1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

18 دی 1396
  • 0

موتورهای الکتریکی این خودرو حدود 143 اسب‌بخار توان دارند که در کنار توان موتورهای بنزینی، قدرت خودرو به 3374 اسب‌بخار می‌رسد. در مود الکتریکی خودرو می‌تواند چیزی حدود 48 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

خودروهای الکتریکی امروزه در حال تبدیل شدن به یکی از انتخاب های مهم خریداران خودرو درکشورهای مختلف هستند . اما این خودروها نیز برای خود ژنرال هایی دارند که در این فهرست نگاهی به هیجان انگیز ترین انها انداخته ایم.

ب‌ام‌و i8 رودستر

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

یک ب‌ام‌و i8 بدون سقف است. ب‌ام‌و زمان زیادی را صرف این خودرو کرده و بی‌شک محصول زیبا و چشم‌نواز از آب درآمده است. با وجود اینکه این خودرو همان نسخه روباز i8 است، اما طراحان رودسر برای تغییر طراحی خارجی آن تلاش زیادی انجام داده‌اند.

موتورهای الکتریکی این خودرو حدود 143 اسب‌بخار توان دارند که در کنار توان موتورهای بنزینی، قدرت خودرو به 3374 اسب‌بخار می‌رسد. در مود الکتریکی خودرو می‌تواند چیزی حدود 48 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید. وزن رودستر 60 کیلوگرم بیش از نسخه کوپه است و در 4.6 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر می‌رسد. خ.درو با بیشینه سرعت 150 کیلومتر بر ساعت به حرکت خود ادامه می‌دهد.

پل‌استار 1

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

ولوو در حال بازطراحی بازوی پرفورمنس خود با نام پل‌استار با هویت یک برند تجاری جداگانه است. بنابراین ولوو برای موفقیت این برند، نیاز به ساخت و پرداخت خودرویی دارد که بتواند توجه جهانیان را به خود جلب کند. بنابراین می‌توان گفت پل‌استار وان قدم خوبی برای شروع این بازوی تجاری ولوو محسوب می شود.

پیشرانه‌ ۲ لیتری و توربوشارژ پل‌استار وان، توان تولیدی خود را به محور جلو منتقل می‌کند. دو موتور الکتریکی نیز به هر یک از چرخ‌های عقب متصل شده‌اند تا در نهایت شاهد مجموع توان ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور خارق‌العاده ۱۰۰۰ نیوتن‌متر باشیم. از دیگر سو، این خودروی کوپه با وجود استفاده از شاسی فیبر کربنی، وزنی برابر با ۲۰۰۰ کیلوگرم دارد.

آئودی

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

مدل مفهومی "ئی- ترون کواترو" در سال 2015 را به یاد دارید؟ باید گفت این خودرو شباهت زیادی به دیگر SUV های بزرگ آئودی داشت. اما اضافه شدن موتورهای الکتریکی تغییر و تحول زیادی در مدل‌های 2018 این خودرو ایجاد می‌کند. ادعا می‌شود آئودی این خودروها را در 2018 به فروش می‌رساند و تا سال 2020 مدل‌های دیگری از الکتریکی‌ها را به مجموعه خود می‌افزاید. خودرو در هر محور به یک موتور الکتریکی مجهز است و توانی حدود 503 اسب‌بخار دارد.

تویوتا سوپرا

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

احتمالا نسخه‌ای مفهومی یا تولیدی از تویوتا سوپرا را در سال 2018 خواهیم دید، اما فروش نسخه‌های تولیدی این خودرو در 2019 آغاز خواهند شد. از طرفی این نسخه تویوتا که در همکاری با ب‌ام‌و توسعه یافته شباهت‌های زیادی را با مدل Z4 جدید دارد. از طرفی تویوتا سوپرا جدید به نسخه کانسپت FT1 این کمپانی که در سال ۲۰۱۴ در معرض دید عموم قرار گرفت، بی‌شباهت نیست. خودرویی مفهومی که در آن زمان خیلی‌ها اعتقاد داشتند که تأثیر بسیار زیادی روی کوپهٔ جدید تویوتا یا همان سوپرا خواهد گذاشت.

استون مارتین

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

استون مارتین با خودروی والکری که هنوز در مراحل توسعه قرار دارد تکنولوژی فرمول یک را به سطح خیابان‌ها می‌آورد. در هدف‌گذاری ساخت، وزن خودرو حدود 1000 کیلوگرم برآورد شده است. موتور 12 سیلندر V شکل به حجم 6.5 لیتر با تنفس طبیعی و موتورهای الکتریکی والکری نیز قدرتی حدود 1000 اسب‌بخار را برای این خودروی استون فراهم خواهند آورد.

