1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا استینگر با پیشرانه ای دیزلی به اروپا می رود

کیا استینگر با پیشرانه ای دیزلی به اروپا می رود

12 بهمن 1395
  • 0

مدت کوتاهی پس از رونمایی از سدان اسپرت استینگر در نمایشگاه دیترویت، کیا هم‌اکنون مشخصات پیشرانهٔ دیزلی این خودرو را برای بازار اروپا اعلام کرده است. همچنین گفته‌ شده در کنار این موتور دیزل، همان دو موتور بنزینی که برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده‌اند، در بازار اروپا هم ارائه خواهند شد.

 پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

پیشرانهٔ دیزلی کیا استینگر از نوع 2.2 لیتری توربو دیزل است که توانایی تولید 200 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور را دارد. استینگر با این موتور دیزل در 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست یافته و نهایتاً توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.

 پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

بااین‌حال اگر موتورهای بنزنی را ترجیح می‌دهید، همان‌طور که گفته شد کیا همان دو موتور بنزنی بازار ایالات‌متحده را در اروپا هم ارائه کرده است که شامل یک واحد 2 لیتری چهار سیلندر توربو با 255 اسب بخار قدرت و 353 نیوتن متر گشتاور و یک نمونهٔ 3.3 لیتری V6 توربوشارژ با 370 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور می‌شود.

 پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

؛ اما هنوز آمار عملکرد موتور 2 لیتری بنزینی آن اعلام نشده است ولی این موتور ازلحاظ عملکرد بین نمونهٔ دیزلی و بنزینی شش سیلندر قرار می‌گیرد. کیا سدان اسپرت خود را در هر دو نسخهٔ دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک در بازار اروپا عرضه خواهد کرد درحالی‌که برای انتقال نیرو هم به‌صورت استاندارد یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را در نظر گرفته است.

 پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

هرچند کیا استینگر با 4.83 متر طول، 1.87 متر عرض و فاصلهٔ محوری 2.9، ابعادی نزدیک به سدان‌های لوکس متوسط دارد، اما این فرزند جدید کیا درواقع رودرروی سدان‌های پریمیوم کامپکتی مانند ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس بنز C کلاس و همین‌طور سدان‌های کوپه‌ای چون ب‌ام‌و سری 4 گرن کوپه و آئودی A5 اسپرت‌بک قرار می‌گیرد. کیا هنوز قیمت‌گذاری مدل‌ها و تیپ‌های مختلف استینگر را اعلام نکرده است اما میدانیم این خودرو در نیمهٔ دوم سال جاری در بازار ایالات‌متحده و در سه‌ماههٔ چهارم امسال در بازار اروپا عرضه خواهد شد.

 پیشرانهٔ دیزل کیا استینگر برای بازار اروپا

منبع:پدال



نظرات