1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به مرسدس بنز GLA 45 AMG

نگاهی به مرسدس بنز GLA 45 AMG

6 بهمن 1392
  • 0

در ابتدای سال میلادی همه خودرو سازان و تیونرهای آنها به تکاپویی چنان افتاده اند که می خواهند مدلهایی را به عنوان هدیه سال نو به مردم معرفی نمایند و از همین ابتدای سال با عظمت و پر قدرت مسیر حرکت خویش را برای سال در پیش رو باز نمایند تا بیشتر بتوانند محصولات خود را به مردم عرضه نمایند و سود بیشتری را نصیب خود نمایند .

کوچک‌ترین شاسی بلند مرسدس بنز که برای نابود کردن کراس اورهای رنگارنگ بازار از جمله BMW X1 به میدان آمده ، با نسخه ویژه AMG تبدیل به یک هیولای مهار ناپذیر شده است .

GLA45AMG با ظاهری که همانند سایر مدلهای GLA به نظر می‌رسد اما با دست نوازش AMG اکنون از یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری ، 360 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند . این عملکرد ، ناشی از قرارگیری یک سیستم توربوی دوقلو روی موتور چهار سیلندر آن است که قدرتی معادل با 181 اسب بخار به ازای هر لیتر حجم موتور را تولید می‌کند که در مقابل بسیاری از حریفان ، از همینجا آرایش جنگی به خود گرفته است .

برای انتقال نیرو ، همان گونه که انتظار می‌رفت ، از یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک SPEEDSHIFT اسپرت دو کلاچه و دارای سه حالت مختلف انتقال نیرو استفاده می‌شود . پیشرانه این هیولای کوچک به مانند دیگر محصولات مرسدس بنز از استاندارد یورو 6 تبعیت می‌کند .

شتاب خودرو تنها 4.8 ثانیه بوده و نسبت به مدل استاندارد آن 0.3 ثانیه سریع تر گشته است که آن را در بین رقبای خود به یک ستاره چالاک تبدیل کرده است . حداکثر سرعت این خودرو طبق معمول به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است .

وقتی به یک GLA 45 AMG نگاه می‌کنید ، تفاوت‌هایی با مدلهای استاندارد GLA توجه شما را جلب می‌کند . ظاهر ماشین ، تهاجمی تر شده و استفاده از اسپویلرهای با طراحی جدید ، ضربه گیرهای برجسته ، دیفیوزر جدید عقب و همچنین رکاب های کناری جدید چهره‌ای عضلانی تر به آن بخشیده است .

در پشت خودرو چهار دهنه خروجی لوله اگزوز به چشم می‌خورد که نشان از یک خودروی خاص را دارد . سیستم تعلیق اسپورت ، پکیج آئرودینامیکی ، قطعات فیبر کربن بدنه و تزئینات داخل کابین ، ترمزهای بزرگ با کالیبرهای قرمز رنگ ، رینگهای 19 اینچی استاندارد یا 20 اینچی سفارشی ، نمای قطعات کار شده از آلومینیوم به همراه تزئینات سیاه و سفید ، روکش چرم با دوخت متضاد قرمز رنگ ، روکش چرم فرمان و صفحه نمایش مرکزی طرح AMG از تجهیزات و امکانات این خودرو می‌باشند .

مصرف سوخت GLA 45 AMG تنها 7.5 لیتر در صد کیلومتر است و میزان آلاینده‌های تولیدی آن نیز توان پاس نمودن استاندارد یورو 6 را دارد که برای چنین خودروی پر قدرت و اسپرتی ، جای تقدیر دارد .




نظرات