مرسدس پروژه یک

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

باید گفت سال 2018 زمانی برای لوس شدن ابرخودروهای هیبریدی است که پروژه یک مرسدس جالب‌ترین آنها به نظر می‌رسد. مرسدس پروژه یک، از پیشرنه‌ای 1.6 لیتری و ۶ سیلندر همراه با توربوشارژ برقی استفاده می‌کند که تا مرز ۱۱ هزار دور بر دقیقه، پیش می‌رود و به چرخ‌های عقب متصل است. این پیشرانه‌ که در وسط و عقب خودرو قرار دارد، با دو موتور برقی روی چرخ‌های عقب هماهنگ شده است تا مجموعا حدود ۶۷۰ اسب‌بخار، قدرت فراهم کند. از سویی دیگر، دو موتور برقی دیگر هم، به صورت مجزا روی چرخ‌های جلو قرار گرفته‌اند که هر کدام ۱۶۱ اسب‌بخار قدرت دارند. با این حساب، مجموع قدرت خروجی پروژه یک، نزدیک به ۱۰۰۰ اسب بخار خواهد بود.

جگوار آی- پیس

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

اگرچه آی- پیس جگوار در مقایسه با تسلا مدل X سنجیده می‌شود، اما ساختار SUV شکل آن با شاخصه‌های الکتریکی در کنار باتری‌های انحصاری جگوار تحسین‌برانگیز واقع شده‌اند. این خودروی 394 اسب‌بخاری با قابلیت محرک 4 چرخ ارائه می شود و در 4 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر می‌رسد.

تسلا مدل 3

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

الون ماسک اعجاب‌انگیز را می‌توان مرد آهنی تولید خودروهای الکتریکی نامید. او موفق به فروش 500 هزار خودروی الکتریکی در یک سال شده و پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری از مدل S تسلا در سال 2018 به بازارهای اروپا راه یابد. این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 500 کیلومتری را طی کند و در 5.1 ثانیه به شتاب صفر تا 100 کیلومتر برسد. از طرفی تسلا با قیمت پایه 35 هزار دلار در اختصاص قشر فوق ثروتمند قرار نمی‌گیرد. اما قطعا این خودرو سرمنشأ و پایه‌گذار کمرنگ شدن خودروهای درون‌سوز داخلی محسوب می‌شود.

مرسدس بنز EQ

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

جگوار قصد داشت به مرسدس و آئودی در فروش خودروهای الکتریکی و دریای عظیم ‌SUV‌ها نزدیک شود. بنز نسل جدیدی از مدل مفهومی EQ خود را چندی پیش به عنوان اولین خودروی الکتریکی به نمایش درآورد که از بسیاری جهات به آی- پیس جگوار شباهت دارد.

این خودرو دارای دو موتور الکتریکی است که به محورهای عقب و جلو اختصاص یافته است. مرسدس وعده داده تا خودرواش با گشتاوری حدود 700 نیوتن‌متر حدود 400 اسب‌بخار قدرت تولید کند. همچنین براساس ادعاهای مرسدس، SUV تمام الکتریکش در کمتر از 5 ثانیه به شتاب صفر تا صد کیلومتر می‌رسد. مجموع ظرفیت باتری در این خودرو 70 کیلووات برساعت برآورد شده و و می‌تواند با یک بار شارژ مسافت 498 کیلومتر را طی کند. مسافتی که می‌تواند به شکست تسلا منجر کرد.

کوئنیگ‌زگ رگرا

 معرفی 10 خودروی الکتریکی هیجان انگیز دنیا در سال 2018 +عکس

شاید بتوان آن را ستون سوم والکری و هایپرکار پروژه 1 نامید. که با 1479 اسب‌بخار و گشتاور 1986 نیوتن‌متر به بیشینه سرعت 402 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این گلوله سوئدی بدون شک و شبهه به این ارقام دست خواهد یافت.

در قلب رگرا یک موتور 5 لیتری توئین توربو V8 می‌تپد که نمونه‌ای از آن را در آگرای RS دیده‌ایم. اما در کنار این این مجموعه قدرتی شاهد سه موتور الکتریکی کوچک نیز در خودرو هستیم. مجموعه قدرتی این خودرو برای تخریب تایرها کامل به نظر می‌رسد. رگرا قرار است به بزرگترین رقیب شیرون بوگاتی تبدیل شود. احتمالا نسخه کامل شده رگرا در سال 2018 به کولاکی در عرصه هیبریدی‌ها تبدیل می‌شود و بوگاتی باید به فکر این باشد که جایگزین بهتری برای ویرون افسانه‌ایش ارائه کند.



نظرات