1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. در کدام کشورهای اروپایی بیشتر خودروی برقی خریده‌اند؟

در کدام کشورهای اروپایی بیشتر خودروی برقی خریده‌اند؟

29 دی 1396
  • 0

مردم نروژ در خرید و تقاضای خودروهای تمام برقی و الکتریکی از سایر کشورهای اروپایی پیش افتاده‌اند.

موسسه تحلیل آمار LMCبه تازگی از میزان خرید، تقاضا و استقبال کشورهای مختلف اروپایی از خودروهای تمام برقی و الکتریکی گزارش های جدیدی ارائه داده است که در آن، مردم کشور نروژ در رتبه نخست پیشتازان و خریداران این خودروها پاک قرار گرفته اند.

 در کدام کشورهای اروپایی بیشتر خودروی برقی خریده‌اند؟

این آمار که توسط موسسه تحلیل آمار LMC در ۱۰ ماهه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی (ژانویه تا اکتبر ۲۰۱۷ ) جمع آوری و ارائه شده است، ۱۰ کشور اروپایی که بیشترین میزان فروش خودروهای تمام برقی و الکتریکی را داشته‌اند معرفی کرده است.

در این رده بندی، کشور نروژ در شمال قاره اروپا با میزان فروش ۲۵ هزار و ۸۶۳ دستگاه خودروی برقی، فرانسه با فروش ۲۰ هزار و ۴۹۹ دستگاه خودروی برقی، آلمان با فروش ۱۸ هزار و ۲۶۳ دستگاه خودروی برقی، انگلستان با فروش ۱۱ هزار و ۷۴۶ دستگاه خودروی برقی، هلند با فروش ۶ هزار و ۲۳ دستگاه خودروی برقی، اتریش با فروش ۴ هزار و ۴۶۶ دستگاه خودروی برقی، سوئد با فروش ۳ هزار و ۸۵۷ دستگاه خودروی برقی، سوئیس با فروش ۳ هزار و ۲۲۶ دستگاه خودروی برقی، اسپانیا با فروش ۳ هزار و ۵۹ دستگاه خودرو و بلژیک نیز با فروش ۲ هزار و ۱۷۲ دستگاه خودروی تمام برقی، به ترتیب در رتبه های اول تا دهم قاره اروپا جای گرفته اند.

نروژ که یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت در شمال اروپاست، به نظر می رسد که خود نمی خواهد از وسایل نقلیه بنزینی و دیزلی استفاده کند و بجای آن قصد دارد از خودروهای دوستدار محیط زیست و پاک حمایت کند تا نقش بسزایی در حفظ محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده های به جو کره زمین ایفا کند.

این کشور به منظور گسترش و توسعه صنعت خرید و فروش این خودروهای پاک، با ارائه تسهیلات ویژه و تبلیغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خرید وسایل نقلیه برقی و هیبریدی تشویق و ترغیب کرده است.

بر اساس آخرین گزارش های منتشر شده توسط سازمان ترافیک جاده ای نروژ، سال گذشته بیش از ۵۲ درصد از خودروهایی که در این کشور به فروش رسیده اند، خودروهای پاک از نوع الکتریکی و هیبریدی بوده اند. به عبارتی دیگرف روند فروش خودروهای برقی و هیبریدی از خودروهای بنزینی و دیزلی سبقت گرفته است.

تحلیلگران این موسسه همچنین برآورد کرده اند که در سال آینده یعنی ۲۰۱۹ میلادی، کشور آلمان رتبه نخست در افزایش خرید و تقاضای خودروهای تمام برقی و الکتریکی در اروپا را به خود اختصاص خواهد داد به‌گونه‌ای که میزان فروش خودروهای برقی در آلمان تا سال ۲۰۱۹ میلادی به عدد ۷۱ هزار دستگاه و تا سال ۲۰۲۲ به مرز ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی خواهد رسید. انگلستان نیز با افزایش تقاضا و رشد زیرساخت های مربوطه قصد دارد از فرانسه سبقت و پیشی گرفته و رتبه دوم را از آنِ خود کند.

منبع ایسنا


نظرات