویژه در شب خواهد شد.



نظرات