1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. استقبال از شورولت ولت جدید

استقبال از شورولت ولت جدید

21 مرداد 1395
  • 0

نسل جدید شورولت ولت برخلاف مدل قدیمی، از طراحی متعادل‌تر و ویژگی‌های بهتری سود می‌برد و این موضوع به همراه جلب توجه عامه مشتریان به سمت مزایای خودروهای الکتریکی باعث گردیده تا بتواند رکورد فروش خودروهای الکتریکی را با رسیدن به رقم فروش 100 هزار دستگاه شکسته و تبدیل به نقطه عطفی در تاریخ خودروهای برقی شود.

 استقبال از شورولت ولت جدید

شورولت ولت نه تنها تجربه لذت‌بخش رانندگی را به همراه می‌آورد بلکه در عین حال خودرویی مقرون به صرفه و کارآمد نیز به شمار می‌رود. نسل دوم ولت مجهز به یک موتور الکتریکی و یک موتور بنزینی 1.5 لیتری است که مجموعه 45 کیلوگرم وزن پیشرانه آن کاهش یافته است. در مجموع نیز این مدل 100 کیلوگرم از نسل قبلی سبک‌تر شده است.

این خودرو قادر است بیش از 80 کیلومتر را در حالت تمام الکتریکی طی کند. در حالت ترکیبی مصرف خودرو به 2.2 لیتر در صد کیلومتر و در حالت بنزینی هم به 5.6 لیتر می‌رسد. جنرال موتورز، برد این خودرو را 676 کیلومتر برآورد کرده است.

 استقبال از شورولت ولت جدید

کاهش وزن در این خودرو همراه با افزایش 19 درصدی قوای محرکه است که باعث بهبود چشمگیر شتابان نیز شده است. این خودرو مجهز به باتری‌های 18.4 کیلووات ساعتی از نوع لیتیوم یون است.

تحقیقات جنرال موتورز نشان می‌دهد که صاحبان ولت 2017 هرکدام با هر بار سوخت‌گیری بیش از 1609 کیلومتر مسافت را می‌پیمایند. بدین ترتیب، این مالکان (مجموع مالکان خودروهای ولت) تاکنون فراتر از 4 میلیارد کیلومتر را طی نموده‌اند که 2.4 میلیارد کیلومتر آن در حالت تمام الکتریکی بوده و باعث شده تا نزدیک به 220 میلیون لیتر سوخت صرفه‌جویی شود. این موضوع از این بابت اهمیت دارد که علاوه بر صرفه‌جویی مالی، باعث حفظ محیط زیست و پاکیزگی هوای شهرها نیز می‌شود.

در آینده نزدیک شاهد ورود خودروی مقرون به صرفه‌تر و کوچکتر شورولت بولت نیز خواهیم بود. خودرویی که انتظار می‌رود مورد توجه بیشتری واقع شود و بعلاوه سایر خودروسازان نیز در حال اماده‌سازی مدل‌های سبز و الکتریکی و هیبریدی خود برای جایگزینی مدل‌های درون‌سوز فعلی خود می‌باشند.

منبع:automoblog



نظرات