1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اسم رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و z5 نخواهد بود

اسم رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و z5 نخواهد بود

28 اردیبهشت 1396
  • 0

طبق اظهارات اخیر مدیر اجرایی ب‌ام‌و، برخلاف آنچه که تا به امروز تصور می‌شد، نسل آیندهٔ رودستر این شرکت از نام Z5 استفاده نخواهد کرد. دو شرکت ب‌ام‌و و تویوتا با همکاری هم در حال کار بر روی توسعهٔ یک پلت‌فرم اسپرت برای ساخت جانشین‌ مدل‌های Z4 و سوپرا هستند و تاکنون گفته می‌شد که رودستر آیندهٔ باواریایی‌ها Z5 نام خواهد داشت اما حالا رئیس ب‌ام‌و آمریکا آقای «Ludwig Willisch» در مصاحبه با AutoGuide دراین‌باره گفته است:

«چنین چیزی نیست. این خودرو همچنان با نام Z و احتمالاً عدد 4 عرضه خواهد شد».

 Z5 نام رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و نخواهد بود

در این مصاحبه علاوه بر این از وی پرسیده شد که آیا پیشرانهٔ شش سیلندر خطی هم در زیر کاپوت این رودستر قرار خواهد گرفت؟ اما Willisch در جواب فقط اظهار داشته که من این رودستر را Z احتمالاً 4 می‌نامم و هیچ صحبتی در مورد پیشرانه‌های آن مطرح نکرده است. تاکنون شایعات بسیار زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه نسل جدید Z4 مجهز به قوای محرکهٔ هیبریدی چهارچرخ محرک خواهد بود اما آقای Willisch جزئیات این موضوع را شرح نداده است. او در این رابطه تنها گفته است که استفاده از قوای محرکهٔ هیبریدی ممکن است برای یک خودروی اسپرت مدرن مناسب باشد اما برای انتقال قدرت چهارچرخ محرک چندان مناسب نیست.

 Z5 نام رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و نخواهد بود

یکی از عناصر مهم همکاری میان تویوتا و ب‌ام‌و این است که سازندهٔ ژاپنی برخی از اسرار هیبریدی خود را در ازای موتورهای دیزلی ب‌ام‌و، در اختیار سازندهٔ آلمانی قرار خواهد داد؛ و اما در مورد اینکه آیا Z4 جدید با گیربکس دستی عرضه خواهد شد یا نه، اخبار خوبی برای طرفداران وجود سه پدال در خودرو به گوش نمی‌رسد. Willisch دراین‌ارتباط اضافه کرده است:

«بسیاری از مردم میگویند فوق‌العاده است که شما هنوز هم گیربکس‌های دستی را ارائه کنید اما وقتی از آن‌ها بپرسید چگونه رانندگی می‌کنید؟ میگویند من یک خودروی اتوماتیک دارم؛ بنابراین وقتی خریداران گیربکس‌های دستی را نمی‌خواهند ما هم نباید آن‌ها را ارائه کنیم».

 Z5 نام رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و نخواهد بود

این حقیقتی دردناک است و به همین دلیل صمیمانه امیدواریم تعداد زیادی از خریداران خواهان گیربکس دستی در رودستر آیندهٔ «Z احتمالاً 4» باشند.

 Z5 نام رودستر آیندهٔ ب‌ام‌و نخواهد بود

منبع پدال


نظرات