1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لیست نامزدهای خودروی برتر سال 2018 اروپا اعلام شد

لیست نامزدهای خودروی برتر سال 2018 اروپا اعلام شد

11 آذر 1396
  • 0

آلفارومئو، آئودی، سیتروئن، کیا، سئات و ولوو قرار است برای عنوان خودروی برتر سال 2018 اروپا با هم رقابت کنند.

این خودروها که از لیستی بلند بالا متشکل از 37 خودروی جدید انتخاب شده اند و تمامی آن ها قرار است امسال معرفی شوند، یا تا پایان سال 2017 وارد بازار 5 کشور اروپایی خواهند شد. این نامزدهای نهایی در تست های مختلفی خود را ثابت کرده اند.

هرچند، این خودروها بیشتر توسط 60 عضو هیئت ژوری متشکل از 23 کشور طی ماه های آتی بررسی خواهند شد. این هیئت یک خودرو را به عنوان برنده این عنوان انتخاب و آن را روز 5 مارس، در نمایشگاه خودروی ژنو 2018 معرفی خواهند کرد.

 لیست نامزدهای خودروی برتر سال 2018 اروپا اعلام شد

آلفارومئو استلویو

این خودرو که سال پیش در نمایشگاه خودروی لس آنجلس رونمایی شد، به عنوان اولین مدل شاسی بلند این برند ایتالیایی شناخته می شود. این خودرو یک طراحی آشنا دارد و در قوی ترین مدل خود با یک موتور 2.9 لیتری توربو دوقلوی شش سیلندر خورجینی با 505 اسب بخار نیرو و 600 نیوتن متر گشتاور ارائه شده است.

آئودی A8

سدان A8 که مدل پرچم دار آئودی محسوب می شود، وارد نسل چهارم خود شده و علیرغم یک طراحی انقلابی که از کانسپت پرولوگ الهام گرفته است، این مدل رقیب مرسدس بنز کلاس اس و بی ام و سری 7 از هر لحاظ کاملا جدید می باشد. این مدل همچنین نخستین خودروی تولیدی تاریخ است که تکنولوژی خودران سطح 3 بهره می برد.

ب ام و سری 5

نسل جدید بی ام و سری 5 که روی پلت فرم CLAR ساخته شده، تا این لحظه در نقد و بررسی های زیادی خود را ثابت کرده و اکنون، یکی از نامزدهای نهایی کسب جایزه خودروی سال 2018 اروپا می باشد. این خودرو در مقایسه با مدل قبل سبک تر می باشد و علاوه بر اضافه شدن موتورهای جدید، تکنولوژی رانندگی خودکار نیز به آن اضافه شده است.

سیتروئن C3 ایرکراس

پاسخ این شرکت فرانسوی به نیسان جوک، رنو کپچر، اوپل موکا، فورد اکو اسپرت و دیگر مدل های معروف بازار تابستان امسال با نام سیتروئن C3 ایرکراس متولد شد. این یک کراس اور جذاب می باشد و بر خلاف مدل قبلی خود، آپشن های زیادی برای آن ارائه شده که همین موضوع می تواند نظر نسل جوان را به این خودرو جلب کند.

کیا استینگر

با یک طراحی جذاب و پلت فرم دیفرانسیل عقب، کیا استینگر می خواهد بخشی از بازار بی ام و سری 4 گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت بک را به دست آورد. علاوه بر این، این مدل جی تی کره ای حدودا 10 هزار دلار از A5 چهار درب و حدودا 11200 دلار در مقایسه با سری 4 گرن کوپه در آمریکا ارزان تر است.

سئات ایبیزا

نسل پنجم سئات ایبیزا یک طراحی الهام گرفته از مدل لئون داشته و روی پلت فرم MQB A0 ساخته شده است، ترکیبی که به این خودرو اجازه می دهد رقیبی جدی برای مدل هایی مانند رنو کلیو، اوپل کورسا، فورد فیستا و پژو 208 باشد. این خودرو نخستین بار در نمایشگاه ژنو رونمایی شد و در قوی ترین مدل خود، از تجهیزات بیشماری از جمله مجموعه ای از سیستم های کمکی رانندگی بهره می برد.

ولوو ایکس سی 40

کوچک ترین شاسی بلند فعلی ولوو که در حال حاضر جایگاهی بین XC90 و XC60 دارد، خودروی XC40 می باشد. در طراحی این خودرو از دو برادر بزرگ تر آن الهام گرفته شده و روی پلت فرم جدید ماژولار CMA کمپانی طراحی شده است. تولید خودرو از ماه جاری در بلژیک شروع شده و از سال آینده قرار است تحویل آن شروع شود.



نظرات