1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودروی برقی آلکرافت GT در ماه جاری میلادی معرفی می شود

خودروی برقی آلکرافت GT در ماه جاری میلادی معرفی می شود

19 شهریور 1396
  • 0

یک استارتاپ انگلیسی در زمینه خودروهای برقی بنام آلکرافت وارد بازار داغ خودروهای الکتریکی شده و می‌خواهد به رقابت با شرکتهای بزرگ فعال در این عرصه بپردازد.

 خودروی برقی آلکرافت GT در ماه جاری میلادی معرفی می شود

خودروی برقی آلکرافت توسط یک شرکت انگلیسی بنام کمپانی آلکرافت موتور ساخته شده است. نام این شرکت از اسم تاجر آن " دیوید آلکرافت" برگرفته شده است که می خواهد با پاگذاشتن به عرصه داغ وسایل و خودروهای برقی به رقابت با شرکت های بزرگی نظیر تسلا بپردازد.

این شرکت، مقامات اجرایی و مدیران با سابقه ای که پیشتر در شرکت های مورگان، تویوتا، دوو و میشلن مشغول بکار بوده اند را در اختیار گرفته تا بتواند از تجارب آنها در زمینه پیشرفت شرکتش بهره‌مند شود.

همچنین شرکت دلتا موتور اسپرت هم با بکارگیری تجربه خود در سیستم های قوای محرکه برقی و باتری، با این شرکت خودروساز انگلیسی همکاری می کند.

 خودروی برقی آلکرافت GT در ماه جاری میلادی معرفی می شود

شرکت آلکرافت قصد دارد خودروی برقی آلکرافت GT را تا سال ۲۰۱۹ وارد بازار کند. بدین ترتیب کمپینی جهت جذب سرمایه گذاری های متعدد با هدف حمایت در توسعه و شکل گیری این خودروی الکتریکی شکل گرفته تا مردم و سرمایه گذاران بتوانند در این برند کوچک مشارکت داشته باشند.

با کمک کردن و سرمایه گذاری های کوچکی از ۱۳ دلار بعنوان یک سرمایه گذار خرد تا ۳۲ هزار دلار، مردم می توانند به‌عنوان عضو VIP در شرکت آلکرافت حضور داشته باشند، در پیست سیلورستون رانندگی کنند و در آخر، رانندگی با نسخه‌ی آزمایشی آلکرافت GT را تجربه کنند. بر اساس مجموعه مبالغی که گردآوری می شود، سرمایه گذاران قادر خواهند بود تا از دوچرخه های برقی Cyclotricity و ساعت های مچی Matthew Humphries استفاده کنند.

دیوید آلکرافت خاطرنشان می کند:" ما قصد داریم تبدیل به یک خودروساز انگلیسی شویم که از تجارب گذشته و تکنولوژی و فناوری های روز جهان بهره بگیریم تا به انتشار هر چه کمتر آلاینده های کربنی کمک کنیم".

وی در ادامه افزود:" ما می خواهیم یک خودروی قدرتمند، دوست داشتنی و بسیار کاربردی را با استفاده از یک طراحی فوق‌العاده، دینامیک بی‌نظیر و قوای محرکه برقی متناسب بسازیم و امید است با ساخت این خودروی دوستدار محیط زیست بتوانیم در صنعت پرافتخار خودروهای خاص بریتانیا تأثیرگذار باشیم".

بر اساس اطلاعات منتشر شده کنونی، خودروی برقی آلکرافت GT با ظرفیت ۲+۲ سرنشین، همراه با ۳ پیشرانه، سیستم ۴ چرخ محرک، قدرت ۶۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۱۳۹ نیوتن‌متر و ظرفیت ۵۰۰ لیتر صندوق‌عقب، تولید خواهد شد که در زمان ۳.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

باتری های این خودرو بصورت T شکل هستند که میان صندلی‌های جلو و عقب تعبیه شده اند. آلکرافت GT با یک بار شارژ شدن، قادر خواهد بود حدود ۴۸۳ کیلومتر مسافت را طی کند.

این خودرو در نمایشگاهی که در قالب همایش خودروهای دوستدار طبیعت برگزار می شود، در ۶ و ۷ سپتامبر به نمایش گذاشته خواهد شد.

منبع ایسنا


نظرات