1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

12 آبان 1396
  • 0

ب‌ام‌و موتورسیکلتی با سیستم‌های هشدار پیشرفته با هدف ایجاد لذت و ایمنی حداکثری در زمان رانندگی رونمایی کرد که R 1200 RS نام دارد.

کمی واقع‌بین باشیم؛ این روزها استفاده از موتورسیکلت و گرایش به آن چندان طرفدار ندارد؛ از یک سو با جاده‌های ناهموار و سرعت‌گیرهای شهری روبرو هستیم و از سویی دیگر، مشکل بزرگی به نام ایمنی در موتورسیکلت‌ وجود دارد.

 آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

حالا به تمام موارد فوق، افزایش رانندگان بی‌دقت را اضافه کنید که با رشد روزافزون تکنولوژی، در زمان رانندگی با گوشی هوشمند خود در حال مکالمه یا ارسال پیام هستند. با هدف مقابله با این مشکلات و البته افزایش ایمنی موتورسواران، سه شرکت‌ معتبر سازنده موتورسیکلت، شامل ب‌ام‌و، هوندا و یاماها سال گذشته پروتکل جدیدی را در قالب سیستم ارتباطی میان وسایل نقلیه عبوری با مشارکت یکدیگر طراحی و استانداردسازی کردند. حالا ب‌ام‌و پس از گذشت یک سال، از موتورسیکلت جدید و بسیار هوشمند خود با نام R 1200RS رونمایی کرد تا عزم خود را در ساخت موتورهای هوشمند بیش از پیش به رخ دیگران بکشد.

هفته گذشته، شاخه موتوری ب‌ام‌و نمونه‌ی اولیه از مدل R 1200RS با قابلیت اتصال به خودروهای عبوری را در کنفرانس ارتباطات موتوری در مونیخ آلمان رونمایی کرد.

 آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

سیستم جدید به‌کاررفته در این موتور شامل سیستم کمک در زمان عبور از چهار‌راه‌ها، هشدار چرخش به سمت چپ و چندین تکنولوژی پیشرفته‌ی دیگر است که به راننده کمک می‌کند از تصادف با عابران پیاده و خودروها جلوگیری کند. همچنین این موتور در زمانی که دیگر وسایل نقلیه، قوانین رانندگی را رعایت نکنند و در شرف برخوردی خطرآفرین با موتورسوار باشند، به راننده هشدار می‌دهد.

موقعیت و شرایط خطرناک در زمان رانندگی از طریق سیستم ارتباطی خودرو به خودرو یا V2V تشخیص و به راننده هشدار داده می‌شود. سیستم V2V یک شبکه‌ی استاندارد ارتباطی بین خودروسازان مختلف است که با ایجاد ارتباط بی‌سیم با یکدیگر، اطلاعات بسیار دقیقی از موقعیت مکانی ماهواره‌ای تمام وسایل نقلیه عبوری میان خودروها و موتورسیکلت‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود و به موجب آن، سیستم‌های هوشند این وسایل با بررسی میزان فاصله و نحوه حرکت هر وسیله‌ نقلیه عبوری در محدوده مشخص اطراف خود، در مواقع لزوم راننده را هشیار می‌کنند تا از تصادف جلوگیری شود.

 آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

کنفرانس ارتباطات موتوری برای اولین بار سال گذشته توسط ب‌ام‌و، هوندا و یاماها با هدف ترویج همکاری و تعامل هرچه‌ بیشتر بین سیستم‌های ارتباطی اختصاصی سازندگان موتورسیکلت‌ ایجادو یک شبکه‌ی استاندارد ارتباطی تأسیس شد. تنها کنسرسیوم جهانی سازندگان موتورسیکلت، زمینه‌ای فراهم کرده است تا شاهد پیشرفت‌ها و تعامل‌های بسیار مهمی بین مؤسسان آن و دیگر فعالان این حوزه در جهت افزایش حداکثری ایمنی رانندگان موتور سوار باشیم. این کنسرسیوم حساب ویژه‌ای روی تجهیزات اختصاصی موتورسیکلت‌ها از منظر بهبود شرایط دینامیکی آن‌ها و به تناسب آن افزایش سطح ایمنی این وسایل نقلیه موتوری باز کرده است. از جمله مهم‌ترین این تجهیزات سیستم ارتباطی بین وسایل نقلیه، V2V‌ است که تا به امروز چندان مورد توجه قرار نگرفته و انتظار می‌رود در جهت بهبود شرایط ایمنی موتورها، بیش از گذشته مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

دکتر کارل ویکتور شالر، مدیر بخش توسعه‌ی موتورهای ب‌ام‌و در این رابطه می‌گوید: هدف ما تشویق و ترویج به استفاده گسترده از سیستم‌های ایمنی برای موتورسیکلت‌ها در مراحل ابتدایی طراحی و ساخت است تا از پتانسیل‌های این سیستم‌های هوشمند و کارا در راستای ایمنی حداکثری سرنشینان و عابران پیاده استفاده شود. به همین دلیل است که در این مسیر دست یاری به سوی دیگر شرکت‌های موتورسیکلت سازی معتبر جهانی دراز کردیم تا به ما در این پروژه‌ی مهم و تاریخ‌ساز بپیوندند.

 آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس

کنفرانس ارتباطات موتوری به دنبال آن است تا با نمایشگا‌ه‌های بین‌المللی خودرو مشارکت کند و در سال 2018 در این نمایشگاه‌ها به‌صورت فعال حضور به هم رساند تا از جدیدترین دستاورهای خود در زمینه سیستم‌های ایمنی و ارتباطی بین وسایل نقلیه رونمایی کند. در کنفرانس امسال چندین نمونه از این دست تکنولوژی‌های جدید در نمونه‌ی اولیه مدل R 1220RS ب‌ام‌و به نمایش گذاشته شد. دو مدل اولیه از محصولات شرکت هوندا با نام‌های CRF 1000 و دوقلوی آفریقایی به همراه مدل tracer 900 یاماها نیز در قالب این کنفرانس رونمایی شدند.

همایش مهم بعدی برای کنفرانس ارتباطات موتوری، گردهمایی جهانی سازندگان موتورسیکلت است که این روزها در مونترال کانادا در حال برگزاری است و تا 11 آبان‌ ادامه خواهد داشت. این همایش بزرگ‌ترین کنفرانس بین‌المللی و جهانی در زمینه سیستم‌ها و ساختارهای شبکه‌ای هوشمند ارتباطی بین وسایل نقلیه به شمار می‌رود. فردا و طی این همایش، ب‌ام‌و جزئیات کامل و دقیقی درباره ساختارهای شبکه‌ای V2V با متخصصان آمریکایی، اروپایی و تایوانی در میان خواهد گذاشت.

 آشنایی با موتورسیکلت جدید ب ام‌ و +عکس



نظرات