1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کادیلاک XTS 2014 سدان

کادیلاک XTS 2014 سدان

21 اردیبهشت 1393
  • 0

کادیلاک XTS 2014 در ادامه مدل های قبلی خود تولید شده است و امید دارد با انجام تغییرات صورت گرفته در آن بتواند سهمی از بازار را از آن خود کرده و دل طرفداران کادیلاک را به دست آورد.

Cadillac XTS 2014

مدل مورد بررسی ما در اصل 2014 Cadillac XTS Vsport بود که تنها تفاوت Vsport با XTS استاندارد در جلو پنجره ی منحصر به فرد آن و نشان Vsport است. کادیلاک XTS Vsport 2014 دارای تعویض کننده های دنده سیستم انتقال 6 سرعته خود روی فرمان است که به نظر می رسد هیچگاه به آن ها نیاز نداشته باشید. برای رسیدن به بیشترین شتاب ممکن می توانید از ساسات موتور V6 توئین توربوشارژ XTS Vsport استفاده کنید که از قابلیت های موتور جدید این مدل است.

Cadillac XTS 2014

گشتاور زیاد این خودرو در کمترین مقدار در 1900 دور در دقیقه به وجود می آید و تا 5600 دور در دقیقه ادامه می یابد تا به چراغ های قرمز برسد. در این لحظه سیستم اتوماتیک و AWD یا تمام چرخ متحرک این خودرو به گونه ای عمل می کند که بتوانید در مقابل این وضعیت بی نظم سر بلند بیرون آیید.

Cadillac XTS 2014

به نظر می رسد این خودرو 17 فوت باشد ولی بعد از CTS-V بلندترین کادیلاک همین XTS Vsport است.

Cadillac XTS 2014

نامی جدید برای نمایش سرعت

این اولین مدل از بین مدل های Vsport کادیلاک است که با هدف جبران شکاف بین خودروهای استاندارد و مدل های رده بالای سری V ، تولید شده است. از همین رو در این خودرو از یک موتور V6 ارتقا یافته، سیستم تمام چرخ متحرک استاندارد و یک سیستم تعلیق بازگشتی استفاده شده است.

Cadillac XTS 2014

این پیشرانه تنها یک V6 معمولی نیست بلکه این موتور 6/3 لیتری می تواند 410 اسب بخار توان و 369 پوند فوت گشتاور تولید کند. مهندسان جنرال موتورز دیگر در استفاده از ترفندهای به کار رفته در موتور خودروهایی مانند کامارو ZL1 با موتور 2/6 لیتری سوپر توربو شارژ V8 و کادیلاک CTS-V در مدل های دیگر این کمپانی استاد شده اند. موتور جدید در مقایسه با موتور 6/3 لیتری V6 معمولی تا 90 درصد جدیدتر شده است و می تواند پیشرفت خوبی محسوب شود. جالب است که جناب کادیلاک هیچ عدد و رقمی را برای 0 تا 100 XTS Vsport 2014 اعلام نکرده است و با توجه به تست های ما و استفاده از ابزاری که در اختیار داشتیم به نظر می رسید که این خودرو 0 تا 100 را در 5 ثانیه پر کند.

Cadillac XTS 2014

اگر بخواهیم مقایسه ای با کادیلاک XTS 2013 که مجهز به پیشرانه 6/3 لیتری V6 استاندارد بود داشته باشیم باید بگوییم که به لطف تجهیزات توئین توربوی نصب شده روی مدل 2014 اختلاف این دو خودرو از لحاظ توان و گشتاور به اعداد سه رقمی می رسد. به توان قبلی 106 اسب بخار و به گشتاور آن 105 پون فوت اضافه شده است که جهش چشمگیری به حساب می آید.

Cadillac XTS 2014

اما اگر بخواهیم که از بحث این کادیلاک فاصله بگیریم می توانیم ببینیم بی ام و در خودروی 550i مدل 2014 خود از یک پیشرانه 4/4 لیتری V8 توئین توربو شارژ استفاده کرده است که توان تولیدی آن 445 اسب بخار و گشتاورش 480 پوند فوت است. به نظر ریچارد بارتلت دستیار مهندس ارشد در طراحی و تولید موتور جدید کادیلاک از پیشرانه V8 بی ام و به عنوان یک پیشرفت جذاب یاد کرده و نتایج تست آن را مطلوب دانسته است.

Cadillac XTS 2014

به نظر او در نسخه 2014 موتور V8 بی ام و 35 اسب بخار دیگر به آن اضافه خواهد شد که به اعتقاد بارتلت نباید فراموش کرد که بی ام و از موتورهای سایز بزرگ آلمانی استفاده می کند.

