1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره بی نقص

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره بی نقص

20 خرداد 1396
  • 0

بررسی

با این که گاهی اوقات اسپرت های موتور-وسط و ابراتومبیل های دیوانه کننده نگاه ها را به سمت خود می کشند، اتومبیل های GT موتور-جلو، همیشه نمایانگر فلسفه اصلی فراری بوده اند.

F12 رعدآسا، جا پای مدل های 599، 575، 550 و مدل تاریخی و تحسین برانگیز Daytona گذاشته است. بررسی ها در رابطه با عملکرد F12 و قابلیت های آن، فوق العاده مثبت هستند و نشان می دهند که این شرکت ایتالیایی هنوز هم در تولید مدل های GT شگفت انگیز تبحر دارد.

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص

طراحی داخلی - به اندازه ای که انتظار داشتید با کیفیت نیست

طراحی داخلی F12 بهترین نیست. نه این که بد باشد، چرا که این روزها فراری ها معمولاً با کیفیت بسیار بالا و استانداردهای درجه یک ساخته می شوند؛ فقط نظر بعضی از آزمایش کنندگان را آن طور که باید جلب نمی کند. یکی آن را "دارای تزئینات وحشتناک فیبرکربن براق" توصیف می کند و دیگری می گوید "پلاستیک بسیاری استفاده شده است و طراحی آن خیلی از فراری های مدل پایین تر تاثیر گرفته است."

با همه این تفاسیر، طراحی داخلی، فضای راحتی را ارائه می کند –فضای آن به اندازه BMW سری 7 است- و به طرز شگفت آوری کاربردی است. شاید طراحی داخلی بی نقص نباشد، اما برای اکثر آزمایش کنندگان بیش از حد سرگرم کننده است!

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص

سواری – چابکی و سرعت آن ویرانگر است

اگر اتومبیلی با عملکرد فوق العاده F12 داشته باشید، حتماً امیدوار هستید که شاسی مستحکمی داشته باشد؛ خوشبختانه این طور است. شکایت کمی در مورد فرمان پذیری وجود دارد. در واقع کمی بیش از حد سریع است. طبق اظهارات یکی از آزمایش کنندگان، این قضیه "رانندگی با اتومبیل را مشکل می کند و هنگامی که قسمت عقب آن از کنترل خارج می شود، راننده باید بسیار دقت داشته باشد."

غیر از این، F12 کشش مناسبی دارد، چسبندگی آن در پیچ ها فوق العاده است و کیفیت سواری حیرت آوری ارائه می دهد. بعد از همه این ها، با یک اتومبیل GT طرف هستیم؛ سیستم فرمان Manettino به شما امکان می دهد که حالت های مختلف رانندگی منطبق با جاده را به منظور راحتی در مسافت های طولانی انتخاب کنید.

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص

موتور – قدرتمند با صدایی با شکوه

جای تعجب نیست که موتور 6.3 لیتری 12 سیلندر با قدرت 730 اسب بخار F12 را به یکی از سریع ترین اتومبیل های موجود تبدیل می کند. طبق آمار رسمی، در عرض 3.1 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رسد و توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 340 کیلومتر در ساعت را داراست.

چیزی که بیشتر حیرت آور است روش رسیدن آن به دور موتور 8700 دور در دقیقه است. همچنین عملکرد گیربکس دو کلاچه آن باعث می شود هنگامی که آهسته رانندگی می کنید، مانند هر اتومبیل جدید دیگری آرام و متین به نظر بیاید اما با فشردن پا روی پدال گاز، سرعت برق آسای آن آشکار می شود. موتور F12 مدل های Enzo و 599 GTO را در پیست آزمایشی Fiorano شکست می دهد.

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص

ارزش خرید – بستگی به حساب بانکی شما دارد

قیمت فراری F12 از حدود 240 هزار پوند (حدود 1 میلیارد و 160 میلیون تومان ناقابل!) شروع می شود. ارزش در برابر این قیمت واقعاً مقوله پیچیده ای است. در برابر رقبایی مانند استون مارتین Vanquish و مرسدس بنز SLS AMG ارزش قابل توجهی دارد. البته در حالی که هر دوی این ها از لحاظ قدرت ضعیف تر از فراری هستند، هرکدام 40 و 50 هزار پوند ارزان تر می باشند. از طرف دیگر، لامبورگینی Aventador 12 سیلندر، هم گران تر است و هم کارایی پایین تری دارد.

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص

جمع بندی

چیز خاصی برای گفتن نمانده است. شایعه ای در مورد نسخه قوی تر وجود ندارد، بنابراین Enzo در پیست Fiorano فقط کمی شرمنده شده و هنوز کاملاً تحقیر نشده است! می توانیم بگوییم که اگر اتومبیلی شبیه به F12 می خواهید و در عین حال دوست دارید برای اسکی به کوه های آلپ بروید، فراری مدل چهارچرخ متحرک FF را هم ارائه می کند.

بررسی های F12 خیلی از اظهار نظرها دور نیست؛ وقتی افرادی که آن را آزمایش کرده اند از این اتومبیل به عنوان "فاخر"، "قدرتمند" و "از سیاره ای دیگر" یاد کرده اند، می دانید که در مورد یک اتومبیل خوب صحبت می کنیم.

برای نتیجه گیری می توانیم بگوییم "بدون شک، این بهترین سوپراتومبیل جهان است." چه چیز دیگری می خواهید ؟

فراری F12 Berlinetta - ایتالیایی دو نفره ً بی نقص



نظرات