1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ix3 کراس‌اووری جدید از تلفیق مدل‌های i و x برای سال 2020

ix3 کراس‌اووری جدید از تلفیق مدل‌های i و x برای سال 2020

24 آذر 1396
  • 0

ب‌ام‌و در حال توسعه خط تولید خودروهای سری i با نسخه الکتریکی x3 است. بنا به گزارش اتوموتیو نیوز یوروپ، انتظار می‌رود این کراس‌اورر جدید با عنوان ix3 معرفی شود. هرالد کروگر، مدیر عامل ب‌ام‌و با بیان این خبر گفت: x3 تمام الکتریکی را در سال 2020 به بازار عرضه خواهیم کرد که در این نسخه x و i در کنار هم قرار می‌گیرند.

هرالد همچنین حق استفاده این شرکت از حرف i برای مدل‌های این سری را تایید کرد. ب‌ام‌و نامگذاری i1 تا i9 را برای تولیدات خود در نظر گرفته و فضای فراوانی را برای توسعه خط تولید بخش الکتریکی اختصاص می‌دهد.

 ix3 کراس‌اووری جدید از تلفیق مدل‌های i و x  برای سال 2020

در حال حاضر، ب‌ام‌و هاچ‌بک کوچک i3 و خودروی اسپرت پلاگ‌این هیبریدی i8 را ارایه می‌کند. این خودروساز در نظر دارد دست‌کم دو خودروی الکتریکی جدید نیز معرفی کند که یکی از آن‌ها احتمالا i5 نام دارد. پیش نمایش این خودرو همچنین در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت امسال با عنوان کانسپت i vision Dynamics صورت گرفت. یکی دیگر از خودروهای الکتریکی آینده که پرچم‌دار الکتریکی است که احتمالا با عنوان i9 معرفی خواهد شد که طبق پیش‌بینی‌ها، در سال 2021 وارد خط تولید در آلمان می‌شود. ب‌ام‌و می‌تواند نسخه‌ کراس‌اوور به نام ix9 را معرفی کند. ix8 نیز می‌تواند به عنوان زیرگروهی از کوپه سری 8 به بازار معرفی شود.

 ix3 کراس‌اووری جدید از تلفیق مدل‌های i و x  برای سال 2020

انتظار می‌رود ب‌ام‌و امسال 100 هزار خودروی الکتریکی را به سراسر جهان به فروش رساند. علاوه بر خودروهای سری i، ب‌ام‌و همچنین نسخه‌های پلاگ‌این را برای سری 3، سری 5، سری 7 و X5 ارایه می‌کند. تا سال 2025، گروه ب‌ام‌و در نظر دارد خط تولید خود را به تولید 25 خودروی الکتریکی توسعه دهد که 12 مورد از آن‌ها کاملا الکتریکی خواهند بود.

ب‌ام‌و با ارایه مدل‌های بیشتر الکتریکی X آن را در فضای کراس‌اوور می‌بیند. در حال حاضر، مدل‌های X حدود یک سوم از فروش ب‌ام‌و را تشکیل می‌دهند. کروگر می‌گوید: مدل تهاجمی ما، X-Offensive است. به همین دلیل سال 2018 را سال X نام‌گذاری می‌کنم.



نظرات