Cadillac XTS 2014

بر خلاف اطلاحات زیادی که در موتور V6 کادیلاک XTS Vsport رخ داده ولی شاسی این مدل تغییراتی زیادی را به خود ندیده است. درست است که شما می توانید توان بیشتری را با معماری دیفرانسیل جلو تجربه کنید ولی این مسئه خیلی هم جذاب نیست و اضافه کردن 90 پوند دیگر به چرخ های جلو خیلی هم تغییری در اوضاع موجود ایجاد نمی کند.

Cadillac XTS 2014

توان بیشتر چیزی بود که XTS به آن نیاز داشت و شاسی و هندلینگ این خودرو با اضافه شدن 100 اسب بخار دیگر هم تغییر چندانی نمی کند. به نظر ما در نسخه پایه XTS هندلینگ از همان ابتدا کمی نامتعادل و آزار دهنده است. در واقع میزان قدرت اضافه شده به این خودرو راهکار مناسبی برای مواجهه با مشکل از دست دادن فرمان و تعادل خودرو بوده است.

Cadillac XTS 2014

در XTS Vsport 2014 استاندارد دمپرها به خوبی عمل کرده و باعث می شوند درجه بندی (کالیبره) مجدد به خوبی کار خود را انجام دهد که نسبت به مدل استاندارد بهتر است. در XTS Vsport وضعیت های استاندارد و اسپرت قابل انتخاب است ولی انتخاب حالت اسپرت سبب می شود تا XTS Vsport نسبت به بی ام و سری 5 یا بنز کلاس E عملکرد بهتر و نرم تری داشته باشد.

Cadillac XTS 2014

البته کادیلاک انتخاب گزینه AWD استاندارد را برای Vsport آزاد گذاشته است و تاکنون 40 درصد خریداران این خودرو XTS را با آپشن تمام چرخ متحرک سفارش داده اند و به نظر می رسد بدون این قابلیت از جذابیت های خودرو کم شود.

Cadillac XTS 2014

البته به نظر می رسد در جاده های پر دست انداز رانندگی با این خودرو کمی مشکل باشد و باید مراقب فرمان باشید که خودرو این طرف آن طرف نرود.

Cadillac XTS 2014

این مشکل ظاهرا نه تنها در XTS Vsport به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای مجهز به سیستم فرمان هیدرولیک بلکه در تمامی XTS های AWD وجود دارد و ظاهرا فضای کافی برای نصب سیستم فرمان الکتریکی وجود ندارد. شاید نتوانیم نظر خاصی درباره سیستم هدایت این خودرو داشته باشیم ولی در مجموع به جز مشکلاتش در سیستم باز مهندسی شده Vsport این شرایط کمی بهتر و مطمئن تر شده است.

Cadillac XTS 2014

سیستم ترمز XTS Vsport هم تغییر یا ارتقای چندانی نداشته به نظر می رسد که نه تنها نقطه ضعف این خودرو محسوب می شود بلکه باید به فکر چاره یا تقویت آن بود.

Cadillac XTS 2014

به نظر می رسدی بر خلاف دیگر رقبای خود در گروه سایز متوسط ها، کادیلاک XTS Vsport 2014 به میزان قابل توجهی کشیده تر است که حتی می توان آن را در دسته خودروهای بزرگ هم جا داد و به نظر می رسد استفاده از کلمه sport هم کمی نامانوس باشد.

به هر حال نباید فراموش کنیم عملکرد موتور این خودرو واقعا خوب است و اگر مشکلات کمی که در تعادل و هندلینگ خودرو وجود دارد و تغییرات ظاهری کمی که در آن رخ داده است را کنار بگذاریم می توانیم XTS Vsport را دوست داشته باشیم.

Cadillac XTS 2014

مصرف خودرو در سیکل ترکیبی 19، سیکل شهری 16 و جاده 24 مایل در گالن است و به نظر می رسد به لطف موتور V8 این مصرف بیشتر هم بشود. قیمت این مدل از 63 هزار و 20 دلار آغاز می شود و نسبت به XTS استاندارد با تمام چرخ متحرک 6 هزار دلار گرانتر است. قیمت نمونه تست م بیش از 70 هزار دلار بود.

سخن پایانی

کادیلاک XTS Vsport 2014 واقعا یک سدان اسپرت کامل نیست و به نظر می رسد حتی با خودروهای لوکس امریکایی هم فاصله داشته باشد. اگر به دنبال خرید اسب بخار و گشتاور هستید باید بگوییم که پولتان را در راه درستی خرج می کنید ولی اگر می خواهید سیلندر و نشان کادیلاک را بخرید باید بگوییم سخت در اشتباه هستید.

Cadillac XTS 2014

منبع edmunds.com


نظرات