1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

28 فروردین 1397
  • 0

این گزارش به بررسی و مرور مختصری بر مجموعه‌ای از بهترین موتورسیکلت‌های برقی و الکتریکی در جهان می‌پردازد.

این روزها که بازار معرفی و رونمایی از خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای جهان بسیار داغ و پر تب و تاب شده است، بسیاری از شرکتهای خودروسازی عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

کشورهای متعددی در جهان نیز به منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی صوتی و هوا و همچنین افزایش کیفیت زندگی و سلامت شهروندان، با وضع و اجرای قوانین و مقررات جدیدی به حمایت از صنعت نوظهور خودروهای برقی، الکتریکی و پاک پرداخته‌اند.

در این میان، علاوه بر خودروهای سواری و شخصی، بازار رونمایی از خودروهای سبک و سنگین بسیاری همچون کامیون، کامیونت، وانت، اتوبوس و همچنین موتورسیکت نیز داغ شده است هرچند که سابقه حضور موتورسیکلت های برقی و الکتریکی در خیابان های شهرهای جهان از سایر وسائل نقلیه مشابه بیشتر است.

در این گزارش به بررسی و مرور مختصری بر اسامی بهترین موتورسیکلت های برقی در جهان و اطلاعات آنها می پردازیم:

Zero SR

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت زیرو اس آر، با وزن حدود ۱۸۸ کیلوگرم، قادر است مسافتی معادل ۱۲۲ مایل یا ۱۹۶ کیلومتر را بپیماید و به حداکثر سرعت ۱۶۴ کیلومتر بر ساعت ( ۱۰۲ مایل بر ساعت) برسد. قدرت گشتاور این موتورسیکلت برقی ۱۵۷ نیوتن متر بوده و قیمت آن نیز حدودا بین ۱۵ هزار تا ۱۸ هزار دلار است.

Lightning LS-۲۱۸

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت لایتینگ ال اس ۲۰۱۸، با وزن ۲۲۴ کیلوگرم، می تواند با هر بار شارژ، مسافتی حدود ۱۶۰ کیلومتر یا ۱۰۰ مایل را طی کند. حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت ( ۲۱۸ مایل بر ساعت) می‌رسد. قدرت تولید گشتاور آن نیز ۲۲۷ نیوتن متر بوده و قیمت آن نیز ۳۸ هزار دلار گزارش شده است.

Alta Motors Redshift MX

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت آلتا موتورز ردشیفت ام ایکس، با وزن ۱۲۱ کیلوگرم، قادر است به حداکثر سرعت ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت معادل ۶۵ مایل بر ساعت برسد. قدرت تولید گشتاور آن نیز ۱۶۲ نیوتن متر است و قیمتی معادل ۱۴ هزار دلار دارد.

APWorks Light Rider

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت ای پی ورک لایت رایدر، با وزن ۳۵ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ مسافتی معادل ۶۰ کیلومتر ( ۳۷ مایل) را بپیماید. بیشینه سرعتی آن نیز ۸۰ کیلومتر بر ساعت یا ۴۹ مایل بر ساعت گزارش شده است و قیمتی معادل ۴۹ هزار دلار دارد.

Victory Empulse TT

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت ویکتوری ایمپالس تی تی، با وزن ۲۱۳ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ یک مسافت ۲۲۵ کیلومتری یا ۱۴۰ مایلی را طی کند. حداکثر سرعت آن نیز ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۰۰ مایل بر ساعت) بوده و قدرت تولید گشتاور آن نیز ۸۲ نیوتن متر است. قیمت آن هم حدودا ۱۹ هزار دلار است.

Energica EGO

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت انرجیکا ایگو، با وزن ۲۶۵ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ یک مسافت ۱۴۹ کیلومتری یا ۹۳ مایلی را طی کند. حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت ( ۱۴۹ مایل بر ساعت) بوده و قدرت تولید گشتاور آن نیز ۱۹۵ نیوتن متر است. قیمت آن هم حدودا ۳۵ هزار دلار است.

Brutus V۹

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت بروتوس وی ۹، با وزن ۳۵۵ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ یک مسافت ۴۵۰ کیلومتری یا ۲۸۰ مایلی را طی کند. البته لازم به ذکر است این مسافت ها بر اساس جاده های درون شهری تخمین زده شده است. حداکثر سرعت آن نیز ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت ( ۱۱۵ مایل بر ساعت) بوده و قدرت تولید گشتاور آن نیز ۳۷۵ نیوتن متر است. قیمت آن هم حدودا ۳۲ هزار دلار است.

Lita sora

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت لیتا سورا، با وزن ۲۶۰ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ یک مسافت ۱۹۳ کیلومتری یا ۱۲۰ مایلی را طی کند. البته لازم به ذکر است این مسافت ها بر اساس جاده های درون شهری تخمین زده شده است. حداکثر سرعت آن نیز ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت ( ۱۲۰ مایل بر ساعت) بوده و قدرت تولید گشتاور آن نیز ۹۰ نیوتن متر است. قیمت آن هم حدودا ۷۷ هزار دلار است.

Motorman

 معرفی بهترین موتورسیکلت‌های برقی در جهان

موتورسیکلت موتورمن، با وزن ۴۵ کیلوگرم، قادر است با هر بار شارژ یک مسافت ۶۵ کیلومتری یا ۴۰ مایلی را طی کند. البته لازم به ذکر است این مسافت ها بر اساس جاده های درون شهری تخمین زده شده است. حداکثر سرعت آن نیز ۴۵ کیلومتر بر ساعت ( ۲۸ مایل بر ساعت) بوده و قدرت تولید گشتاور آن نیز ۶۰ نیوتن متر است. قیمت آن هم حدودا پنج هزار دلار است.

منبع ایسنا


نظرات