1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فراخوان بیش از 400 هزار هیوندای معیوب در جهان

فراخوان بیش از 400 هزار هیوندای معیوب در جهان

3 تیر 1396
  • 0

شرکت خودروسازی هیوندای کره جنوبی اعلام کرد که بیش از 400 هزار دستگاه خودرو خود را به دلیل نقص فنی از سطح بازار فراخوانده است.

این چندمین بار است که یک شرکت بزرگ خودروسازی در آسیا خودروهای خود را از بازار کره جنوبی و دیگر نقاط دنیا بویژه آمریکا و کانادا جمع آوری می کند.

فراخوان بیش از 400 هزار هیوندای معیوب در جهان

این فراخوان شامل پنج مدل خودروی تولیدی این شرکت بزرگ خودروساز کره جنوبی است که گفته می شود نقص هایی در بخش ایربگ و کابل های مربوط به تهویه هوا دارد.

هیوندای که پنجمین شرکت خودروسازی بزرگ جهان و ششمین صادر کننده خودرو دنیا محسوب می شود، اوایل سالجاری نیز یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو خود را به دلیل نقص فنی در موتورها فراخوانده بود.

بر اساس گزارشی که روز پنجشنبه در تارنمای وزارت راه و ترابری کره جنوبی منتشر شده، قرار است در مجموع 403 هزار و 128 دستگاه از 38 مدل از خودروهای تولیدی شرکت مزبور جمع آوری شود.

شرکت هیوندا یک بار دیگر در سال 2015 میلادی به دلیل نقص فنی خودروهای عرضه شده به بازار آمریکا، اقدام به فراخوان نزدیک به 470 هزار دستگاه خودرو در این کشور کرده بود. شرکت سرمایه گذاری ها در کره جنوبی اعلام کرده است که فراخوان مجدد خودروها به دلیل نقص فنی، خسارات مادی فراوانی را متوجه این شرکت بزرگ خودروساز خواهد کرد.



نظرات