1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل در صندلی خودرو

فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل در صندلی خودرو

8 فروردین 1396
  • 0

مزدا تعداد 173859 دستگاه از ساخته‌های خود در آمریکا را به خاطر حرکت ناگهانی صندلی فراخوان می‌کند. این فراخوان مدل‌های 2011 مزدا 2 و مدل‌های 2010 تا 2011 مزدا 3 و اسپید 3 را دربرمی گیرد.


فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل صندلی خودرو

طبق گفته‌های این شرکت، احتمال شکستگی اتصال بالابر صندلی وجود داشته و همین امر می‌تواند آن را از فریم صندلی جدا کند. ادامه‌ی استفاده از صندلی می‌تواند باعث شکسته شدن آن شده و همین امر باعث جابجایی ناگهانی صندلی گردد. مزدا در نامه‌ای به NHTSA گفته که در این شرایط راننده قادر به حفظ موقعیت رانندگی مناسب خود نخواهد بود.


فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل صندلی خودرو

مزدا گفته که گزارش‌هایی مبنی بر وجود صداهای غیرعادی در زیر صندلی خودروهای یاد شده را دریافت کرده است.


فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل صندلی خودرو

نمایندگی‌های مزدا در مدل‌هایی که آسیب صندلی ندارند، تقویت‌کننده‌هایی را برای بخش بالابرنده صندلی نصب خواهند کرد. در مواردی که قطعه‌ی یاد شده شکسته شده باشد، کل واحد تنظیم‌کننده صندلی تعویض خواهد شد. این فراخوان از 31 ارس سال جاری آغاز می‌شود.


فراخوان مزدا 2 و 3 برای مشکل صندلی خودرو

مدل‌های تحت تأثیر این فراخوان از نسل قبلی مزدا 3 هستند. مزدا برای نسل جدید این خودرو مدل قدرتمندتر اسپید 3 را عرضه نکرده است. بجای آن شاهد سرمایه‌گذاری روی طراحی‌های شیک‌تر و اضافه شدن کراس اوورهای بیشتر به خط تولید هستیم.

قدم بزرگ بعدی مزدا بهبود راندمان پیشرانه‌های احتراق داخلی است. فرایند جدید احتراق مزدا ظاهراً باعث بهبود 30 درصدی مصرف سوخت می‌شود. مزدا 3 فیس لیفت 2018 شاید در میان اولین محصولات شرکت باشد که از این پیشرانه‌های جدید استفاده می‌کند. مزدا همچنین به دنبال تولید مدل‌های الکتریکی برای برخی بازارها تا سال 2019 است.

منبع:پدال



نظرات