1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با نخستین خودروی فورد پلاگین هیبریدی پلیس

آشنایی با نخستین خودروی فورد پلاگین هیبریدی پلیس

4 آذر 1396
  • 0

خودروی جدید پلیس پلاگین هیبریدی فورد بالاخره رسید، اگر چه نیروهای پلیس از این خودرو در تعقیب و گریزهای پر سرعت استفاده نخواهند کرد و بیشتر قرار است از آن فرماندهان پلیس، کارآگاه ها و نیروهای پلیسی که در تعقیب و گریزها شرکت نمی کنند استفاده خواهند کرد.

این خودرو که بر پایه مدل فیوژن انرژی ساخته شده، از همان پیشرانه پلاگین هیبریدی آن استفاده می کند و با یک باتری 7.6 کیلووات ساعتی تولید می گردد که با یک شارژر 3.3 کیلووات ساعتی می توان ظرف 2.5 ساعت باتری های آن را به طور کامل شارژ کرد.

 آشنایی با نخستین خودروی فورد پلاگین هیبریدی پلیس

فورد می گوید این خودرو فقط در حالت الکتریکی رنج حرکتی معادل 34 کیلومتر داشته و در این حال حداکثر سرعتی برابر با 137 کیلومتر بر ساعت دارد. زمانی که باتری خالی شود، موتور احتراق داخلی خودرو با یک باک کامل می تواند تا 805 کیلومتر خودرو را جابجا کند.

استفن تایلر، مدیر بازاریابی خودروهای پلیسی فورد در این مورد می گوید: "این یک خودروی پلیسی فورد است که می تواند بدون نیاز به بنزین در یک شیفت کامل پلیسی فعالیت کند. نیروهای پلیس می توانند به راحتی و با متصل کردن آن به یک پریز برق شهری باتری های خودرو را شارژ کنند."

در طراحی بدنه این خودرو از مواردی مانند چراغ های هشدار آبی و قرمز و رینگ های آلیاژی خاص استفاده شده و در عین حال، داخل کابین مواردی مانند صندلی های ویژه ردیف جلو و روکش های ضد گلوله به کار گرفته شده است. از دیگر موارد قابل توجه آن می توان به سقف مقاوم شده برای نصب تجهیزات، کنسول فلزی و یک جعبه برق ویژه داخل صندوق عقب اشاره کرد.

نیروهای پلیس هنگام خرید این خودرو می توانند مدل خود را به آپشن های مختلفی مانند لامپ تشخیص راننده، پکیج های نورپردازی اضطراری، یک قابلیت به نام خودروی تیره که برای مخفی شدن استفاده شده و تمامی چراغ ها را خاموش کرده و نور داشبورد را به طور کامل ناپدید می کند، سیستم غیرفعال کردن درب عقب و سیستم تهویه صندوق عقب مجهز کنند.

فورد از دسامبر امسال این مدل پلاگین هیبریدی را ثبت سفارش می کند و کار تحویل آن از اواسط 2018 آغاز خواهد شد.



نظرات