1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جنسیس رقیب بی ام و سری ۶ را معرفی کرد

جنسیس رقیب بی ام و سری ۶ را معرفی کرد

2 اردیبهشت 1396
  • 0

هرچند سابقه برند جنسیس به دو سال هم نمی‍رسد اما در همین مدت کوتاه رشد خوبی داشته است. برند لوکس کره ای که از دل هیوندای متولد شد تا با بزرگان رقابت کند ظرف یک سال دو سدان G80 و G90 را به بازار فرستاده است. و طبق گفته هیوندای یک اسپرت کوپه و دو اس یو وی نیز تا قبل از سال ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد. اما گویا چیزی که اکنون نظر جنسیس را جلب کرده بازار گرند توررها است.

 جنسیس رقیب بی ام و سری ۶ را معرفی کرد

این اظهارات لوک دانکرولک مدیر طراحی جنسیس می‍باشد (با سابقه فعالیت در لامبورگینی، آئودی و بنتلی) که در نمایشگاه نیویورک به خبرنگاران گفت قصد دارد با بی ام و سری ۶ و مرسدس بنز SL رقابت کند.

دانکرولک بیان داشت: « ما اکنون پله اول را طی کرده و باید صبور باشیم. من به بقیه نگاه نمیکنم. ما امتیازات لازم برای خلق یک چیز جدید را داریم. کاری به بقیه ندارم اما مطمئنا به سمت یک گرن توریسمو دو درب خواهیم رفت.»

طراح جنسیس به این مطلب اشاره کرده است که برند متبوعش با یک طرح جدید به مصاف رقبای کلاسیک در بخش اتومبیل های کوپه خواهد رفت.

اما طراحی در یک وسیله نقلیه همه چیز نیست. برخلاف بی ام و سری ۶ و مرسدس بنز SL در جنسیس کوپه شاهد موتور V8 تنفس طبیعی نخواهیم بود.

با نگاهی با آینده توسعه پیشرانه های این شرکت، قوی ترین موتور جنسیس در آینده حداقل ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشته و احتمال زیاد از نوع ۶ سیلندر تویین توربو یا نسخه هیبریدی آن خواهد بود. شاید سلول سوختی هم مانند کانسپت GV80 مدنظر قرار داشته باشد.

مانفرد فیتزجرالد، مدیر جنسیس میگوید: « همانقدر که به راندن یک اتومبیل با موتور V8 علاقه دارم، معتقدم که برقی شدن در آینده یک عنصر اصلی است. ما یا باید همانند GV80 به سمت سلول سوختی با قابلیت پیمایش مسافت های طولانی برویم یا از پیشرانه های الکتریکی استفاده کنیم. هیوندای و جنسیس در زمینه فناوری سلول های سوختی پیشرو هستند و ما اولین خودروسازی بودیم که این فناوری را در محصولات خود تجاری سازی کردیم. این راهی است که باید ادامه دهیم.»

هنوز هیچ زمانبندی قطعی در خصوص عرضه این کوپه لوکس ارائه نشده اما به نظر می‍رسد ظرف ۴ تا ۵ سال آینده وارد نمایندگی های جنسیس شود.

جنسیس با وجود پیشرفت قابل ملاحظه در بازار هنوز یک برند تازه وارد محسوب می‍شود و مطرح شدن آن به عنوان یک بازیگر مهم نیازمند گذر زمان است.

سدان های G80 و G90 به این روند کمک می‍کنند اما جنسیس به محصولات بیشتری در سبد خود نیاز دارد. کانسپت GV80 یک شروع عالی است اما برای حضور در بازار اتومبیل های لوکس داشتن یک کوپه ضروری است.

واضح است یک کوپه اسپرت بسیار موفق تر خواهد بود و یک گرند تورر که از قیمت مناسب تری نسبت به رقبا سود می‍برد انتخاب هوشمندانه ای است. البته پیش‍بینی آینده هنوز زود است اما به نظر می‍رسد جنسیس مسیر درستی را انتخاب کرده باشد.

????



نظرات