1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی در نمایشگاه فرانکفورت

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی در نمایشگاه فرانکفورت

27 شهریور 1396
  • 0

بی ام و در نمایشگاه خودرو فرانکفورت کانسپت i5 را به عنوان یک رقیب چهاردر برای تسلا معرفی می کند. در کنار مدل کانسپت X7 SUV، بی ام و درصدد است که قسمت بعدی برند “i” را با عرضه مدل i5 به نمایش بگذارد. پس تایید نهایی نمایش در هفته آینده، یک ویدئو تبلیغاتی طراحی احتمالی این مدل جدید را نشان می دهد.

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت

به نظر می رسد که این ویدئو بیشتر به منظور اهداف بازاریابی تهیه شده باشد اما می بینیم که طراحی کاملاً از مدل i3 الهام گرفته و دارای شکل منحنی می باشد. جزئیات طراحی نسبت به پیش بینی های اولیه متفاوت است، بنابراین باید تا هفته آینده منتظر باشیم تا اطلاعات بیشتری به دست بیاوریم.

Harald Krueger مدیر ارشد اجرایی بی ام و هفته پیش اظهار کرد:" در نمایشگاه امسال، از یکی دیگر از محصولات الکتریکی خارق العاده شرکت رونمایی می کنیم. این مدل تصور ما از یک خودرو چهاردر الکتریکی بین مدل های i3 و i8 می باشد. قصد داریم که این تصور را در آینده به واقعیت تبدیل کنیم. همچنین به عنوان یک قدم دیگر در جهت تعهد ما به ارائه سواری مطمئن به شمار می رود."

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت

تصاویر اختصاصی ما نشان می دهند که طراحی i5 از مدل کانسپت 100 که در سال 2016 به مناسبت 100 سالگی بی ام و معرفی شد الهام گرفته است. پیش بینی می شود که این سدان به جنگ مستقیم تسلا مدل 3 می رود و از نظر اندازه، جایگاهی بین بی ام و سری 3 و 5 خواهد داشت و انرژی آن کاملاً توسط باتری تامین می شود. با این حال طراحی های اولیه نشان می دهند که احتمال استفاده از منبع سوخت هیدروژنی برای موتورهای الکتریکی وجود دارد.

بی ام و از مدل جدید به عنوان iNext یاد می کند، اما می دانیم که نشان i5 برای نمایش آخرین استانداردهای شرکت در زمینه تکنولوژی است؛ مانند مدل های i3 و i8. طبق گفتگوی اختصاصی با وب سایت Auto Express یکی از اعضای هیئت مدیره و مسئول فروش و بازاریابی Ian Robertson گفت: "با نگاهی به طراحی نهایی، متوجه می شوید که این یک خودرو بزرگ است و می بینید که جایگذاری باتری های نسل آینده باعث ایجاد مقیاس مشخصی برای این خودرو شده است."

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت

"یکی از چیزهایی که در آن می بینیم – مانند بیشتر خودروهای بی ام و – این است که متوجه می شوید که یکی از محصولات شرکت ماست، بدون این که آرم آن را دیده باشید. نسبتاً از مشخصه های طراحی بی ام و مانند جلوپنجره، خطوط نرم و دیگر مشخصات بهره می برد. "

"با تولید خودروهای سری i، یک سری مشخصه های جدید ایجاد کرده ایم و در حال پیشرفت آن هستیم. شما آن را به عنوان یک محصول i از بی ام و می شناسید، بدون این که بدانید این iNext است."

"در طراحی، همیشه برای من یک نشانه وجود دارد که نشان می دهد این یک خودرو بی ام و است. ابعاد و برآمدگی های کوچک نشان دهنده طراحی بی ام و است و این را در iNext مشاهده می کنید." به لطف تکنولوژی نوین باتری، انتظار می رود که i5 رویکرد تازه ای در طراحی و فضای داخلی ارائه کند. در همین زمینه Robertson توضیح می دهد:"فکر می کنم که iNext موارد قدرتمندتری در پس خود به همراه دارد. اگر نسل بعدی باتری ها کوچکتر، باریک تر و بدون قطعات اضافه باشند، می توانند راحت تر جایگذاری شوند."

پیش بینی می شود که i5 سطح سوم تکنولوژی رانندگی خودکار را ارائه کند. بنابراین خودرو کنترل تمامی عملکردها را به عهده می گیرد و راننده می تواند به دلخواه کنترل را به دست بگیرد. در آخر باید ذکر کرد که i5 به سطح 4 و 5 رانندگی خودکار خواهد رسید، سطحی که سرنشینان تقریباً دخالتی در عملکردها نخواهند داشت. خرید شرکت نقشه برداری Here توسط بی ام و به همراه شرکت دایملر و فولکس واگن، نقش کلیدی برای شرکت بازی می کند. بی ام و همچنین با غول های کامپیوتری مانند اینتل و موبایل آی به عنوان پیشروهای هوش مصنوعی همکاری می کند.

Robertson می گوید: "ما چیزی را خواهیم دید که به عنوان قابلیت رانندگی تمام خودکار شناخته می شود. ما یک گروه قدرتمند را تشکیل داده ایم، بنابراین کنار هم قرار گرفتن این شرکت های بزرگ به همراه Here به ما امکان می دهد که در مسیر رانندگی خودکار قدم های مهمی برداریم." با این حال، Robertson در مورد این تکنولوژی که هنوز به صورت کامل آماده نیست می گوید: "در حال حاضر بسیاری از مردم در مورد رانندگی خودکار صحبت می کنند. اما باید گفت که این تکنولوژی هنوز کامل نشده است و برای بهتر شدن جا دارد." بی ام و، سری 7 با قابلیت رانندگی خودکار را در نیمه دوم امسال عرضه خواهد کرد. تکنولوژی مورد آزمایش در این مدل گسترش می یابد و پایه تکنولوژی i5 خواهد بود. Robertson می افزاید: "البته ما به ارتقا تکنولوژی موجود ادامه می دهیم و آن را به مدل های موجود منتقل می کنیم. اما قدم بزرگ برای ما در iNext خواهد بود."

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت

زمانی که i5 به بازار وارد شود، بی ام و خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی عرصه خودروهای الکتریکی معرفی می کند. با حضور مدل های i3 و i8، بی ام و بزرگترین سبد محصولات پلاگین هیبرید را در اختیار دارد. این برند آلمانی تا کنون بیش از 100 هزار خودرو الکتریکی در جهان فروخته است و Robertson از هدف شرکت برای فروش 100 هزار دستگاه در سال 2017 خبر می دهد. همچنین معرفی سری 5 پلاگین هیبرید برای مشتریان قدم بزرگی به شمار می آید.

تا زمان ورود بی ام و i5 به بازار تا سال 2021، این آمار حتماً رشد خواهد داشت. انتظار می رود که این مدل جدید باعث رشد بازار خودروهای تمام الکتریکی و همچنین پیشروی در نسل خودروهای با قابلیت رانندگی خودکار برای بی ام و خواهد شد.

شما نقش بی ام و را در بازار خودروهای الکتریکی چگونه می بینید؟

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت

معرفی بی ام و i5 الکتریک پیش از رونمایی نمایشگاه فرانکفورت



نظرات