1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. شورولت میرای کانسپت

شورولت میرای کانسپت

17 خرداد 1393
  • 1

شورولت میرای کانسپت

جنرال موتورز به صورت خاموش در حال حرکت به سمت خودروهایی است که با استانداردهای آلایندگی در آینده، تطابق بیشتری داشته باشند. یکی از محصولات این رویکرد، شورولت میرای کانسپت است که در نمایشگاه خودروی سئول، رونمایی شد. میرای (MiRay) که به معنی آینده می باشد، توسط بازوی کره ای جنرال متورز یا همان دوو سابق، طراحی و ساخته شده است. این خودرو نگرشی به آینده خودروهای پلاگین هیبریدی است.

با استفاده از دو موتور 20 اسبی الکتریکی که روی محور جلو و برای سرعتهای پایین نصب شده اند و یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو که نیروی آن به چرخهای عقب منتقل می شود و با استفاده از یک کلاچ دوگانه و گیربکس اتوماتیک، این خودروی هیبریدی، کاملا مدرن به نظر می رسد.

شورولت میرای کانسپت

برای کاهش وزن از شاسی آلومینیومی و بدنه فیبرکربنی استفاده شده است که البته می تواند هزینه تولید را به شدت بالا ببرد.

سبک بدنه رودستر دو نفره است و در طراحی آن از هواپیماهای جت الهام گرفته شده است.شیشه های بدون قاب، چرخهای بزرگ 21 اینچی عقب و 20 اینچی جلو، باز شدن درها به شکل قیچی، طول کوتاه بدنه و چراغهای باریک از عناصر مهم طراحی آن محسوب می شوند.

شورولت میرای کانسپت

فضای داخلی نیز کاملا فضایی به نظر می رسد و توسط یک کنسول به دو بخش تقسیم شده است. فرمان و کنترلها همانند هواپیما ها طراحی شده اند و در مجموع هیجان انگیز به نظر می رسند.

اما آیا این خودرو روزی رنگ تولید را به خود خواهد دید. شاید ایده هایی از آن به حقیقت بپیوندند اما بعید است که این رویا به طور کامل محقق شود.

شورولت میرای کانسپت



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (6 مهر 1393 ساعت 11:14)

    واقعا اسمش برازندشه. میرای به معنی آینده هست.