1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. چری با خط تولید خودروهای برقی پا به اروپا می گذارد

چری با خط تولید خودروهای برقی پا به اروپا می گذارد

20 مهر 1396
  • 1

خودروساز چینی، چری در پی ورود به بازار اروپا در سال 2019 یا 2020 است و وعده داده که با طیفی از مدل های تمام برقی وارد این بازار خواهد شد.

مدیرعامل این خودروساز، Anning Chen با اعلام برنامه تکنولوژی آینده چری اظهار داشت: "تمام مدل ها برقی یا میکرو هیبرد، هیبریدی و یا هیبریدی شارژی خواهند بود. و مسلما ما خودروی برقی باطری نیز خواهیم داشت."

 چری با خط تولید خودروهای برقی پا به اروپا می گذارد

چری در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ماه گذشته نیرومحرکه های هیبریدی خود را معرفی کرد که شامل یک موتور برقی 113 اسب بخاری در کنار موتور 1.5 لیتری توربوشارژ بنزینی 147 اسب بخار بود.

چری برای حضور در بازار اروپا Exeed TX را عرضه خواهد کرد که یک شاسی بلند پنج سرنشین به طول 4.7 متر و فاصله بین دو محور 2.7 متر است. طراحی بدنه ساده این خودرو در شانگهای و توسط James Hope کانادایی انجام شده است که یکی از طراحان اسبق فورد بوده که روی پروژه های GT90 کانسپت و موستانگ 2005 نیز کار کرده است. وی در سال 2012 به چری پیوسته است.

طراحی Hope متمرکز بر یک جلوپنجره آبشاری بزرگ است. وی گفت: "من می خواستم ویژگی قابل توجهی را در قسمت جلوی این خودرو ایجاد کنم."

بدنه این خودرو توسط متخصص فلزکاری آلمانی، Benteler ساخته شده و سیستم چهار چرخ فعال آن نیز توسط Dana and BorgWarner تامین شده است.

وزن این خودرو در حدود 1700 کیلوگرم برای نسخه شارژی است که از باطری لیتیوم یونی 12 کیلووات ساعت بهره می برد که طیف حرکتی تمام برقی 70 کیلومتری فراهم می سازد. گفته می شود شتاب صفر تا صد این خودرو 6 ثانیه و بیشینه سرعت آن 200 کیلومتر بر ساعت است.



نظرات

  • رضا رضا (20 مهر 1396 ساعت 21:30)

    جالبه برای اروپا خودروهای برقی میسازند ولی برای ایران خودروهای پر مصرف بنزینی به درد نخور نمیدونم مشکل از شرکت یا از مسولین