1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

26 شهریور 1396
  • 3

برند جنسیس، سال گذشته با معرفی سدان پرچم‌دار خود یعنی G90 ورود خود به بازار را اعلام رسمی کرد و پس از آن هم مدل G80 را معرفی کرد که در واقع نسخه به روز شده از هیوندای جنسیس سدان خودمان محسوب می‌شود که در کشور ما هم موفقیت خوبی را کسب کرد. اینها، هر دو خودروهای خوبی هستند که توانستند شناخت مردم را نسبت به این برند بالا ببرند. اما جنسیس جدیدترین خودروی خود به نام G70 را معرفی کرد که می‌تواند جایگاه خوبی برای این برند کره‌ای در میان خودروهای لوکس / اسپرت دست‌وپا کند.

 معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

برای جنسیس G70 موتور 4 و 6 سیلندر و سیستم‌های چهار چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب، نشان می‌دهد که این خودرو مستقیما برای حضور در سگمنت سدان‌های اسپورت میدسایز طراحی شده است. این بدین معنی است که جنسیس G70 باید در برابر خودروهای مشهور و خوش‌نامی چون ب ام و سری 3، مرسس بنز C کلاس، آئودی A4، آلفارومئو جولیا و کادیلاک ATS به رقابت بپردازد. طول این جنسیس 4684 و فاصله محوری آن 2834 میلی متر است که کمی بیشتر از ب ام و سری 3 است.

 معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

مشتریان سه انتخاب برای قوای محرکه G70 در اختیار دارند که التبه در خاک آمریکا تنها دوتای آنها عرضه می‌شود. نسخه پایه از یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژر بهره می‌برد که 248 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که به گفته جنسیس، با انتخاب پکیج اسپرت توسط خریدار، قدرت آن به 251 اسب بخار هم می‌رسد. اما در قدرتمندترین نسخه از یک موتور 3.3 لیتری 6 سیلندر توربو استفاده شده که از جنسیس G80 به قرض گرفته شده و قدرتی معادل 365 اسب بخار و گشتاوری معادل 510 نیوتن متر تولید می‌کند. این نسخه از G70 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت پس از حرکت از حالت سکون به 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد. اما یک نسخه با موتور دیزلی هم برای این خودرو عرضه می‌شود که 2.2 لیتر حجم، 4 سیلندر و 200 اسب بخار قدرت دارد و احتمالا در آمریکا عرضه نخواهد شد.

 معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

جنسیس می‌گوید که G70 اسپرت، از ویژگی‌هایی چون لانچ کنترل، کنترل فعال گشتاور، و دیفرانسیل لغزش محدود دارد. همچنین نسبت متغیر فرمان و سیستم تعلیق تطبیق پذیر از دیگر آپشن‌های نسخه اسپرت هستند. هنوز مشخص نیست که آیا این امکانات برای نسخه 2.0 لیتری توربو هم عرضه می‌شود یا خیر.

ما قضاوت نهایی درباره ظاهر جنسیس G70 را به شما واگذار می‌کنیم اما از تصاویر ابتدایی می‌توانیم بگوییم که جنسیس محصول زیبایی را روانه بازار کرده است. مجموعه جلو خودرو کاملا یادآور برادر بزرگتر یعنی G90 است که البته خطوط و شکستگی‌های بیشتری دارد. حتی عقب خودرو هم نمای خوبی دارد هرچند چراغ‌ها، کمی ما را به یاد چراغ‌های سدان هیوندای یعنی اکسنت می‌اندازد. در مجموع خودرو طراحی ساده‌ای دارد و با وجود خطوط منظم و زیبا، تلاش چندانی برای خوب بودن نمی‌کند.

 معرفی جنسیس G70 ؛ لوکس ‌ترین خودروی کره‌ای

طراحی داخل کابین هم به همین ترتیب ساده است و در کنسول وسط، همه کلیدهای کنترل قرار گرفته‌اند. یک نمایشگر 8 اینچی لمسی در مرکز داشبورد قرار گرفته و با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگاری دارد.



نظرات

  • رسول رسول (13 آبان 1396 ساعت 01:36)

    خدانگهدار:)

  • علیرضا علیرضا (30 شهریور 1396 ساعت 14:11)

    با سلام

    سعید سعید (10 آبان 1396 ساعت 00:43)

    خداحافظ:/